Toyota zvětšila motor pro Yaris. Má teď zdvihový objem 1,5 litru

Nová pohonná jednotka spalující benzin již v předstihu plní emisní normu Euro 6c. Je výkonnější a úspornější než dosavadní motor 1,33.
Toyota zvětšila motor pro Yaris. Má teď zdvihový objem 1,5 litru

O dvanáct procent lepší spotřebu (podle zatím platného homologačního cyklu NEDC) v porovnání s dosud nabízeným agregátem 1,3 má mít podle Toyoty její nový zážehový čtyřválec, který se začíná montovat pod kapotu modernizovaného provedení vozu yaris.

Zdvihový objem válců v novém agregátu činí 1,5 litru a výkon je 82 kW (111 koňských sil). Zvýšení výkonu o 9 kW a zlepšení točivého momentu ze 125 na 136 Nm přináší zkrácení akcelerace vozu z nuly na stokilometrovou rychlost. Zatímco dříve tato hodnota byla 11,8 sekundy, nyní už jen rovných jedenáct.

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Ještě výraznější je zlepšení v parametru pružného zrychlení z rychlosti 80 na 120 kilometrů v hodině. Teď to nastane po uplynutí 17,6 sekundy, zatímco se starším motorem za 18,8 sekundy.

Díky použitým technickým řešením se termodynamická účinnost motoru dostala na špičkovou hodnotu 38,5 procenta. Konstruktéři například použili vysoký kompresní poměr 1:13,5, upravili systém chlazené recirkulace výfukových plynů a nasadili nový systém proměnného časování sacích ventilů, který umožňuje ve zlomku sekundy přepínat mezi Ottovým a Atkinsonovým cyklem.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Motoristé by snížení spotřeby měli pocítit zejména během ustálené jízdy na dálnici. To proto, že nový motor je poprvé u Toyoty vybaven vodním chlazením sběrného výfukového potrubí. Díky nižší teplotě výfukových plynů bylo teď možno upustit od obohacování směsi paliva (což se jinak běžně dělá kvůli snížení teploty spalování za běžných cestovních rychlostí po dálnicích) a fakticky docílit při tomto jízdním režimu nižší spotřeby i emisí.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků