Největší světový producent automobilů uvádí v Tokiu dvojici studií v rámci série G Sports. Nabízejí více výkonu i sportovního střihu.
Toyota FT-86 G Sports
Zřejmě nejzajímavějším exponátem vystaveným na stánku domácího autosalonu je studie s plným jménem Toyota FT-86 G Sports Concept, o jejímž výchozím provedení jsme FT-86 vás podrobně informovali na tomto místě. Tato studie stojí na modifikované platformě Subaru Impreza s rozvorem náprav 2 570 mm a je opatřena výsostnými znaky Toyoty.
Připomeňme, že Toyota již dříve zastavila výrobu modelů Celica, MR2 nebo Supra, takže v současnosti vlastně postrádá skutečně sportovní automobil pro řidičské zážitky, což je pro takto velkou automobilku docela ostuda. A právě model FT-86 by ji mohl v tomto ohledu opět vrátit do hry.
Letošní autosalon v Tokiu je zároveň prvním místem, kde Toyota světu představuje své nové označení G Sports. Záměrem Toyoty je uvádět na domácím trhu pod tímto titulem sérii modelů upravenou ladičskou společností Gazoo Racing.
V porovnání s dříve uvedenými snímky studie FT-86 vyniká koncept G Sports širším a uhlazenějším předním nárazníkem s „lízátkem“ na svém spodku přecházejícím do rozšířených blatníků. Kapota disponuje otvory k sání a je vyrobena z uhlíkových kompozitů. Na hraně zavazadelníku trůní nový, rozměrný spoiler, zadní nárazník je nyní poněkud hranatější a kromě difuzoru nese dvojici koncovek výfuků poblíž podélné osy vozu. V Tokiu prezentovaný automobil dále disponuje devatenáctipalcovými litými koly nebo sportovními sedadly Recaro.
Na voze FT-86 se spolupráce s Gazoo Racing podepsala také instalací přeplňovacího turbodmychadla ke stávajícímu atmosférickému „dvoulitru“ Subaru. Pokud vám toto spojení přijde poněkud bizarní, odkazujeme vás na výše citovaný článek, jenž situaci vysvětluje. Další podrobnosti o pohonné jednotce či jízdních výkonech zde však zatím oznámeny nebyly.
Zároveň s prvním živým představením bylo oznámeno, že tento vůz bude součástí připravované počítačové hry Gran Turismo 5, a tak jej krom prvních snímků můžeme shlédnout i ve virtuální akci.
Toyota FT-86 G Sports
Toyota Prius G Sports
Druhou zajímavou novinkou na tokijském stánku Toyoty je prototyp Prius G Sports, který sérií svých úprav možná někomu připomene Hondu Insight Sports Modulo. Také tato Honda se představuje v Tokiu a za jejím vznikem stojí i v tomto případě zvláštní oddělení a my jsme vám ji popsali na tomto místě. Prius G Sports vypadá trochu jako ryba vypadená na břeh a v porovnání se sériovým Priem přináší řadu modifikací zaměřených na snížení aerodynamického odporu a spotřeby paliva.
V rámci těchto snah Prius G Sports dostal nové nárazníky a prahové spoilery, denní světla z LED, dvojitý výfukový trakt a osmnáctipalcové ráfky. Toyota ale hodlá akcentovat i jakýsi dynamický potenciál vozu, čemuž v interiéru odpovídají sportovní sedadla Recaro, hliníkové pedály nebo nový design informačního displeje.
Pod kapotou studie zůstává sériová čtyřválcová osmnáctistovka s výkonem 99 koní (73 kW) a točivým momentem až 142 Nm, Toyota však vůz opatřila alespoň tužším pérováním a vysokovýkonnou brzdovou soustavou ADVICS.
Toyota Prius G Sports