Trenažér pro ty, co chtějí řidičák jen pro auta s automatem, je na světě

Možná jste ani nezaznamenali, že si v Česku můžete udělat řidičský průkaz pouze na řízení automobilů s automatickou převodovkou. Tím více vás pak překvapí, že poptávka po takových řidičácích roste. Ne každá autoškola je ale schopna své frekventanty školila zvlášť na obsluhu auta s automatickou převodovkou, klasické prostředky zde selhávají. Z jistého úhlu pohledu se není čemu divit, po řidičáku se zmíněným omezením zřejmě sáhnou ti, pro které je manuální řazení cosi nezvládnutelného. Ruku v ruce s těmito požadavky byl u nás zprovozněn unikátní trenažér.
 

Jedná se o moderní, kompletně přepracovaný trenažér, byť s ovládacími prvky z vozu Škoda Felicia. Paradoxně tak jde vůbec o jedinou Felicii s automatickou převodovkou.  Po krátkém vývoji byl stávající 3D trenažér AT99 VRT3 softwarově upraven pro novou funkci. Jednoduchým přepnutím programu se řadicí páka změní ve volič automatické převodovky. S ohledem na univerzálnost použití má volič pouze 3 polohy: vpřed, neutrál a vzad. Automatická převodovka zpřístupňuje řízení vozidla těm, kdo si příliš nevěří, a především osobám se specifickým  postižením umožňuje řídit, aniž by bylo nutné jejich vozidlo speciálně upravovat.

Autoškola, jež toto zařízení uvedla do provozu, v loňském roce připravila okolo 20 nových řidičů pro řízení vozidla s automatickou převodovkou. Pokud také toužíte po takovém kurzu, další ifnormace najdete na www.ridicak.cz.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků