TRD Auris: Optipaket pro mladou Japonku

V poslední době sa stále časteji objevují v nabídkách úpravců modely, které se ješte ani pořádně nedostaly na trh. To samé platí i o nové Toyotě Auris.
TRD Auris: Optipaket pro mladou Japonku

Zkratka TRD vám patrně mnoho neříká, Toyota Racing Development snad napoví více. Tato společnost se zabývá především přípravou závodních aut Toyoty pro různé soutěže, ale ráda poladí i serióvé vozy. Pro ty připravuje obvykle „jen“ všemozně příslušenství, ale tu a tam si pohraje i s jejich technikou.

Nejnovějším přírůstkem do rodiny výtvorů této společnosti je nový Auris. Paket obsahuje nové nárazníky se spojlery, přičemž ten přední dostal mohutnejší nasávací otvory pro lepší přívod vzduchu k motoru. Opticky tak upravený Auris působí o mnoho svalnatěji a vše podtrhují kola z lehkých slitin s průměrem 16 až 19 palců.

Pokud se ptáte, co sě změnilo na technice, tak rovnou říkám, že téměř nic. V nabídce TRD však zákazníci najdou sportovní vzduchové filtry nebo koncovky výfuku v různych designových provedeních.

Pro ty zklamané je tu ale ještě jedna informace – Toyota Racing Development uvažuje použit v Aurisu čtyřválec 1,8 s kompresorem, který vyvinula samotná Toyota a objevil se v poslední Corolle TS. Jeho výkon dosahuje hodnoty 158 kW (215 k) při úctyhodných 8200 ot./min a točivý moment vrcholí na 215 Nm pri 4000 ot./min. To už by byl pro Auris výkon opravdu zajímavý.

TRD bohužel neplánuje toto příslušenství nabízet na evropských trzích, je určené pro trh japonský. Ale nebojíme se, že by byla na starém kontinentě o upravené Aurisy nouze...

Tip: Ďalší informace o Toyotě Auris si můžete prečíst zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Auris od Toyota Racing Developments

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků