Toyota zdokonaľuje predkolízny systém monitorem očí

Toyota oznámila, že predkolízny bezpečnostný systém Pre-crash Safety System obohatila schopnosťou určiť (po prvý raz na svete), či má vodič oči riadne otvorené. Automobilka očakáva, že tento prelom v monitorovaní vodiča spolu so súčasnou schopnosťou systému určiť smer tváre vodiča zohrá významnú úlohu pri znižovaní následkov súvisiacich s kolíziami.

Funkcia monitorovania očí, ktorá sa má ponúkať v modeloch vozidiel naplánovaných na uvedenie na trh v blízkej budúcnosti v Japonsku, používa kameru monitorujúcu vodiča a počítač spracujúci obraz tak, aby bolo možné určiť pozíciu horného a dolného očného viečka vodiča. Ak bezpečnostný systém Pre-crash Safety System zistí, že hrozí kolízia, a tiež určí, že vodič nemá oči riadne otvorené – alebo pomocou doterajšieho systému monitorovania tváre určí, že tvár vodiča nesmeruje vpred – vydá vodičovi varovanie.

Toyota verí, že rozvoj týchto technológií je nevyhnutný na zlepšenie celkového bezpečnostného výkonu vozidla, keďže stav vodiča sa považuje za kľúčový faktor v bezpečnosti premávky, nakoľko práve chyba vodiča je hlavnou príčinou dopravných nehôd. Automobilka je preto rozhodnutá pokračovať vo vývoji takýchto technológií a ďalej zdokonaľovať svoj predkolízny bezpečnostný systém Pre-crash Safety System a ďalšie bezpečnostné technológie.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků