Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Praha chtěla nejprve na náměstí Hrdinů dát přes magistrálu semafory. Teď tu máme ale lepší nápad. Místo semaforů budou křížit hlavní městskou komunikaci tramvajové koleje, přestože na tom stejném místě je aktuálně pro tramvaje podjezd. Ten chce město zasypat.

V roce 2018 má začít rekonstrukce pražských ulic Táborská, Na Pankráci, Soudní a Na Veselí. Jak bude vypadat výsledek, to budou do prvního dubna ukazovat přímo na dotčených místech vizualizace (najdete je také v galerii). Co stojí za pozornost, to je hlavně náměstí Hrdinů. V tomto místě vede ulice Táborská pod magistrálou (pod ulicí 5. května), ovšem v rámci rekonstrukce má být tento podjezd zasypán, most zbourán a tramvajové koleje, stejně jako přechody pro pěší, mají překřížit jednu z nejdůležitějších městských komunikací, přestože to aktuálně vůbec není nutné. 

Značka C 15a „Zimní výbava“ teď platí celý rok. Proč?  

Značka C 15a „Zimní výbava“ teď platí celý rok. Proč?  

Petr Štěpánek, starosta Prahy 4, uvedl důvody takového nápadu pro Novinky.cz. „Je to mrtvé a zaprášené místo. Celý prostor je neprůchozí nejen jako veřejný prostor, ale i z hlediska dopravy. Prostor musí být vyvážen pro všechny, tedy MHD, auta, parkování a zvýšila by se bezpečnost pro chodce.

Zajímavá je na celé věci hlavně skutečnost, že původní plány předpokládaly v tomto konkrétním místě semafor a hlavně přechod. Minulý rok se mluvilo o zkušebním provozu semaforu, který bude jen tak zastavovat dopravu. Ten sem zatím dán nebyl. Na přímý dotaz, který jsme v říjnu minulého roku zaslali na pražský magistrát, jsme dostali strohou odpověď: „Smyslem zkušebního provozu i dalších analýz je mimo jiné ověřit nejrůznější  varianty, které zatím nekomentujeme“. Tak teď už to víme, co je opravdu smyslem. 

Na magistrále se objeví nový semafor. Omezovat provoz bude celý měsíc  

Na magistrále se objeví nový semafor. Omezovat provoz bude celý měsíc  

Je ale velmi zvláštní, že pan starosta hovoří o neprůjezdném a neprůchozím prostoru, když je aktuálně ulice Táborská rozhodně průjezdnější, než bude po případném vytažení na úroveň magistrály, kde bude muset nutně vzniknout světelná křižovatka velikosti I.P. Pavlova. Hned vedle ulice Táborská vede také podchod pro pěší.

Pokud je tedy problém pouze to, že je tento prostor zaprášený a ošklivý, možná by postačily mnohem méně drastické a hlavně významně levnější úpravy než bourání už postaveného mostu a zasypávání už dávno vytvořeného podjezdu. Vzhledem k rozsahu takového zásahu do pražské dopravy je odůvodnění typu „moc zaprášený prostor“ snad až příliš malé. 

Úřady na ekologickou daň nezapomněly, od r. 2018 má platit i pro Euro 3

Úřady na ekologickou daň nezapomněly, od r. 2018 má platit i pro Euro 3

Jenže představy Strany zelených o rovnoprávnosti všech účastníků provozu jsou občas dost nelogické. Pro důkaz nemusíme chodit daleko. Ulice Francouzská je už po rekonstrukci. Tam, kde dříve bez problémů jezdily automobily i tramvaje, dnes najdete obří zastávky a jezdit se dá výhradně po kolejích, přičemž tramvaj v zastávce nijak neobjedete. A na kolejích je také vyznačený prostor pro cyklisty, takže pokud potká tramvaj cyklistu, pojede krokem a za ní pojede krokem kolona aut. To vše od křížení s ulicí Moskevská až po zastávku Jana Masaryka. 

Aktuálně může veřejnost posílat své připomínky k chystané rekonstrukci (odkaz je zde) a případně se můžete zastavit na besedě s autory celého návrhu. Jeden termín je tuto středu a další ve středu 30. března v informačním centru na náměstí Hrdinů. 

Závěrem se nabízí jedna otázka: Proč už dávno nestojí celý obchvat kolem Prahy, když jsou peníze na zasypávání již vybudovaných podjezdů a bourání už postavených mostů? 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků