Toyota zvětšila motor pro Yaris. Má teď zdvihový objem 1,5 litru

Nová pohonná jednotka spalující benzin již v předstihu plní emisní normu Euro 6c. Je výkonnější a úspornější než dosavadní motor 1,33.
Toyota zvětšila motor pro Yaris. Má teď zdvihový objem 1,5 litru

O dvanáct procent lepší spotřebu (podle zatím platného homologačního cyklu NEDC) v porovnání s dosud nabízeným agregátem 1,3 má mít podle Toyoty její nový zážehový čtyřválec, který se začíná montovat pod kapotu modernizovaného provedení vozu yaris.

Zdvihový objem válců v novém agregátu činí 1,5 litru a výkon je 82 kW (111 koňských sil). Zvýšení výkonu o 9 kW a zlepšení točivého momentu ze 125 na 136 Nm přináší zkrácení akcelerace vozu z nuly na stokilometrovou rychlost. Zatímco dříve tato hodnota byla 11,8 sekundy, nyní už jen rovných jedenáct.

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Ještě výraznější je zlepšení v parametru pružného zrychlení z rychlosti 80 na 120 kilometrů v hodině. Teď to nastane po uplynutí 17,6 sekundy, zatímco se starším motorem za 18,8 sekundy.

Díky použitým technickým řešením se termodynamická účinnost motoru dostala na špičkovou hodnotu 38,5 procenta. Konstruktéři například použili vysoký kompresní poměr 1:13,5, upravili systém chlazené recirkulace výfukových plynů a nasadili nový systém proměnného časování sacích ventilů, který umožňuje ve zlomku sekundy přepínat mezi Ottovým a Atkinsonovým cyklem.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Motoristé by snížení spotřeby měli pocítit zejména během ustálené jízdy na dálnici. To proto, že nový motor je poprvé u Toyoty vybaven vodním chlazením sběrného výfukového potrubí. Díky nižší teplotě výfukových plynů bylo teď možno upustit od obohacování směsi paliva (což se jinak běžně dělá kvůli snížení teploty spalování za běžných cestovních rychlostí po dálnicích) a fakticky docílit při tomto jízdním režimu nižší spotřeby i emisí.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků