Toyota získala dvě ceny v soutěži "Motor roku"

Toyota získala dvě ceny v renomované soutěži Motor roku, a to za hybridní pohonný systém vozu Prius a pohonné jednotky s proměnným časováním ventilů VVT-i pro model Yaris. Toto ocenění Toyota získala podruhé za sebou.<
Toyota získala dvě ceny v soutěži "Motor roku"
Toyota získala dvě ceny v renomované soutěži Motor roku, a to za hybridní pohonný systém vozu Prius a pohonné jednotky s proměnným časováním ventilů VVT-i pro model Yaris. Toto ocenění Toyota získala podruhé za sebou.

Vloni Toyota obdržela cenu Motor roku za čtyřválec 1.0 VVT-i z hatchbacku Yaris a letos si vítězství zopakovala v kategorii motorů o objemu 1, 0 až 1,4 litru s novou jednotku 1.3 VVT-i, která se montuje do všech modelů Verso a do Yarisů dodávaných na vybrané trhy. Proměnné časování ventilů VVT-i, díky němuž bylo ocenění mezinárodní poroty uděleno právě Toyotě, umožňuje nespočetně mnoho nastavení vačkového hřídele ovládajícího sací ventily. Systém VVT-i zajišt'uje při nízkém objemu motoru nadprůměrný výkon i točivý moment, efektivní spalování, vyrovnaný chod a především mimořádně nízkou spotřebu paliva.

Toyota však hraje vedoucí roli nejen v konstrukci zážehových motorů, ale také hybridních jednotek. Důkazem je THS (Toyota Hybrid System), kterýkombínuje zážehový agregát a elektromotor s možností dobíjení akumulátorů při zpomalování. Toyota úspěšně použila tento systém ve voze Prius, který byl na japonský trh uveden v roce 1993. Druhá generace jednotky THS se objeví pod kapotou zmodernizovaného Priusu a ten bude od podzimu k dostání také na evropských trzích. Motor Toyoty Prius zvítězil v kategorii Nejohleduplnější k životnímu prostředí už vloni a svůj úspěch si letos zopakoval.

Tadashi Nakagawa, šéfinženýr TMME (Toyota Motor Europe Marketing and Engineering), pří přebírání cen řekl: "My u Toyoty připravujeme motory pro budoucnost. Vyvíjíme jednotky, které vypouštějí do ovzduší omezené množství škodlivin a snižují spotřebu paliva a přitom zákazníkům nabízejí dokonalé jízdní výkony i snadné ovládání. Proto je zisk dvou cen v soutěži Motor roku pro nás velká čest."

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků