TRD Auris: Optipaket pro mladou Japonku

V poslední době sa stále časteji objevují v nabídkách úpravců modely, které se ješte ani pořádně nedostaly na trh. To samé platí i o nové Toyotě Auris.
TRD Auris: Optipaket pro mladou Japonku

Zkratka TRD vám patrně mnoho neříká, Toyota Racing Development snad napoví více. Tato společnost se zabývá především přípravou závodních aut Toyoty pro různé soutěže, ale ráda poladí i serióvé vozy. Pro ty připravuje obvykle „jen“ všemozně příslušenství, ale tu a tam si pohraje i s jejich technikou.

Nejnovějším přírůstkem do rodiny výtvorů této společnosti je nový Auris. Paket obsahuje nové nárazníky se spojlery, přičemž ten přední dostal mohutnejší nasávací otvory pro lepší přívod vzduchu k motoru. Opticky tak upravený Auris působí o mnoho svalnatěji a vše podtrhují kola z lehkých slitin s průměrem 16 až 19 palců.

Pokud se ptáte, co sě změnilo na technice, tak rovnou říkám, že téměř nic. V nabídce TRD však zákazníci najdou sportovní vzduchové filtry nebo koncovky výfuku v různych designových provedeních.

Pro ty zklamané je tu ale ještě jedna informace – Toyota Racing Development uvažuje použit v Aurisu čtyřválec 1,8 s kompresorem, který vyvinula samotná Toyota a objevil se v poslední Corolle TS. Jeho výkon dosahuje hodnoty 158 kW (215 k) při úctyhodných 8200 ot./min a točivý moment vrcholí na 215 Nm pri 4000 ot./min. To už by byl pro Auris výkon opravdu zajímavý.

TRD bohužel neplánuje toto příslušenství nabízet na evropských trzích, je určené pro trh japonský. Ale nebojíme se, že by byla na starém kontinentě o upravené Aurisy nouze...

Tip: Ďalší informace o Toyotě Auris si můžete prečíst zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Auris od Toyota Racing Developments

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků