Trestné body, o nichž řidič neví, prý neplatí. Nevěřte tomu, věc se má jinak

Ludek_II  |  08. 01. 2016 10:13

Měl říci, že to nebyl mobil, ale cukrářský výrobek ve tvaru mobilu. A držet kus dortu zakázané není.

Odpovědět  |   | 
sokar  |  08. 01. 2016 13:30

Když držím mobil u ucha, neměli by mi prokázat, že jsem skutečně volal ? Pokuta je přece za volání a nikoli držení.....

Odpovědět  |   | 
Tomáš Marný  |  08. 01. 2016 13:31

Doufám, že máš řidičák maximálně na kačera na provázku...

Odpovědět  |   | 
sokar  |  08. 01. 2016 14:49

Jenom na tu oranžovou dětskou tatrovku na dvě lopatičky písku....
Kačer na provázku je už spíš přívěs a ten už fakt nedávám....

Odpovědět  |   | 
fri  |  08. 01. 2016 16:05

Domníváš se blbě - v zákoně je napsáno o držení telefonu (a jiných podobných zařízení - např. vysílačka) právě kvůli chytrákům co se chtěli obhajovat že netelefonovali, jen mobil drželi..

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  08. 01. 2016 10:32

Pokud jsou body trestem, tak jak je možné někoho za jednu věc potrestat dvakrát (pokuta + body)?

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  08. 01. 2016 10:51

Leckdy i třikrát.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  09. 01. 2016 11:45

To není dvojí potrestání. To je jeden trest, který se skládá ze dvou různých věcí. Vždyť přece odsouzený může dostat například odnětí svobody + zaplacení, nebo odškodnění poškozenému, nebo jeho rodině.
Dvojí trest by byl, kdyby ho jednou odsoudili, a potom ho odsoudili ještě podruhé.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  09. 01. 2016 12:34

Ale je, hlavně v případě blokové pokuty a bodů, tehdy vás jednoznačně odsuzují dvakrát.
1. Na místě dostanete pokutu, to je první trest. Ten je zaplacením pokuty uzavřený a nelze se proti němu už ani odvolat.
2. Body ale policista nepřiděluje, jen následně celou už uzavřenou věc pošle na správní úřad, kde se začne rozhodovat o druhém trestu - přidělení bodů.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  09. 01. 2016 12:36

Dva různé státní orgány tedy samostatně a v různou dobu rozhodují o dvou trestech za jeden přestupek.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  10. 01. 2016 10:44

to bud rad ze tu nevelim ja. ja by som za vazne priestupky bral rovno auto. a za 2 take, dozivotne zobral vodicak.

na cestach je proste priliz vela nebezpecnych blbov, jedina efektivna cesta k zachrane zivotov a zdravia je ich z aut dostat do autobusov.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  10. 01. 2016 12:17

Ano, takhle dnes uvažuje mnoho lidí a bohužel i mnoho politiků - stylem Všichni jsou blbci a jen já jsem neomylný a jako jediný vím jak se to má dělat správně a teď vám to předvedu a nařídím a kdo se mi nebude líbit, toho zlikviduju. Všichni by neustále rádi něco nařizovali, zakazovali a rozdávali pokuty. Jako by té represe nebylo kolem nás už dost. Každý jsme přece jiný a co jde jednomu, jinému jít nemusí. Proto je potřeba mít vzájemné pochopení a úctu k druhému. Bez toho to prostě nejde. A represe nic nevyřeší, tím nikoho nic nenaučíte, jen ho naštvete.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  10. 01. 2016 12:19

A co je vážný přestupek ? Třeba 160 na prázdné dálnici anebo když někdo opravdu nabourá ?

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  10. 01. 2016 12:22

Jestli chceme něco zlepšit, tak musíme k tomu lidí vést - tedy motivovat je a učit. Eliminace těch, kteří někomu nevyhovují, nebo jsou jiní, přece nikam nevede. Teda pokud není vaším cílem mít vše jen pro sebe.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  10. 01. 2016 12:29

Pro všechny chronické zakazovače: Zakazování je něco jako Pandořina skříňka. Nemá hranice ani konec.
Dnes jsou z nějakého důvodu na řadě "blbci", zítra z jiného důvodu můžete být na řadě VY! Tak na to nezapomeňte, až zase budete chtít někomu něco zakazovat.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  10. 01. 2016 12:54

Buď v klidu, on nejspíš jen tak trollí.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  11. 01. 2016 08:18

Fantomas: tak některé je potřeba skutečně striktně eliminovat. Například feťáka za volantem asi už nepoučíš a přitom je opravdu schopen kdykoliv napáchat velké zlo. Nicméně zrovna oni mají z bodového systému akorát srandu

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  12. 01. 2016 11:29

ta eliminace konkrétně u bodů, byla myšlena celkem jednoduše a jasně.
Neměla být náhlá (vyjma pár magorů, co zvládnou 12bodů za 3 měsíce), postupně se každému sčítá jeho hříšnictví, až do bodu, z kterého je cesta zpět 1 rokem distance.
To že, jsou někteří bezohlední i vůči svému vlastnímu bodovému kontu a nechtějí si zjistit, jak za včasu s bodovým systémem tak nějak vyjít, nevyřeší ani soudy. Sám jsem jednou pozdě, ale přece, dal radu kamarádovi živnostníkovi, který podepsal blokovku, která ho vybodovala a oznámil mi to až týden po akci. Některým náturám prostě není rady ani pomoci.
Tím ovšem nechci říct, že bych bodový systém tak z 1/3 neobměnil a právně neupravil. Klidně i v oblasti oznámení těch bodů.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  10. 01. 2016 12:52

Trololo

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  08. 01. 2016 10:55

"To se mu nelíbilo a podal námitky k záznamu bodů. Úřad je zamítl a případ skončil u soudu."

Jak jinak...

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  08. 01. 2016 11:00

A soud řekl: Ano, jste v právu, ale trest vás stejně nemine.

Ano přátelé, přesně takové to bylo za komunistů.

Odpovědět  |   | 
puch  |  08. 01. 2016 18:21

Jaky trest? Ty dva body dostal opravnene.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  08. 01. 2016 20:17

Dostal, jenze ten ridicak mu nevratili, kdyz mel mit jen 11bodu. Takze k cemu to bylo ? Pokud jsem to blbe pochopil,tak sorry.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  08. 01. 2016 17:52

Tenhle bodový systém je stejně výsměch zdravému rozumu

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 01. 2016 12:54

Možná by mi tedy někdo z nesouhlasičů mohl vysvětlit, co je přínosného na systému který na jedné straně velmi tvrdě trestá ryze administrativní pochybení (jízda s platným řidičákem ale bez profesáku, jízda bez SPZ), podobně tvrdě trestá jen teoretické ohrožení bezpečnosti (nezapnuté pásy, nadlimitní rychlost na prázdné dálnici) ale zároveň pomíjí přímé vysoké ohrožení bezpečnosti provozu (např. jízda bez rozsvícených světel za snížené viditelnosti). A jako největší zvrácenost považuju že nechává zcela bez povšimnutí viníky velkého množství skutečných dopravních nehod, jen proto že se při nich náhodou nikdo nezranil.

Má tohle snad něco společného se zdravým rozumem nebo dokonce s bezpečností ?

Odpovědět  |   | 
Net  |  09. 01. 2016 22:36

Jak je možné, že řidič o bodech neví? Neměl by se o nich dozvědět, když platí pokutu?

Odpovědět  |   | 
pcwifi  |  09. 01. 2016 23:07

to je moc prace kouknout na display, to by se kadlatky moc nadrely

jak to tak tu ctu, radeji si necham vyjet svy body na nejaky ček pojntu nebo kde to jde, brali me jen 2x a oboje jen bezna kontrola, dejchnout, papiry,ok, jedem dal. abych se nedozvedel, ze sem i skrz to na body chudsi... v tomto state je mozne vsecko.

pro uplnou jistotu si to clovek proste musi ohlidat sam.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  11. 01. 2016 08:46

Doporucuju si zalozit datovou schranku a pak si muzete kontrolovat body klidne 10x denne - zdarma - a od sveho PC.

Odpovědět  |   | 
JJ  |  12. 01. 2016 11:25

To je ovšem úžasná rada. Mohl byste také dodat, že u DS je extrémně obtížné až nemožné dosáhnout prominutí účinku doručení. Příklad - odjedete na 3 týdny na dovolenou, úřad Vám po týdnu něco pošle. U klasického doručení Vám pak v podstatě postačí prokázat, že jste nemohl písemnost přijimout a ta se považuje za doručenou až dnem, kdy jste ji převzal a s věcí mohl reálně něco dělat. §24 odst 2 správního řádu. (Ano, není to nárokové, ale úřady to většinou akceptují, byť někdy jim musí domluvit soud.) U DS máte prostě smůlu - bylo doručeno k datu xx a že jste s tím reálně nemohl nic dělat je jedno, lhůta prošlá, trhěnte si nohou.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  12. 01. 2016 12:44

Ano. Statisticky je tu opravdu minimální riziko, že člověk, který zrovna spáchal těžký přestupek, bude projednáván zrovna v době, kdy je na dovolené na MaleDivách, kde nemá wi-fi ani tablet a propásne 10-ti denní úložní dobu v datové schránce, možná i nedejbože propásne lhůtu na odvolání.
Kvůli těmhle statistický "četným" případům je potřeba celý bodový systém zrušit a hanět ho až za kopec, protože ti jednotlivci, ty pilíře naší republiky, nám jednou budou dobří.....

Tohle nějak hlásají ti pravdoláskaři jestli se nemílím, heh,..... Sam Hawkins

Problém je v tom, že takový člověk si může za sebe zvolit zmocněnce, a tomu bude v jeho nepřítomnosti doručováno.

Odpovědět  |   | 
JJ  |  12. 01. 2016 21:01

Kolikpak řízení jste řešil? Zmocněnce si samozřejmě zvolit může. Jenže úřad bude vyžadovat ověřené podpisy, bude dělat vše k tomu, aby rozhodl bez účasti sprostřého podezřelého atd. atd. Samozřejmě že vše v příkrém rozporu se zákonem, samozřejmě, že soudy to pak shodí, ale přesto se to děje dnes a denně.

O bodový systém tu nejde, ten je mi sám o sobě ukradený a co existuje institut správního deliktu provozovatele, je ukradený i úřadům - ty chtějí hlavně své peníze a často už se tím ani netají. PČR má zase čárečkový systém, o bezpečnost na silnicích a trestání opravdu nebezpečného jednání nejde z téhle chátry nikomu.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  19. 01. 2016 09:21

řešil jsem jich stovky a úřad nepotřebuje na plné moci ověřený podpis, pokud nejde o kverulanty z řad proti-pokutám .

V tomhle článku ale o body jde

Odpovědět  |   | 
brk77  |  10. 01. 2016 11:46

Mi docela silně vadí, že někdo ty body dostane a někdo ne. Znám člověka, který za poslední měsíc 3x zadokumentovaně překročil rychlost v obci o méně než 20 km/h, nebo 30 km/h mimo město a vždy jen přišlo do datové schránky, že se na dané auto má zaplatit 1000 Kč pokutu. Pokud se tak neučiní do 15 dnů, tak to přechází do správního řízení a řidič se má dostavit na obecní úřad. Až tam by to bylo bodované, jinak vůbec neřeší, kdo to auto řídil.

Kdyby se to řešilo vždy, tak tímhle tempem je ten člověk za dva měsíce bez řidičáku, což snad byl účel zavedení bodového systému. Mělo by to být jednoznačné a ne o loterii kdo na koho/ na co u cesty narazí.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  12. 01. 2016 12:36

Zcela shodná zkušenost. Dvojí metr.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  12. 01. 2016 12:35

Pamatuji si, jak se představoval koncept trestných bodů. Prezentovalo se to tak, že to je bič na prasata, my slušní se nemusíme bát, a i kdybychom nedopatřením obdrželi neprávem trestné body, dozvíme se to, a můžeme se odvolat, soudit, reagovat.
Uplynulo pár let, a chodí výzvy k odebrání ŘP a nikdo neví kolik bodů má, natož za co.
Tohle je megabordel a to jsem slušný. Takhle to už dál fakt nejde.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  12. 01. 2016 12:42

A to výpalné ,kdy za 4000kč odepíšou 3body, (stačí navštívit jedno ze tří/čtyč autodromů a potvrdit znalost) to už je výsměch principu. Ty body, to je jen další pokutový systém! K čemu jsou dva paralelní systémy k výběru pokut? Vlastně radary v majetku obcí jsou třetí.... Když mi někdo řekne, daně jsou 70%, pokuty jsou 50.000 tak OK. Ale oni dělají, že je vše nízké oproti zahraničí, a přitom je to vše několikanásobné a platíš sice méně ale několikrát a výsledek je, že já za milion km zaplatil v DE méně než 500euro ale v CZ to bude tak 5x více!!! A to máme třetinové platy ano... Je tohle vůbec možné?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 39 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A