Třetí bankrot Saabu se prozatím odkládá

Třetí bankrot Saabu se prozatím odkládá

Před několika dny jsme informovali o dalších problémech Saabu, respektive čínsko-švédské automobilky NEVS, která se snaží pokračovat ve výrobě stařičkého modelu Saab 9-3. Jeden ze subdodavatelů tlačil současné majitele do bankrotu.

Stránky Automotive News informují, že společnost NEVS ale nakonec problémy zažehnala a se subdodavatelem, kterému dlužila v přepočtu asi půl milionu korun, se údajně dohodla. Vedení rovněž informuje, že výrobce není insolventní a že celkový majetek přesahuje současné dluhy společnosti.

Saab 900: poslední svérázná konstrukce

Saab 900: poslední svérázná konstrukce

Současný majitel Saabu se znovu dostal do problémů hlavně kvůli špatně propočítaným finančním injekcím čínských investorů. Přesto by peníze měly do Saabu nadále proudit.

Automobilka také usilovně jedná s dalšími potenciálními partnery a prý se podařilo domluvit spolupráci s významným dodavatelem náhradních dílů, kterého ale nechtěla společnost NEVS jmenovat. Jedná i s dalším, který by mohl pomoci financovat vývoj nové platformy Phoenix.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků