Toyota Yaris Hybrid R Concept: hybridní ministíhačka přistává

Oficiální premiéru má za sebou i kompaktní Yaris Hybrid R využívající v pohonné soustavě kondenzátoru.

Připravovaný speciál Toyota Yaris Hybrid R jsme vám předběžně představili již před několika dny a tentokrát vám přinášíme další informace, ale především snímky z místa jeho premiéry, jímž se stal právě probíhající autosalon ve Frankfurtu. Tato studie disponuje zážehovým čtyřválcem s objemem 1,6 l, přeplňováním a výkonem 300 koní (221 kW), který pohání kola přední nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris Hybrid R nabízí krátkodobě výkon až 420 koní

Na nápravě zadní najdeme dva elektromotory napájené ze speciálního kondenzátoru, který uchovává elektrickou energii generovanou především rekuperací brzdné energie. V běžném jízdním režimu každý z motorů nabízí výkon 40 koní (29 kW) po dobu 10 s, v režimu sportovním pak 60 koní (44 kW) po dobu až 5 s. Suma sumárum, tento malý vůz s pohonem všech kol nabídne celkový výkon až 420 koní (309 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris Hybrid R je zatím jen koncepční studií

Na palubě najdeme ještě třetí elektromotor, jenž je v úloze generátoru elektrické energie včleněn na obvyklém místě mezi spalovacím motorem a šestistupňovou převodovkou se sekvenčním řazením. Ten pomáhá dobíjet kondenzátor a během prudkého zrychlování se přímo podílí na výrobě energie pro elektromotory vzadu.

Toyota se stává dalším z mála výrobců, kteří ve svých hybridech sáhli po kondenzátoru namísto běžných těžkých akumulátorů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků