Toyota Yaris Hybrid-R: malý hatchback nakonec dostal 420 koní

Třídveřový Yaris osazený hybridním systémem převzatým ze závodního speciálu, tak přesně tohle bude jedno z hlavních lákadel na frankfurtském stánku Toyoty. Z nedávné doby víme, že půjde o velmi rychlou čtyřkolku, ale prozatím chyběly přesné specifikace. Ty japonská automobilka zveřejnila před několika hodinami.

Kapesní supersport Toyota Yaris Hybrid-R odhalen: Je to čtyřkolka

Kapesní supersport Toyota Yaris Hybrid-R odhalen: Je to čtyřkolka

Toyota Yaris Hybrid-R používá jako základ spalovací čtyřválec o objemu 1,6 litru doplněný samozřejmě o přímý vstřik paliva a přeplňování. Tahle jednotka vyprodukuje 300 koní a pohání přední nápravu. Vzadu najdeme ne jeden, ale hned dva elektromotory o výkonu 60 koní, kdy každý logicky pohání jedno kolo. Celkem výrobce slibuje až 420 koní.

Ostrý hybridní Yaris dostal dva jízdní režimy, které ovlivňují výkon elektromotorů. V silničním režimu se takzvaný superkapacitor, kam je ukládána elektrická energie, nabije na své maximum během brzdění dlouhého deset sekund. Následně dostanete z každého zadního elektromotoru maximálně 40 koní. U režimu pro jízdu na okruzích se počítá s častějším a intenzivnějším bržděním, tedy i s větším přísunem elektrické energie. Právě v tomto režimu dostanete z auta udávané maximum.

Toyota Racing míří do Le Mans s hybridem

Toyota Racing míří do Le Mans s hybridem

Systém používá ještě jeden elektromotor umístěný mezi motorem a šestistupňovou sekvenční převodovkou. Ten pracuje jako generátor a to jak během zpomalování, kdy pomáhá dobít superkapacitor, tak během akcelerace, kdy přímo vyrábí energii pro zadní elektromotory. Systém navíc reguluje přísun elektrické energie pro každý zadní elektromotor zvlášť. Tím je v zatáčkách nahrazen aktivní zadní diferenciál.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků