Toyota zavádí středový airbag pro cestující vzadu

Toyota zavádí středový airbag pro cestující vzadu

Ať se nám to líbí nebo ne, airbagy nás obklopují již ze všech stran. Po čelních vacích se můžeme při potenciální havárii těšit na „pecky“ ze stran či do kolen a v interiéru soudobého auta najdeme již jen málo míst, kde bychom se exploze bát nemuseli.

Toyota nyní z tohoto krátkého seznamu nově ukrojila prostor mezi krajními zadními sedadly. Jako první na světě totiž vyvinula středový airbag pro cestující na zadních sedadlech, který by měl napomoci snížit závažnost druhotných poranění pasažérů cestujících vzadu v případě boční kolize. Nový airbag je zabudován do pevné konzoly montované do zadních sedadel, která se objeví v příštím modelu značky Toyota uváděném v blízké budoucnosti na japonský trh. Dojde-li k nárazu do vozidla z boku, airbag vystřelí z horní části konzoly a vytvoří bariéru napomáhající zmírnit poranění způsobená vzájemným střetem cestujících, případně nárazem pasažérů do této konzoly.

Klepněte pro větší obrázek
Jak vidno, airbag lze „vecpat” ještě na spoustu nových míst
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků