Tramontana XTR: horkokrevný Španěl s tandemovým sezením

Malosériová španělská automobilka Tramontana ukázala první obrázky svého nového supersportu XTR. Nabídne 900 koní.

Společnost Tramontana v současnosti vyrábí především vozy řady R, nicméně třeba na autosalonu v Ženevě se roku 2006 blýskla zajímavou stavbou s otevřenou karoserií a dosti přiléhavým označením Tramontana F1. Nyní zveřejnila první tři obrázky svého nového modelu, který má ve výrobním programu nahradit právě typ R.

Tramontana: silniční F1 pro dva pasažéry (nové foto)

Tramontana: silniční F1 pro dva pasažéry (nové foto)

Ačkoli má novinka s označením Tramontana XTR z řady R vycházet, podle těchto snímků půjde zřejmě o radikálně upravený stroj. Při pohledu na přední část karoserie si všimneme zcela nového čela se světlomety tentokrát včleněnými do vnějších okrajů spileru (nikoli již do příčky spoileru), přičemž také pojetí zádě, opatřené výrazným difuzorem, se od typu R výrazně liší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tramontana XTR: nová střela ze Španělska

Co však zůstává specifickým rysem nového modelu Tramontana XTR, tím je dvoumístný interiér se sedadly umístěnými za sebou a krytými společnou, vpřed výklopnou prosklenou kabinou. Použití tohoto řešení není ničím překvapivým: také XTR je pojat spíše jako monopost s doutníkovou siluetou karoserie a koly obou náprav vystupujícími z obrysu a krytými blatníčky motocyklového typu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Stávající model Tramontana R

O pohon se má postarat dvěma dmychadly přeplňovaný dvanáctiválec Mercedes – Benz s objemem 5,5 l, výkonem 900 koní (662 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 980 Nm. Při pohotovostní hmotnosti zhruba 1 360 kg má Tramnotana XTR zrychlit z 0 na 96 km/h za 3,6 s a pokořit rychlost 344 km/h.

Do prodejů se novinka dostane již na konci letošního roku a cena má odpovídat důrazu na špičková konstrukční řešení i převážnému podílu ruční práce. Připravte se v přepočtu alespoň na 10 mil. Kč…
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 16 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků