Toyota získala dvě ceny v soutěži "Motor roku"

Toyota získala dvě ceny v renomované soutěži Motor roku, a to za hybridní pohonný systém vozu Prius a pohonné jednotky s proměnným časováním ventilů VVT-i pro model Yaris. Toto ocenění Toyota získala podruhé za sebou.<
Toyota získala dvě ceny v soutěži "Motor roku"
Toyota získala dvě ceny v renomované soutěži Motor roku, a to za hybridní pohonný systém vozu Prius a pohonné jednotky s proměnným časováním ventilů VVT-i pro model Yaris. Toto ocenění Toyota získala podruhé za sebou.

Vloni Toyota obdržela cenu Motor roku za čtyřválec 1.0 VVT-i z hatchbacku Yaris a letos si vítězství zopakovala v kategorii motorů o objemu 1, 0 až 1,4 litru s novou jednotku 1.3 VVT-i, která se montuje do všech modelů Verso a do Yarisů dodávaných na vybrané trhy. Proměnné časování ventilů VVT-i, díky němuž bylo ocenění mezinárodní poroty uděleno právě Toyotě, umožňuje nespočetně mnoho nastavení vačkového hřídele ovládajícího sací ventily. Systém VVT-i zajišt'uje při nízkém objemu motoru nadprůměrný výkon i točivý moment, efektivní spalování, vyrovnaný chod a především mimořádně nízkou spotřebu paliva.

Toyota však hraje vedoucí roli nejen v konstrukci zážehových motorů, ale také hybridních jednotek. Důkazem je THS (Toyota Hybrid System), kterýkombínuje zážehový agregát a elektromotor s možností dobíjení akumulátorů při zpomalování. Toyota úspěšně použila tento systém ve voze Prius, který byl na japonský trh uveden v roce 1993. Druhá generace jednotky THS se objeví pod kapotou zmodernizovaného Priusu a ten bude od podzimu k dostání také na evropských trzích. Motor Toyoty Prius zvítězil v kategorii Nejohleduplnější k životnímu prostředí už vloni a svůj úspěch si letos zopakoval.

Tadashi Nakagawa, šéfinženýr TMME (Toyota Motor Europe Marketing and Engineering), pří přebírání cen řekl: "My u Toyoty připravujeme motory pro budoucnost. Vyvíjíme jednotky, které vypouštějí do ovzduší omezené množství škodlivin a snižují spotřebu paliva a přitom zákazníkům nabízejí dokonalé jízdní výkony i snadné ovládání. Proto je zisk dvou cen v soutěži Motor roku pro nás velká čest."

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků