TPCA začne v Kolíně za dva roky vyrábět nové modely aut

Toyota, Peugeot i Citroën počítají s výrobou v kolínské automobilce i do budoucna. Francouzsko-japonská společnost TPCA má už téměř před dokončením podobu nového malého auta a plánuje začít s jeho výrobou v roce 2014, napsal deník Dnes.
TPCA začne v Kolíně za dva roky vyrábět nové modely aut

Nová malá auta vyráběná v Kolíně nahradí modely Peugeot 107, Citroën C1 a Toyota Aygo. Na rozdíl od současných trojčat se od sebe budou více lišit, píše list. První podobu nového vozu už podle deníku viděli dodavatelé TPCA. Ta ale k uvedení nástupce současných modelů na trh mlčí.

„Nebudeme se k tomu vyjadřovat,“ řekl mluvčí Radek Kňava. Vozy se v Kolíně vyrábějí od roku 2005 a dosud neprošly zásadnější proměnou.

Podle zástupců dodavatelů TPCA, kteří nové kolínské modely viděli, zůstanou v kategorii nejmenších aut, napsala MfD. Automobilka si nedávno své nejvýznamnější dodavatele sezvala a uklidnila je, že ukončení výroby v Kolíně nehrozí. O tom se spekulovalo poté, co firma začala kvůli nedostatečné poptávce razantně omezovat produkci.

Automobilka má v Česku daňové prázdniny do roku 2016, na konci loňska v automobilce pracovalo 2900 zaměstnanců.

Analytici očekávají, že segment nejmenších aut stále poroste. „Důvodem růstu je zvyšování restrikcí velkých měst pro vjezd některých typů vozidel, menší auta jsou zpravidla lépe schopna vyhovět příslušným omezením,“ popsal deníku Jan Linhart z poradenské firmy KPMG.

Auta z TPCA zažila největší poptávku v roce 2009, kdy naopak jiné automobilky bojovaly s velkým propadem prodejů. Firmu nastartovalo především šrotovné v různých evropských zemích, které však současně vysálo poptávku na řadu let dopředu. Od roku 2009 tak výroba klesla z rekordních 332.500 vozů ročně na loňských necelých 271.000 aut. Plán na letošek počítá s výrobou 221.000 vozů.

V návaznosti na výrobu klesly loni TPCA i zisk a tržby. Zisk před zdaněním se snížil o 74 procent na 371 milionů Kč. Tržby klesly o desetinu na 39,7 miliardy korun.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků