Toyota zavádí „zelená opatření” u evropských dealerů

Toyota Motor Europe oznámila svůj záměr zavést „zelená’”opatření v síti více než 3 000 prodejních míst značky Toyota.

Nová iniciativa spočívá v zavádění náročných standardů v oblasti ochrany životního prostředí, a to u nových i stávajících prodejních míst. Nejprve bude spuštěn pilotní projekt dvou „trvale udržitelných“ prodejních míst ve Švédsku a Francii, která poslouží jako ukázka ekologicky šetrného návrhu a provedení. Toyota se při výstavbě a vybavení prodejních míst zaměří na co nejvyšší úspory energie, vody i snížení emisí CO2. Zlepšení u stávajících prodejních partnerů přispějí ke snížení emisí CO2 až o 12 %, což by se do roku 2013 mělo projevit snížením celkových provozních nákladů přibližně o 10 mil. euro. Počínaje rokem 2009 bude TME každoročně zavádět až 60 prodejních zastoupení splňujících nové požadavky na trvalou udržitelnost.

Ve švédském Malmö proběhne kompletní rekonstrukce stávajícího prodejního zastoupení, v jejímž rámci bude instalována travnatá střecha sloužící jako přírodní izolace v horkých letních měsících. Jedná se o jedno z ekologických opatření, díky kterým by měly environmentální dopady tohoto švédského prodejce poklesnout na polovinu a současně přinést roční úspory v provozních nákladech až 135 000 Euro. U nového prodejce Toyoty ve francouzském La Rochelle budou nainstalovány solární panely na střechách parkoviště. Díky nim by se mělo každoročně vyrobit až 200 000 kWh elektrické energie, aby budova vykazovala celkovou neutrálnost z hlediska emisí CO2.

Nové budovy i prováděné rekonstrukce budou podrobeny nezávislému ekologickému hodnocení na základě BREEAM, což jsou přísná evropská kritéria pro hodnocení trvale udržitelné výstavby a návrhu budov. Pomocí této metody se budou prodejci hodnotit v osmi oblastech: spotřeba energií, spotřeba vody, odpady a materiály, znečištění, zábor půdy a ekologie, zdraví a blaho společnosti, plus management a doprava.

K vizi trvale udržitelných prodejních míst Toyoty přispějí i ty stávající budovy, ve kterých rekonstrukce neproběhne; pomocí programu kaizen v oblasti energií budou moci vlastníci zjistit možnosti úspor energií a současně snížit náklady díky ekologické správě budov. Toyota v nedávné době dokončila pilotní projekt tohoto druhu u tří prodejců v Německu, kde bylo dosaženo snížení emisí CO2 až o 12 % na základě malých každodenních zlepšení.

TME by do roku 2015 chtěla získat certifikaci ISO 1400 (mezinárodní osvědčení v oblasti environmentálního managementu) u všech prodejců značky Toyota. Snahy Toyoty snížit dopady na životní prostředí se neomezují pouze na prodejce vozů. Minulý měsíc Toyota spustila aktivity „trvale udržitelné výroby“ ve dvou výrobních závodech ve Francii a Velké Británii. TMMF a TMUK zavedou opatření formou pilotního projektu s cílem splnit do roku 2010 náročné environmentální cíle, kam patří mj. snížení spotřeby vody v evropských výrobních závodech Toyota o 25 %. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků