TranStar Dagger GT: 2000 koní a 483 km/h

Nejrychlejší silniční auto v historii je zde a svými výkony rozseká i nový Veyron Super Sport na padrť. Zatím ale jen na papíře...

Amercká společnost TranStar Racing právě oznámila, že během příštího roku vyrobí sérii pěti automobilů Dagger GT, z nichž tři jsou již údajně objednány. Není pochyb o tom, že jeho proklamované parametry dosud prostředí sériových silničních automobilů nepoznalo a i takový nový Veyron Super Sport od Volkswagenu je proti nim krotkou šelmičkou na příměstské popojíždění. Zástupci firmy rovněž tvrdí, že se svým vozem hodlají potřít všechny dosavadní rekordy od maximální rychlosti přes zrychlení na rovince až po časy na Severní smyčce Nürburgringu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek

Inu, uvidíme, nicméně společnost TranStar Racing není v oboru žádným nováčkem, její konstruktéři stojí třeba za vývojem Saleenu S7 (zvítězil v posledním ročníku 24h Le Mans) a figurují v projektech NASA zaměřených na studium aerodynamiky. Model Dagger GT vychází z někdejší studie Corvette Cheetah Ivana Lucciana. Před zadní nápravou vozu se nachází blíže neupřesněný zážehový motor s objemem 9,3 l schopný spalovat benzín, metanol, etanol i vodík. Dvojice mohutných turbodmychadel mu údajně umožňuje dosahovat výkonu 2 028 koní (1 491 kW) a točivého momentu 2 710 Nm, který se zřejmě přenáší na kola zadní nápravy skrze modifikovanou šestistupňovou převodovku Mendeola s manuálním řazením.

Jízdní výkony, tedy alespoň ty papírové, berou dech. Dagger GT zrychlí z klidu na 96 km/h za 1,5 s, čtvrtmíli urazí za 6,7 s a dosáhne nejvyšší rychlosti plných 300 mph (483 km/h). Struktura karoserie spočívá na chrommolybdenovém trubkovém rámu, povrchové díly mají být vyrobeny z uhlíkových kompozitů. Ačkoli každý z pěti vozů bude originálem stavěným přesně podle požadavků konkrétního zákazníka, k dispozici budou hned tři základní modely: čistokrevný závodní supersport, jeho silniční provedení a na komfort zaměřená verze GT-X.

Prodeje pěti zmíněných vozů začnou příští rok, pokud bude zájem, má v roce 2012 vzniknout série dalších deseti strojů, jejich cena má startovat na částce 360 000 eur.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Dagger GT: zatím jen teorie, brzy prý praxe...
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 59 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků