Toyoty FT-86 a Prius G Sports představeny

Největší světový producent automobilů uvádí v Tokiu dvojici studií v rámci série G Sports. Nabízejí více výkonu i sportovního střihu.

Toyota FT-86 G Sports

Zřejmě nejzajímavějším exponátem vystaveným na stánku domácího autosalonu je studie s plným jménem Toyota FT-86 G Sports Concept, o jejímž výchozím provedení jsme FT-86 vás podrobně informovali na tomto místě. Tato studie stojí na modifikované platformě Subaru Impreza s rozvorem náprav 2 570 mm a je opatřena výsostnými znaky Toyoty.

Připomeňme, že Toyota již dříve zastavila výrobu modelů Celica, MR2 nebo Supra, takže v současnosti vlastně postrádá skutečně sportovní automobil pro řidičské zážitky, což je pro takto velkou automobilku docela ostuda. A právě model FT-86 by ji mohl v tomto ohledu opět vrátit do hry.

Letošní autosalon v Tokiu je zároveň prvním místem, kde Toyota světu představuje své nové označení G Sports. Záměrem Toyoty je uvádět na domácím trhu pod tímto titulem sérii modelů upravenou ladičskou společností Gazoo Racing.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V porovnání s dříve uvedenými snímky studie FT-86 vyniká koncept G Sports širším a uhlazenějším předním nárazníkem s „lízátkem“ na svém spodku přecházejícím do rozšířených blatníků. Kapota  disponuje otvory k sání a je vyrobena z uhlíkových kompozitů. Na hraně zavazadelníku trůní nový, rozměrný spoiler, zadní nárazník je nyní poněkud hranatější a kromě difuzoru nese dvojici koncovek výfuků poblíž podélné osy vozu. V Tokiu prezentovaný automobil dále disponuje devatenáctipalcovými litými koly nebo sportovními sedadly Recaro.

Na voze FT-86 se spolupráce s Gazoo Racing podepsala také instalací přeplňovacího turbodmychadla ke stávajícímu atmosférickému „dvoulitru“ Subaru. Pokud vám toto spojení přijde poněkud bizarní, odkazujeme vás na výše citovaný článek, jenž situaci vysvětluje. Další podrobnosti o pohonné jednotce či jízdních výkonech zde však zatím oznámeny nebyly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zároveň s prvním živým představením bylo oznámeno, že tento vůz bude součástí připravované počítačové hry Gran Turismo 5, a tak jej krom prvních snímků můžeme shlédnout i ve virtuální akci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota FT-86 G Sports

Toyota Prius G Sports

Druhou zajímavou novinkou na tokijském stánku Toyoty je prototyp Prius G Sports, který sérií svých úprav možná někomu připomene Hondu Insight Sports Modulo. Také tato Honda se představuje v Tokiu a za jejím vznikem stojí i v tomto případě zvláštní oddělení a my jsme vám ji popsali na tomto místě. Prius G Sports vypadá trochu jako ryba vypadená na břeh a v porovnání se sériovým Priem přináší řadu modifikací zaměřených na snížení aerodynamického odporu a spotřeby paliva.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V rámci těchto snah Prius G Sports dostal nové nárazníky a prahové spoilery, denní světla z LED, dvojitý výfukový trakt a osmnáctipalcové ráfky. Toyota ale hodlá akcentovat i jakýsi dynamický potenciál vozu, čemuž v interiéru odpovídají sportovní sedadla Recaro, hliníkové pedály nebo nový design informačního displeje.

Pod kapotou studie zůstává sériová čtyřválcová osmnáctistovka s výkonem 99 koní (73 kW) a točivým momentem až 142 Nm, Toyota však vůz opatřila alespoň tužším pérováním a vysokovýkonnou brzdovou soustavou ADVICS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Prius G Sports
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků