Toyota Yaris Hybrid-R: malý hatchback nakonec dostal 420 koní

Třídveřový Yaris osazený hybridním systémem převzatým ze závodního speciálu, tak přesně tohle bude jedno z hlavních lákadel na frankfurtském stánku Toyoty. Z nedávné doby víme, že půjde o velmi rychlou čtyřkolku, ale prozatím chyběly přesné specifikace. Ty japonská automobilka zveřejnila před několika hodinami.

Kapesní supersport Toyota Yaris Hybrid-R odhalen: Je to čtyřkolka

Kapesní supersport Toyota Yaris Hybrid-R odhalen: Je to čtyřkolka

Toyota Yaris Hybrid-R používá jako základ spalovací čtyřválec o objemu 1,6 litru doplněný samozřejmě o přímý vstřik paliva a přeplňování. Tahle jednotka vyprodukuje 300 koní a pohání přední nápravu. Vzadu najdeme ne jeden, ale hned dva elektromotory o výkonu 60 koní, kdy každý logicky pohání jedno kolo. Celkem výrobce slibuje až 420 koní.

Ostrý hybridní Yaris dostal dva jízdní režimy, které ovlivňují výkon elektromotorů. V silničním režimu se takzvaný superkapacitor, kam je ukládána elektrická energie, nabije na své maximum během brzdění dlouhého deset sekund. Následně dostanete z každého zadního elektromotoru maximálně 40 koní. U režimu pro jízdu na okruzích se počítá s častějším a intenzivnějším bržděním, tedy i s větším přísunem elektrické energie. Právě v tomto režimu dostanete z auta udávané maximum.

Toyota Racing míří do Le Mans s hybridem

Toyota Racing míří do Le Mans s hybridem

Systém používá ještě jeden elektromotor umístěný mezi motorem a šestistupňovou sekvenční převodovkou. Ten pracuje jako generátor a to jak během zpomalování, kdy pomáhá dobít superkapacitor, tak během akcelerace, kdy přímo vyrábí energii pro zadní elektromotory. Systém navíc reguluje přísun elektrické energie pro každý zadní elektromotor zvlášť. Tím je v zatáčkách nahrazen aktivní zadní diferenciál.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků