Trenažér pro ty, co chtějí řidičák jen pro auta s automatem, je na světě

Možná jste ani nezaznamenali, že si v Česku můžete udělat řidičský průkaz pouze na řízení automobilů s automatickou převodovkou. Tím více vás pak překvapí, že poptávka po takových řidičácích roste. Ne každá autoškola je ale schopna své frekventanty školila zvlášť na obsluhu auta s automatickou převodovkou, klasické prostředky zde selhávají. Z jistého úhlu pohledu se není čemu divit, po řidičáku se zmíněným omezením zřejmě sáhnou ti, pro které je manuální řazení cosi nezvládnutelného. Ruku v ruce s těmito požadavky byl u nás zprovozněn unikátní trenažér.
 

Jedná se o moderní, kompletně přepracovaný trenažér, byť s ovládacími prvky z vozu Škoda Felicia. Paradoxně tak jde vůbec o jedinou Felicii s automatickou převodovkou.  Po krátkém vývoji byl stávající 3D trenažér AT99 VRT3 softwarově upraven pro novou funkci. Jednoduchým přepnutím programu se řadicí páka změní ve volič automatické převodovky. S ohledem na univerzálnost použití má volič pouze 3 polohy: vpřed, neutrál a vzad. Automatická převodovka zpřístupňuje řízení vozidla těm, kdo si příliš nevěří, a především osobám se specifickým  postižením umožňuje řídit, aniž by bylo nutné jejich vozidlo speciálně upravovat.

Autoškola, jež toto zařízení uvedla do provozu, v loňském roce připravila okolo 20 nových řidičů pro řízení vozidla s automatickou převodovkou. Pokud také toužíte po takovém kurzu, další ifnormace najdete na www.ridicak.cz.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků