Toyota zvětšila motor pro Yaris. Má teď zdvihový objem 1,5 litru

Nová pohonná jednotka spalující benzin již v předstihu plní emisní normu Euro 6c. Je výkonnější a úspornější než dosavadní motor 1,33.
Toyota zvětšila motor pro Yaris. Má teď zdvihový objem 1,5 litru

O dvanáct procent lepší spotřebu (podle zatím platného homologačního cyklu NEDC) v porovnání s dosud nabízeným agregátem 1,3 má mít podle Toyoty její nový zážehový čtyřválec, který se začíná montovat pod kapotu modernizovaného provedení vozu yaris.

Zdvihový objem válců v novém agregátu činí 1,5 litru a výkon je 82 kW (111 koňských sil). Zvýšení výkonu o 9 kW a zlepšení točivého momentu ze 125 na 136 Nm přináší zkrácení akcelerace vozu z nuly na stokilometrovou rychlost. Zatímco dříve tato hodnota byla 11,8 sekundy, nyní už jen rovných jedenáct.

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Ještě výraznější je zlepšení v parametru pružného zrychlení z rychlosti 80 na 120 kilometrů v hodině. Teď to nastane po uplynutí 17,6 sekundy, zatímco se starším motorem za 18,8 sekundy.

Díky použitým technickým řešením se termodynamická účinnost motoru dostala na špičkovou hodnotu 38,5 procenta. Konstruktéři například použili vysoký kompresní poměr 1:13,5, upravili systém chlazené recirkulace výfukových plynů a nasadili nový systém proměnného časování sacích ventilů, který umožňuje ve zlomku sekundy přepínat mezi Ottovým a Atkinsonovým cyklem.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Motoristé by snížení spotřeby měli pocítit zejména během ustálené jízdy na dálnici. To proto, že nový motor je poprvé u Toyoty vybaven vodním chlazením sběrného výfukového potrubí. Díky nižší teplotě výfukových plynů bylo teď možno upustit od obohacování směsi paliva (což se jinak běžně dělá kvůli snížení teploty spalování za běžných cestovních rychlostí po dálnicích) a fakticky docílit při tomto jízdním režimu nižší spotřeby i emisí.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků