Toyoty FT-86 a Prius G Sports představeny

Největší světový producent automobilů uvádí v Tokiu dvojici studií v rámci série G Sports. Nabízejí více výkonu i sportovního střihu.

Toyota FT-86 G Sports

Zřejmě nejzajímavějším exponátem vystaveným na stánku domácího autosalonu je studie s plným jménem Toyota FT-86 G Sports Concept, o jejímž výchozím provedení jsme FT-86 vás podrobně informovali na tomto místě. Tato studie stojí na modifikované platformě Subaru Impreza s rozvorem náprav 2 570 mm a je opatřena výsostnými znaky Toyoty.

Připomeňme, že Toyota již dříve zastavila výrobu modelů Celica, MR2 nebo Supra, takže v současnosti vlastně postrádá skutečně sportovní automobil pro řidičské zážitky, což je pro takto velkou automobilku docela ostuda. A právě model FT-86 by ji mohl v tomto ohledu opět vrátit do hry.

Letošní autosalon v Tokiu je zároveň prvním místem, kde Toyota světu představuje své nové označení G Sports. Záměrem Toyoty je uvádět na domácím trhu pod tímto titulem sérii modelů upravenou ladičskou společností Gazoo Racing.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V porovnání s dříve uvedenými snímky studie FT-86 vyniká koncept G Sports širším a uhlazenějším předním nárazníkem s „lízátkem“ na svém spodku přecházejícím do rozšířených blatníků. Kapota  disponuje otvory k sání a je vyrobena z uhlíkových kompozitů. Na hraně zavazadelníku trůní nový, rozměrný spoiler, zadní nárazník je nyní poněkud hranatější a kromě difuzoru nese dvojici koncovek výfuků poblíž podélné osy vozu. V Tokiu prezentovaný automobil dále disponuje devatenáctipalcovými litými koly nebo sportovními sedadly Recaro.

Na voze FT-86 se spolupráce s Gazoo Racing podepsala také instalací přeplňovacího turbodmychadla ke stávajícímu atmosférickému „dvoulitru“ Subaru. Pokud vám toto spojení přijde poněkud bizarní, odkazujeme vás na výše citovaný článek, jenž situaci vysvětluje. Další podrobnosti o pohonné jednotce či jízdních výkonech zde však zatím oznámeny nebyly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zároveň s prvním živým představením bylo oznámeno, že tento vůz bude součástí připravované počítačové hry Gran Turismo 5, a tak jej krom prvních snímků můžeme shlédnout i ve virtuální akci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota FT-86 G Sports

Toyota Prius G Sports

Druhou zajímavou novinkou na tokijském stánku Toyoty je prototyp Prius G Sports, který sérií svých úprav možná někomu připomene Hondu Insight Sports Modulo. Také tato Honda se představuje v Tokiu a za jejím vznikem stojí i v tomto případě zvláštní oddělení a my jsme vám ji popsali na tomto místě. Prius G Sports vypadá trochu jako ryba vypadená na břeh a v porovnání se sériovým Priem přináší řadu modifikací zaměřených na snížení aerodynamického odporu a spotřeby paliva.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V rámci těchto snah Prius G Sports dostal nové nárazníky a prahové spoilery, denní světla z LED, dvojitý výfukový trakt a osmnáctipalcové ráfky. Toyota ale hodlá akcentovat i jakýsi dynamický potenciál vozu, čemuž v interiéru odpovídají sportovní sedadla Recaro, hliníkové pedály nebo nový design informačního displeje.

Pod kapotou studie zůstává sériová čtyřválcová osmnáctistovka s výkonem 99 koní (73 kW) a točivým momentem až 142 Nm, Toyota však vůz opatřila alespoň tužším pérováním a vysokovýkonnou brzdovou soustavou ADVICS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Prius G Sports
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky