Toyota zavádí středový airbag pro cestující vzadu

Ať se nám to líbí nebo ne, airbagy nás obklopují již ze všech stran. Po čelních vacích se můžeme při potenciální havárii těšit na „pecky“ ze stran či do kolen a v interiéru soudobého auta najdeme již jen málo míst, kde bychom se exploze bát nemuseli.

Toyota nyní z tohoto krátkého seznamu nově ukrojila prostor mezi krajními zadními sedadly. Jako první na světě totiž vyvinula středový airbag pro cestující na zadních sedadlech, který by měl napomoci snížit závažnost druhotných poranění pasažérů cestujících vzadu v případě boční kolize. Nový airbag je zabudován do pevné konzoly montované do zadních sedadel, která se objeví v příštím modelu značky Toyota uváděném v blízké budoucnosti na japonský trh. Dojde-li k nárazu do vozidla z boku, airbag vystřelí z horní části konzoly a vytvoří bariéru napomáhající zmírnit poranění způsobená vzájemným střetem cestujících, případně nárazem pasažérů do této konzoly.

Klepněte pro větší obrázek
Jak vidno, airbag lze „vecpat” ještě na spoustu nových míst
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků