Toyota Yaris Hybrid-R: malý hatchback nakonec dostal 420 koní

Třídveřový Yaris osazený hybridním systémem převzatým ze závodního speciálu, tak přesně tohle bude jedno z hlavních lákadel na frankfurtském stánku Toyoty. Z nedávné doby víme, že půjde o velmi rychlou čtyřkolku, ale prozatím chyběly přesné specifikace. Ty japonská automobilka zveřejnila před několika hodinami.

Kapesní supersport Toyota Yaris Hybrid-R odhalen: Je to čtyřkolka

Kapesní supersport Toyota Yaris Hybrid-R odhalen: Je to čtyřkolka

Toyota Yaris Hybrid-R používá jako základ spalovací čtyřválec o objemu 1,6 litru doplněný samozřejmě o přímý vstřik paliva a přeplňování. Tahle jednotka vyprodukuje 300 koní a pohání přední nápravu. Vzadu najdeme ne jeden, ale hned dva elektromotory o výkonu 60 koní, kdy každý logicky pohání jedno kolo. Celkem výrobce slibuje až 420 koní.

Ostrý hybridní Yaris dostal dva jízdní režimy, které ovlivňují výkon elektromotorů. V silničním režimu se takzvaný superkapacitor, kam je ukládána elektrická energie, nabije na své maximum během brzdění dlouhého deset sekund. Následně dostanete z každého zadního elektromotoru maximálně 40 koní. U režimu pro jízdu na okruzích se počítá s častějším a intenzivnějším bržděním, tedy i s větším přísunem elektrické energie. Právě v tomto režimu dostanete z auta udávané maximum.

Toyota Racing míří do Le Mans s hybridem

Toyota Racing míří do Le Mans s hybridem

Systém používá ještě jeden elektromotor umístěný mezi motorem a šestistupňovou sekvenční převodovkou. Ten pracuje jako generátor a to jak během zpomalování, kdy pomáhá dobít superkapacitor, tak během akcelerace, kdy přímo vyrábí energii pro zadní elektromotory. Systém navíc reguluje přísun elektrické energie pro každý zadní elektromotor zvlášť. Tím je v zatáčkách nahrazen aktivní zadní diferenciál.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků