TPCA: čekání na Godota aneb kdy se objeví nový model?

Představitelé kolínské automobilky TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech) byli zdrženliví. Na tiskové konferenci v pražském hotelu Jalta odpovídali na otázky týkající se toho, kdy se objeví nový model, monotónně: „Nezlobte se, nemůžeme teď ještě nic sdělit. Ale již brzy.“

Lehce to připomínalo absurdní drama Samuela Becketa z roku 1953 Čekání na Godota. Také tam se neustále oznamovalo, že pan Godot „dnes ještě nepřijde, ale zítra již zcela jistě.“  

Přitom by automobilka TPCA nový model potřebovala jako sůl. Loni sice vykázala hrubý zisk 1,4 miliardy korun, ale tržby poklesly o 14 procent na 44,7 miliardy korun. Vyrobila 295 712 aut, což představovalo meziroční pokles o 11 procent.

Prezident společnosti Satoši Tačihara menší zájem vysvětloval takto: „Meziroční snížení objemu výroby bylo důsledkem velkých výkyvů v poptávce v uplynulých dvou letech, které byly způsobeny zejména šrotovným.“ Zároveň neopomněl zdůraznit, že registrace nových aut v segmentu malých vozů se v Evropě propadly v roce 2010 o 22 %. A dodal: „V rámci segmentu A se nám podařilo navýšit podíl na evropské trhu na 21 procent.“ 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vizitka TPCA: Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1.

Z vyjádření představitelů automobilky bylo přesto očividné, že nový model by přivítali. Vždyť minivozy Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1 kolínská továrna vyrábí již od roku 2005 (v roce 2009 prodělaly facelift). 

Prodeje v Česku nic moc

Na otázku AutoRevue.cz ohledně chabých výsledků prodejů vozů z TPCA v Česku – zde se prodá pouze 0,3 % z celkové produkce TPCA, většina pak ve Francii 25 (%), Itálii (16 %), Velké Británii (15%), Nizozemsku (15 %) a Německu (10 %) - následně odpověděl Bernard Million-Rousseau, viceprezident společnosti.

„Potřeby lidí v České republice jsou zatím jiné, než potřeby zákazníků v západní Evropě. Tady lidé kupují větší auta, která mohou využít jako rodinná. Zatím si tolik nekupují druhé vozy. Ale společnost bohatne a jistě se to brzy srovná. A bude to podobné třeba jako ve Francii, kde nastal opravdu rozmach. Hlavně ve velkých městech s přeplněnými ulicemi si dnes lidé kupují malé vozy.“

Na další otázku AutoRevue.cz, která se týkala hlavních soupeřů, zareagoval: „Hlavním soupeřem zůstává Fiat, třeba s modelem Panda, dále Ford Ka, Renault Twingo. Všechny tyto vozy jsou vyráběné v Evropě, Panda a Ka v Polsku, Twingo ve Slovinsku. Jsou šité na míru evropských zákazníkům, reagují na jejich potřeby. Tak si dovedete představit, že konkurence je opravdu silná.“ 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Představitelé TPCA: prezident Satoši Tačihara a viceprezident Bernard Million-Rousseau.
 

 

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků