Tradiční závod do Dakaru začne letos v Portugalsku

Proslulý závod do Dakaru bude letos začínat v portugalském Lisabonu v sobotu 31. prosince. Po šestnácti dnech, 15. ledna, bude závodníky čekat cíl v Dakaru. Rally bude mít letos celkovou délku 9 043 kilometrů, z čehož měřené úseky dosáhnou 4 813 kilometrů. Nejdelší etapa bude měřit 874 kilometrů a jediný volný den je naplánován na 8. ledna.

Stejně jako v minulých letech, i letos se chystá na start několik českých posádek. Ty letos bude zastupovat fenomén této soutěže, Karel Loprais, který se v minulosti radoval již ze šesti vítězství. Toho doplní Tomáš Tomeček a nejspíš i Martin Macík.

Přehled jednotlivých etap:

  • 31. prosinec: Lisabon - Portimao (Portugalsko), 370 km/83 km
  • 1. leden: Portimao - Málaga (Španělsko), 567 km/115 km
  • 2. leden: Nador (Maroko) - Ar-Rašídíja (Maroko), 672 km/314 km
  • 3. leden: Ar-Rašídíja - Varzázát (Maroko), 639 km/386 km
  • 4. leden: Varzázát - Tantán (Maroko), 819 km/350 km
  • 5. leden: Tantán - Zuirat (Mauritánie), 792 km/444 km
  • 6. leden: Zuirat - Atar (Mauritánie), 521 km/499 km
  • 7. leden: Atar - Nuakšott (Mauritánie), 568 km/508 km
  • 8. leden: volný den
  • 9. leden: Nuakšott - Kiffa (Mauritánie), 874 km/599 km
  • 10. leden: Kiffa - Kayes (Mali), 333 km/283 km
  • 11. leden: Kayes - Bamako (Mali), 705 km/231 km
  • 12. leden: Bamako - Labé (Guinea), 872 km/368 km
  • 13. leden: Labé - Tambacounda (Senegal), 567 km/348 km
  • 14. leden: Tambacounda - Dakar (Senegal), 634 km/254 km
  • 15. leden: Dakar - Dakar (Senegal), 110 km/31 km
    (celková délka tratě/měřený úsek)
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků