Toyota Yaris Hybrid-R: malý hatchback nakonec dostal 420 koní

Třídveřový Yaris osazený hybridním systémem převzatým ze závodního speciálu, tak přesně tohle bude jedno z hlavních lákadel na frankfurtském stánku Toyoty. Z nedávné doby víme, že půjde o velmi rychlou čtyřkolku, ale prozatím chyběly přesné specifikace. Ty japonská automobilka zveřejnila před několika hodinami.

Kapesní supersport Toyota Yaris Hybrid-R odhalen: Je to čtyřkolka

Kapesní supersport Toyota Yaris Hybrid-R odhalen: Je to čtyřkolka

Toyota Yaris Hybrid-R používá jako základ spalovací čtyřválec o objemu 1,6 litru doplněný samozřejmě o přímý vstřik paliva a přeplňování. Tahle jednotka vyprodukuje 300 koní a pohání přední nápravu. Vzadu najdeme ne jeden, ale hned dva elektromotory o výkonu 60 koní, kdy každý logicky pohání jedno kolo. Celkem výrobce slibuje až 420 koní.

Ostrý hybridní Yaris dostal dva jízdní režimy, které ovlivňují výkon elektromotorů. V silničním režimu se takzvaný superkapacitor, kam je ukládána elektrická energie, nabije na své maximum během brzdění dlouhého deset sekund. Následně dostanete z každého zadního elektromotoru maximálně 40 koní. U režimu pro jízdu na okruzích se počítá s častějším a intenzivnějším bržděním, tedy i s větším přísunem elektrické energie. Právě v tomto režimu dostanete z auta udávané maximum.

Toyota Racing míří do Le Mans s hybridem

Toyota Racing míří do Le Mans s hybridem

Systém používá ještě jeden elektromotor umístěný mezi motorem a šestistupňovou sekvenční převodovkou. Ten pracuje jako generátor a to jak během zpomalování, kdy pomáhá dobít superkapacitor, tak během akcelerace, kdy přímo vyrábí energii pro zadní elektromotory. Systém navíc reguluje přísun elektrické energie pro každý zadní elektromotor zvlášť. Tím je v zatáčkách nahrazen aktivní zadní diferenciál.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

dnes | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků