Toyota zdokonaľuje predkolízny systém monitorem očí

Toyota oznámila, že predkolízny bezpečnostný systém Pre-crash Safety System obohatila schopnosťou určiť (po prvý raz na svete), či má vodič oči riadne otvorené. Automobilka očakáva, že tento prelom v monitorovaní vodiča spolu so súčasnou schopnosťou systému určiť smer tváre vodiča zohrá významnú úlohu pri znižovaní následkov súvisiacich s kolíziami.

Funkcia monitorovania očí, ktorá sa má ponúkať v modeloch vozidiel naplánovaných na uvedenie na trh v blízkej budúcnosti v Japonsku, používa kameru monitorujúcu vodiča a počítač spracujúci obraz tak, aby bolo možné určiť pozíciu horného a dolného očného viečka vodiča. Ak bezpečnostný systém Pre-crash Safety System zistí, že hrozí kolízia, a tiež určí, že vodič nemá oči riadne otvorené – alebo pomocou doterajšieho systému monitorovania tváre určí, že tvár vodiča nesmeruje vpred – vydá vodičovi varovanie.

Toyota verí, že rozvoj týchto technológií je nevyhnutný na zlepšenie celkového bezpečnostného výkonu vozidla, keďže stav vodiča sa považuje za kľúčový faktor v bezpečnosti premávky, nakoľko práve chyba vodiča je hlavnou príčinou dopravných nehôd. Automobilka je preto rozhodnutá pokračovať vo vývoji takýchto technológií a ďalej zdokonaľovať svoj predkolízny bezpečnostný systém Pre-crash Safety System a ďalšie bezpečnostné technológie.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků