Třetí generace Hyundaie i30: kompakt z Nošovic vypadá jako Infiniti

Pět let po představení druhé generace i30 automobilka odhalila podobu té třetí. Novinka, která se ukáže na pařížském autosalonu, se dostane na trh začátkem příštího roku.

„Pečlivě jsme naslouchali potřebám zákazníků, abychom mohli vytvořit vůz pro každého,“ poznamenal Jochen Sengpiehl z marketingu značky. „Díky nejmodernějším informačním a zábavním systémů i prvkům z oblasti konektivity nabízíme všechno, co zákazníci v současné digitální době očekávají,“ uvedl.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Poměrně velkým šokem je design novinky. Zezadu se velmi podobá menší i20, přední část s nízko umístěnou maskou nám zase trochu připomíná modely Infiniti. Podle informací z automobilky by takto měly vypadat i další novinky značky. Méně kontroverzí bude zajisté vzbuzovat interiér s rozměrným displejem infotainmentu. Ten je umístěn přímo v zorném poli řidiče. A jak velí současná móda, soustředili se u Hyundaie na konektivitu. Chybět nemůže ani bezdrátové dobíjení mobilu.

Když už hovoříme o elektrické výstroji, nemůžeme nezmínit ani nadstandardní výbavové prvky v podobě odvětrávaných sedaček, adaptivního tempomatu, asistenta jízdy v pruzích či sledování mrtvého úhlu.

Hyundai slibuje také zlepšení jízdních vlastností. Podvozek je prý zcela nový a měl by mít oporu v inovované karoserii s 53 procentním podílem vysokopevnostních ocelí. Vývojoví inženýři při ladění podvozku strávili spoustu času v rozličných koutech Evropy, včetně Severní smyčky Nürnburgringu, což by se mělo odrazit ve zlepšení komfortu. Proti předchůdci novinka dostane také o deset procent strmější převod řízení.

Divize N automobilky Hyundai se chlubí zvukem ostré i30. Líbí se vám?

Divize N automobilky Hyundai se chlubí zvukem ostré i30. Líbí se vám?

Výrazně se proměnila i paleta motorů, byť novinka je jediná. Zákazníci budou moci vybírat z atmosférické čtrnáctistovky o výkonu 73 kW, tříválce 1.0 T-GDI/88 kW a turbodieselu 1,6 litru ve třech výkonových stupních (70, 81 a 100 kW). Novinkou je přeplňovaný zážehovým čtyřválec 1.4 T-GDI s výkonem 103 kilowattů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků