Toyota zaznamenala další prodejní rekord na evropském trhu

S 915 966 prodanými vozy – 24 913 automobilů značky Lexus a 891 053 vozů značky Toyota - třetí největší automobilka světa odbyt zvýšila o 10 % ve srovnání s rokem 2003 a zároveň o 2 % vzrostl její podíl na evropském trhu. Ten v současnosti činí 5 % a je prozatím největším v celé historii značky Toyota. Ve svých závodech ve Velké Británii, Francii, Turecku a Polsku vyrobila Toyota vloni 582 695 automobilů, 494 635 motorů a 195 163 převodovek. Pro letošní rok si Toyota stanovila pro značky Toyota a Lexus ještě náročnější prodejní cíl – v Evropě by chtěla prodat 980 000 vozidel.

„V loňském roce Toyota opět nabízela svým zákazníků špičkové služby a produkty vysoké užitné hodnoty, a my všichni jsme se netrpělivě těšili na to, že na evropském trhu opět utvoříme nový, v pořadí již osmý prodejní rekord,“ říká Dr. Takis Athanasopoulos, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Europe (TME). „Toyota je rovněž velmi poctěna prestižní evropskou cenou Auto roku 2005, kterou získal hybridní model Prius a která v duchu nové firemní filozofie ´Today for Tomorrow´ odráží úsilí automobilky Toyota o rozvoj moderních dopravních prostředků,“ dodává Dr. Athanasopoulos.

Toyota Yaris stala již pošesté v řadě nejprodávanějším modelem značky na evropském trhu a zároveň překonala i svůj dosavadní rekord v prodeji v jednom kalendářním roce 227 517 vozů (+ 5 %). Podobný rekord zaznamenala i modelová řada Avensis se 145 111 prodanými vozy (+ 25 %). Rekordními prodeji se mohou pochlubit i oblíbené vozy RAV4 a legendární modely Land Cruiser, jichž se prodalo 109 059 (+ 4 %), resp. 41 874 kusů (+ 9 %). Modelová řada Toyota Corolla (kromě modelu Corolla Verso) dosáhla prodeje ve výši 185 136 vozů (+ 4 %). Samotný model Corolla Verso přitom dosáhl rekordního prodeje 64 249 kusů (+ 48 %). Odbyt modelu Toyota Prius vzrostl o neuvěřitelných 847 % na 8 136 kusů.

Rekordním prodejem 24 913 automobilů se může pochlubit i značka Lexus. Je to o 15 % více než v roce 2003 a na tomto skvělém výsledku se nejvíce podílel luxusní SUV model RX300 prodejem 14 137 kusů (+ 50 %)

V loňském roce utvořila Toyota nový rekord ve Velké Británii prodejem 138 097 automobilů (+ 3 %), která se v roce 2004 stala zároveň jejím největším evropským odbytištěm. Na dalších místech se umístila Itálie prodejem 128 738 vozů (+ 3 %) a Německo s novým prodejním rekordem 120 353 automobilů (+ 13 %). Čtvrtá a pátá příčka náleží Francii (rekord 80 272 vozů, + 28 %) a Španělsku (rekord 56 276 vozů, + 28 %). Rekordní prodej hlásí Toyota rovněž z Ruska ( 45 907 vozů, + 83 %) a Maďarska (13 196 vozů, + 9%).

V říjnu loňského roku vyrobila Toyota v Evropě již 2,5 miliontý automobil a dosáhla tak významného milníku ve své „evropské firemní historii“. V Evropě Toyota vyrábí všechny své stěžejní modely – Yaris, Avensis, Corollu, Corollu Verso – a její evropské produkční kapacity představují 675 000 automobilů za rok. A to není vše, zanedlouho zahájí Toyota v nově vybudované továrně v Kolíně (plánovaná roční kapacita 300 000 vozů – z toho 100 000 toyot) produkci malého automobilu Aygo. Kromě toho má Toyota velký výrobní závod v polském Walbrzychu (TMMP-Toyota Motor Manufacturing Poland) s roční kapacitou 250 000 převodovek.

V současné době má Toyota v Evropě celkem osm výrobních závodů v šesti různých zemích (Velká Británie, Francie, Polsko, Turecko, Portugalsko a Česká republika) a její obchodní a marketingové operace zahrnují nově i Turecko.

I v loňském roce si značka Toyota udržela vynikající renomé ve špičkové kvalitě svých výrobků: Její modely získaly prvenství ve třech kategoriích ze sedmi v německé studii spokojenosti zákazníků J.D. Power´s 2004 Germany Customer Satisfaction Index – samotná značka Toyota se v této studii umístila celkově na prvním místě. Lexus obsadil první místo v J.D. Power´s 2004 U.K. Customer Satisfaction Index a Toyota byla třetí v německém přehledu ADAC AutoMarxX June 2004 report. Toyota je jako jediná neněmecká značka, která doposud dosáhla tak vysokého umístění.

Prodejní výsledky Toyoty v Evropě zahrnují všech 25 zemí Evropské unie a další následující státy: Monako, Andorru, Faerské ostrovy, Grónsko, Rumunsko, Makedonii, Švýcarsko, Bulharsko, Albánii, Lichtenštejnsko, Norsko, Rusko, Bělorusko, Island, Gibraltar, Chrorvatsko, Srbsko a Černou horu, Bosnu a Hercegovinu, Kazachstán, Ázerbájdžán, Ukrajinu, Tádžikistán, Turkmenistán a Gruzii. Zároveň zahrnuje dodávky pro NATO v Německu a Velké Británii.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků