Třetí generace Hyundaie i30: kompakt z Nošovic vypadá jako Infiniti

Pět let po představení druhé generace i30 automobilka odhalila podobu té třetí. Novinka, která se ukáže na pařížském autosalonu, se dostane na trh začátkem příštího roku.

„Pečlivě jsme naslouchali potřebám zákazníků, abychom mohli vytvořit vůz pro každého,“ poznamenal Jochen Sengpiehl z marketingu značky. „Díky nejmodernějším informačním a zábavním systémů i prvkům z oblasti konektivity nabízíme všechno, co zákazníci v současné digitální době očekávají,“ uvedl.

Testy | Kombi | Srovnávací testy

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Poměrně velkým šokem je design novinky. Zezadu se velmi podobá menší i20, přední část s nízko umístěnou maskou nám zase trochu připomíná modely Infiniti. Podle informací z automobilky by takto měly vypadat i další novinky značky. Méně kontroverzí bude zajisté vzbuzovat interiér s rozměrným displejem infotainmentu. Ten je umístěn přímo v zorném poli řidiče. A jak velí současná móda, soustředili se u Hyundaie na konektivitu. Chybět nemůže ani bezdrátové dobíjení mobilu.

Když už hovoříme o elektrické výstroji, nemůžeme nezmínit ani nadstandardní výbavové prvky v podobě odvětrávaných sedaček, adaptivního tempomatu, asistenta jízdy v pruzích či sledování mrtvého úhlu.

Hyundai slibuje také zlepšení jízdních vlastností. Podvozek je prý zcela nový a měl by mít oporu v inovované karoserii s 53 procentním podílem vysokopevnostních ocelí. Vývojoví inženýři při ladění podvozku strávili spoustu času v rozličných koutech Evropy, včetně Severní smyčky Nürnburgringu, což by se mělo odrazit ve zlepšení komfortu. Proti předchůdci novinka dostane také o deset procent strmější převod řízení.

Video | Zajímavosti | Sportovní auta | Hatchbacky | Hyundai | Hyundai i30

Divize N automobilky Hyundai se chlubí zvukem ostré i30. Líbí se vám?

Výrazně se proměnila i paleta motorů, byť novinka je jediná. Zákazníci budou moci vybírat z atmosférické čtrnáctistovky o výkonu 73 kW, tříválce 1.0 T-GDI/88 kW a turbodieselu 1,6 litru ve třech výkonových stupních (70, 81 a 100 kW). Novinkou je přeplňovaný zážehovým čtyřválec 1.4 T-GDI s výkonem 103 kilowattů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků