Toyota zvolila evropského partnera v oblasti recyklace Li-ion akumulátorů

Toyota Motor Europe (TME) oznámila svůj záměr uzavřít partnerství s belgickou firmou UmicoreN. V. v oblasti ekologické recyklace lithium-iontových akumulátorů v Evropě.

Oznámení navazuje na období průzkumu, kdy TME hledala a vybírala evropského partnera schopného bezpečně a ekologicky recyklovat Li-ion akumulátory používané ve dvou nových modelech značky Toyota – v nedávno uvedeném sedmimístném automobilu Toyota Prius+ a modelu Toyota Prius Plug-in Hybrid, jenž se aktuálně představuje na evropských trzích.

Jedinečný postup recyklace akumulátorových baterií používaný společností Umicore je založen na patentované technologii tavení za velmi vysokých teplot (UHT – Ultra HighTemperature). Tento proces umožňuje recyklaci cenných kovů (kobalt, nikl a měď) z opotřebovaných Li-ion akumulátorů, a to způsobem, který je relativně levný a současně ekologický.

Umicore je zároveň celosvětově jediným dodavatelem, který provozuje dvě specializované linky (v Německu a USA) zabývající se rozebíráním akumulátorových modulů hybridních vozů a elektromobilů, s následnými dodávkami materiálu do zařízení této společnosti v belgickém Hobokenu.

Dohoda obou společností o partnerské spolupráci se v současnosti dokončuje. TME loňského října jako jeden z prvních evropských výrobců OEM oznámila nové partnerství na recyklaci NiMH akumulátorů používaných ve všech plně hybridních modelech Toyota a Lexus prodávaných od roku 2000.

Obě tato partnerství jsou nyní kostrou plánu automobilky Toyota plně podpořit směrnici Evropské komise 2006/66/EC o akumulátorech, která tvoří právní rámec pro sběr a následnou likvidaci průmyslových akumulátorů v Evropě. Toyota Motor Europe proto s velkou rezervou splní cíle efektivity recyklace nastolené Evropskou komisí.

Zdroj: Toyota
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků