TPCA začne v Kolíně za dva roky vyrábět nové modely aut

Toyota, Peugeot i Citroën počítají s výrobou v kolínské automobilce i do budoucna. Francouzsko-japonská společnost TPCA má už téměř před dokončením podobu nového malého auta a plánuje začít s jeho výrobou v roce 2014, napsal deník Dnes.
TPCA začne v Kolíně za dva roky vyrábět nové modely aut

Nová malá auta vyráběná v Kolíně nahradí modely Peugeot 107, Citroën C1 a Toyota Aygo. Na rozdíl od současných trojčat se od sebe budou více lišit, píše list. První podobu nového vozu už podle deníku viděli dodavatelé TPCA. Ta ale k uvedení nástupce současných modelů na trh mlčí.

„Nebudeme se k tomu vyjadřovat,“ řekl mluvčí Radek Kňava. Vozy se v Kolíně vyrábějí od roku 2005 a dosud neprošly zásadnější proměnou.

Podle zástupců dodavatelů TPCA, kteří nové kolínské modely viděli, zůstanou v kategorii nejmenších aut, napsala MfD. Automobilka si nedávno své nejvýznamnější dodavatele sezvala a uklidnila je, že ukončení výroby v Kolíně nehrozí. O tom se spekulovalo poté, co firma začala kvůli nedostatečné poptávce razantně omezovat produkci.

Automobilka má v Česku daňové prázdniny do roku 2016, na konci loňska v automobilce pracovalo 2900 zaměstnanců.

Analytici očekávají, že segment nejmenších aut stále poroste. „Důvodem růstu je zvyšování restrikcí velkých měst pro vjezd některých typů vozidel, menší auta jsou zpravidla lépe schopna vyhovět příslušným omezením,“ popsal deníku Jan Linhart z poradenské firmy KPMG.

Auta z TPCA zažila největší poptávku v roce 2009, kdy naopak jiné automobilky bojovaly s velkým propadem prodejů. Firmu nastartovalo především šrotovné v různých evropských zemích, které však současně vysálo poptávku na řadu let dopředu. Od roku 2009 tak výroba klesla z rekordních 332.500 vozů ročně na loňských necelých 271.000 aut. Plán na letošek počítá s výrobou 221.000 vozů.

V návaznosti na výrobu klesly loni TPCA i zisk a tržby. Zisk před zdaněním se snížil o 74 procent na 371 milionů Kč. Tržby klesly o desetinu na 39,7 miliardy korun.

Zdroj: E15.cz
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků