Trenažér pro ty, co chtějí řidičák jen pro auta s automatem, je na světě

Možná jste ani nezaznamenali, že si v Česku můžete udělat řidičský průkaz pouze na řízení automobilů s automatickou převodovkou. Tím více vás pak překvapí, že poptávka po takových řidičácích roste. Ne každá autoškola je ale schopna své frekventanty školila zvlášť na obsluhu auta s automatickou převodovkou, klasické prostředky zde selhávají. Z jistého úhlu pohledu se není čemu divit, po řidičáku se zmíněným omezením zřejmě sáhnou ti, pro které je manuální řazení cosi nezvládnutelného. Ruku v ruce s těmito požadavky byl u nás zprovozněn unikátní trenažér.
 

Jedná se o moderní, kompletně přepracovaný trenažér, byť s ovládacími prvky z vozu Škoda Felicia. Paradoxně tak jde vůbec o jedinou Felicii s automatickou převodovkou.  Po krátkém vývoji byl stávající 3D trenažér AT99 VRT3 softwarově upraven pro novou funkci. Jednoduchým přepnutím programu se řadicí páka změní ve volič automatické převodovky. S ohledem na univerzálnost použití má volič pouze 3 polohy: vpřed, neutrál a vzad. Automatická převodovka zpřístupňuje řízení vozidla těm, kdo si příliš nevěří, a především osobám se specifickým  postižením umožňuje řídit, aniž by bylo nutné jejich vozidlo speciálně upravovat.

Autoškola, jež toto zařízení uvedla do provozu, v loňském roce připravila okolo 20 nových řidičů pro řízení vozidla s automatickou převodovkou. Pokud také toužíte po takovém kurzu, další ifnormace najdete na www.ridicak.cz.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků