Tramontana: silniční F1 pro dva pasažéry (nové foto)

Firma Tramontana, malosériový španělský výrobce aut, se letos v Ženevě prezentuje pojízdným prototypem dvoumístné silniční kapotované formule. Vozidlo pojme dva cestující, kteří sedí jak piloti v kabině bojové stíhačky pěkně za sebou. Za pasažéry pracuje podélně zabudovaný dvanáctiválec s výkonem 368 kW (rovných 500 k) a maximálním kroutícím momentem 825 Nm. S tímto agregátem vystřelí vozidlo z klidu na stovku pod 4 s a nejvyšší rychlost přesahuje 300 km/h.

Prototyp je vybaven osmnáctipalcovými ráfky s pneumatikami o rozměrech 315/30 vpředu a 335/30 na zadní nápravě. Brzdové, vzduchem chlazené kotouče o průměru 355 mm svírají šestipístkové třmeny. Vozidlo svými celkovými rozměry 4 900 x 2 070 x 1 200 mm, tvarem karoserie a uložením motoru silně připomíná formuli 1 s homologací pro běžný silniční provoz. Tramontana počítá s produkci kolem 12 kusů za rok. Za ruční práci a perfektní zpracování do posledního detailu si účtuje 500 000 eur za jeden kus. (doplněno 1.2.2006)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tramontana
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků