Toyota zvětšila motor pro Yaris. Má teď zdvihový objem 1,5 litru

Nová pohonná jednotka spalující benzin již v předstihu plní emisní normu Euro 6c. Je výkonnější a úspornější než dosavadní motor 1,33.
Toyota zvětšila motor pro Yaris. Má teď zdvihový objem 1,5 litru

O dvanáct procent lepší spotřebu (podle zatím platného homologačního cyklu NEDC) v porovnání s dosud nabízeným agregátem 1,3 má mít podle Toyoty její nový zážehový čtyřválec, který se začíná montovat pod kapotu modernizovaného provedení vozu yaris.

Zdvihový objem válců v novém agregátu činí 1,5 litru a výkon je 82 kW (111 koňských sil). Zvýšení výkonu o 9 kW a zlepšení točivého momentu ze 125 na 136 Nm přináší zkrácení akcelerace vozu z nuly na stokilometrovou rychlost. Zatímco dříve tato hodnota byla 11,8 sekundy, nyní už jen rovných jedenáct.

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Ještě výraznější je zlepšení v parametru pružného zrychlení z rychlosti 80 na 120 kilometrů v hodině. Teď to nastane po uplynutí 17,6 sekundy, zatímco se starším motorem za 18,8 sekundy.

Díky použitým technickým řešením se termodynamická účinnost motoru dostala na špičkovou hodnotu 38,5 procenta. Konstruktéři například použili vysoký kompresní poměr 1:13,5, upravili systém chlazené recirkulace výfukových plynů a nasadili nový systém proměnného časování sacích ventilů, který umožňuje ve zlomku sekundy přepínat mezi Ottovým a Atkinsonovým cyklem.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Motoristé by snížení spotřeby měli pocítit zejména během ustálené jízdy na dálnici. To proto, že nový motor je poprvé u Toyoty vybaven vodním chlazením sběrného výfukového potrubí. Díky nižší teplotě výfukových plynů bylo teď možno upustit od obohacování směsi paliva (což se jinak běžně dělá kvůli snížení teploty spalování za běžných cestovních rychlostí po dálnicích) a fakticky docílit při tomto jízdním režimu nižší spotřeby i emisí.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků