Trabant: legenda slaví padesátku

7 komentářů

Vladimír
16. ledna • 21:26

Vážení
není žádná novinkou , že tohle autíčko bylo tak jednoduché až bylo geniální. Neznám žádné jiné auto v této kategorii ,které by dokázalo svému majiteli tak dlouho a spolehlivě sloužit v podmínkách více než náročných a bez větší údržby. Byl jsem hrdým majitelem Trabantu a pokud by se opět vyráběl s ekologičtějším motorem rozhodně bych neváhal s jeho nákupem. Zde není výsměch na místě.

tony
4. srpna • 11:56

Znicte ty krapy, zavrete jejich ridice. Jsou nebezpecni hazarderi!

Alík
31. července • 21:21

Předchůdce Trabantu byl P70 , viz http://de.wikipedia.org/wiki/P70 vyrobený v relativně malém počtu kusů (36.151 kusů) "na zkoušku", pár jsem jich viděl jako malý kluk i v ČSSR. Též ve verzi kombi. Trabant 500 (P50) se snad ani z NDR nevyvážel, mám za to, že na vývoz (aspoň do ČSSR) šel až Trabant 600/601 (interně P60).

Gustav
2. srpna • 21:45

:-/ Do ČSR so dovážely tak jak jste uvedl typy P 70 pak byla pauza. P50 jsem znal ze silnic v Maďarsku. PAk v roce 1963 v prosinci se dovezly první Trabanty P60 označené jako Trabant 600. Po krátké době došlo k úpravě na zapalování motoru co zvedlo výkon z 23 na 26 koni. Maximální rychlost P50 byla 90 km/hod, P 60; 100 km/hod;
Jenom pro upřesnění můj táta vlastnil snad prvního co byl v ČSSR pordán od 13.XII.1963 po dobu 43 let.

Tomáš Langer
6. srpna • 20:07

Táta P70 měl, pamatuju ho jako kluk. Byl to předchůdce Tarbantu v pravém slova smyslu. Na ocelovém rámu byla namontována karosérie s dřevěným rámem zvenku potaženým plechem, což bylo tehdy obvyklé), ale zevnitř už měla plastové panely (což obvyklé nebylo). Podstatnou nevýhodou této koncepce bylo, že dříve (u dnešních veteránů) byla dřevěná kostra v plechu uzavřena jako v konzervě, takže ke dřevu nemohla voda ani dřevokazi. To v P70 měla vlhkost díky mezerám mezi vnitřními panely volný přístup, takže k běžné udržbě postaršího vozu patřila i výměna dřevěných kousků, které vyhnily. Nelze se tedy divit, že s ejich vyrobilo tak málo, byla to prakticky ruční výroba.

lunochod
31. července • 8:03

Kdybyste tak, ze stejné doby, představili mladoboleslavská eMBéčka, jejichž tradice pokračuje dodnes!
Namátkou tady: http://www.karlosovy.estranky.cz/stranka/nova-skoda-henlein
B-]

wartburg
2. srpna • 13:56

mas smolu, MB bolo plechove vozidlo, ktore malo uz blizsie k automobilu ako mal Trabant, preto sa nikdy nestane na rozdiel od Trabanta legendou! Inak Trabantik bol supervoz a prave preto ze na automobil sa len matne podobal mal taky skvely uspech!:-D

Doporučujeme

Články odjinud