Tradiční závod do Dakaru začne letos v Portugalsku

Proslulý závod do Dakaru bude letos začínat v portugalském Lisabonu v sobotu 31. prosince. Po šestnácti dnech, 15. ledna, bude závodníky čekat cíl v Dakaru. Rally bude mít letos celkovou délku 9 043 kilometrů, z čehož měřené úseky dosáhnou 4 813 kilometrů. Nejdelší etapa bude měřit 874 kilometrů a jediný volný den je naplánován na 8. ledna.

Stejně jako v minulých letech, i letos se chystá na start několik českých posádek. Ty letos bude zastupovat fenomén této soutěže, Karel Loprais, který se v minulosti radoval již ze šesti vítězství. Toho doplní Tomáš Tomeček a nejspíš i Martin Macík.

Přehled jednotlivých etap:

  • 31. prosinec: Lisabon - Portimao (Portugalsko), 370 km/83 km
  • 1. leden: Portimao - Málaga (Španělsko), 567 km/115 km
  • 2. leden: Nador (Maroko) - Ar-Rašídíja (Maroko), 672 km/314 km
  • 3. leden: Ar-Rašídíja - Varzázát (Maroko), 639 km/386 km
  • 4. leden: Varzázát - Tantán (Maroko), 819 km/350 km
  • 5. leden: Tantán - Zuirat (Mauritánie), 792 km/444 km
  • 6. leden: Zuirat - Atar (Mauritánie), 521 km/499 km
  • 7. leden: Atar - Nuakšott (Mauritánie), 568 km/508 km
  • 8. leden: volný den
  • 9. leden: Nuakšott - Kiffa (Mauritánie), 874 km/599 km
  • 10. leden: Kiffa - Kayes (Mali), 333 km/283 km
  • 11. leden: Kayes - Bamako (Mali), 705 km/231 km
  • 12. leden: Bamako - Labé (Guinea), 872 km/368 km
  • 13. leden: Labé - Tambacounda (Senegal), 567 km/348 km
  • 14. leden: Tambacounda - Dakar (Senegal), 634 km/254 km
  • 15. leden: Dakar - Dakar (Senegal), 110 km/31 km
    (celková délka tratě/měřený úsek)
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 51 příspěvků