Toyota Yaris Hybrid R Concept: hybridní ministíhačka přistává

Oficiální premiéru má za sebou i kompaktní Yaris Hybrid R využívající v pohonné soustavě kondenzátoru.

Připravovaný speciál Toyota Yaris Hybrid R jsme vám předběžně představili již před několika dny a tentokrát vám přinášíme další informace, ale především snímky z místa jeho premiéry, jímž se stal právě probíhající autosalon ve Frankfurtu. Tato studie disponuje zážehovým čtyřválcem s objemem 1,6 l, přeplňováním a výkonem 300 koní (221 kW), který pohání kola přední nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris Hybrid R nabízí krátkodobě výkon až 420 koní

Na nápravě zadní najdeme dva elektromotory napájené ze speciálního kondenzátoru, který uchovává elektrickou energii generovanou především rekuperací brzdné energie. V běžném jízdním režimu každý z motorů nabízí výkon 40 koní (29 kW) po dobu 10 s, v režimu sportovním pak 60 koní (44 kW) po dobu až 5 s. Suma sumárum, tento malý vůz s pohonem všech kol nabídne celkový výkon až 420 koní (309 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris Hybrid R je zatím jen koncepční studií

Na palubě najdeme ještě třetí elektromotor, jenž je v úloze generátoru elektrické energie včleněn na obvyklém místě mezi spalovacím motorem a šestistupňovou převodovkou se sekvenčním řazením. Ten pomáhá dobíjet kondenzátor a během prudkého zrychlování se přímo podílí na výrobě energie pro elektromotory vzadu.

Toyota se stává dalším z mála výrobců, kteří ve svých hybridech sáhli po kondenzátoru namísto běžných těžkých akumulátorů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

dnes | Stanislav Kolman | 49 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků