Toyota získala dvě ceny v soutěži "Motor roku"

Toyota získala dvě ceny v renomované soutěži Motor roku, a to za hybridní pohonný systém vozu Prius a pohonné jednotky s proměnným časováním ventilů VVT-i pro model Yaris. Toto ocenění Toyota získala podruhé za sebou.<
Toyota získala dvě ceny v soutěži "Motor roku"
Toyota získala dvě ceny v renomované soutěži Motor roku, a to za hybridní pohonný systém vozu Prius a pohonné jednotky s proměnným časováním ventilů VVT-i pro model Yaris. Toto ocenění Toyota získala podruhé za sebou.

Vloni Toyota obdržela cenu Motor roku za čtyřválec 1.0 VVT-i z hatchbacku Yaris a letos si vítězství zopakovala v kategorii motorů o objemu 1, 0 až 1,4 litru s novou jednotku 1.3 VVT-i, která se montuje do všech modelů Verso a do Yarisů dodávaných na vybrané trhy. Proměnné časování ventilů VVT-i, díky němuž bylo ocenění mezinárodní poroty uděleno právě Toyotě, umožňuje nespočetně mnoho nastavení vačkového hřídele ovládajícího sací ventily. Systém VVT-i zajišt'uje při nízkém objemu motoru nadprůměrný výkon i točivý moment, efektivní spalování, vyrovnaný chod a především mimořádně nízkou spotřebu paliva.

Toyota však hraje vedoucí roli nejen v konstrukci zážehových motorů, ale také hybridních jednotek. Důkazem je THS (Toyota Hybrid System), kterýkombínuje zážehový agregát a elektromotor s možností dobíjení akumulátorů při zpomalování. Toyota úspěšně použila tento systém ve voze Prius, který byl na japonský trh uveden v roce 1993. Druhá generace jednotky THS se objeví pod kapotou zmodernizovaného Priusu a ten bude od podzimu k dostání také na evropských trzích. Motor Toyoty Prius zvítězil v kategorii Nejohleduplnější k životnímu prostředí už vloni a svůj úspěch si letos zopakoval.

Tadashi Nakagawa, šéfinženýr TMME (Toyota Motor Europe Marketing and Engineering), pří přebírání cen řekl: "My u Toyoty připravujeme motory pro budoucnost. Vyvíjíme jednotky, které vypouštějí do ovzduší omezené množství škodlivin a snižují spotřebu paliva a přitom zákazníkům nabízejí dokonalé jízdní výkony i snadné ovládání. Proto je zisk dvou cen v soutěži Motor roku pro nás velká čest."

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků