Tramontana XTR: horkokrevný Španěl s tandemovým sezením

Malosériová španělská automobilka Tramontana ukázala první obrázky svého nového supersportu XTR. Nabídne 900 koní.

Společnost Tramontana v současnosti vyrábí především vozy řady R, nicméně třeba na autosalonu v Ženevě se roku 2006 blýskla zajímavou stavbou s otevřenou karoserií a dosti přiléhavým označením Tramontana F1. Nyní zveřejnila první tři obrázky svého nového modelu, který má ve výrobním programu nahradit právě typ R.

Tramontana: silniční F1 pro dva pasažéry (nové foto)

Tramontana: silniční F1 pro dva pasažéry (nové foto)

Ačkoli má novinka s označením Tramontana XTR z řady R vycházet, podle těchto snímků půjde zřejmě o radikálně upravený stroj. Při pohledu na přední část karoserie si všimneme zcela nového čela se světlomety tentokrát včleněnými do vnějších okrajů spileru (nikoli již do příčky spoileru), přičemž také pojetí zádě, opatřené výrazným difuzorem, se od typu R výrazně liší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tramontana XTR: nová střela ze Španělska

Co však zůstává specifickým rysem nového modelu Tramontana XTR, tím je dvoumístný interiér se sedadly umístěnými za sebou a krytými společnou, vpřed výklopnou prosklenou kabinou. Použití tohoto řešení není ničím překvapivým: také XTR je pojat spíše jako monopost s doutníkovou siluetou karoserie a koly obou náprav vystupujícími z obrysu a krytými blatníčky motocyklového typu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Stávající model Tramontana R

O pohon se má postarat dvěma dmychadly přeplňovaný dvanáctiválec Mercedes – Benz s objemem 5,5 l, výkonem 900 koní (662 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 980 Nm. Při pohotovostní hmotnosti zhruba 1 360 kg má Tramnotana XTR zrychlit z 0 na 96 km/h za 3,6 s a pokořit rychlost 344 km/h.

Do prodejů se novinka dostane již na konci letošního roku a cena má odpovídat důrazu na špičková konstrukční řešení i převážnému podílu ruční práce. Připravte se v přepočtu alespoň na 10 mil. Kč…
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky