Toyota Yaris Hybrid R Concept: hybridní ministíhačka přistává

Oficiální premiéru má za sebou i kompaktní Yaris Hybrid R využívající v pohonné soustavě kondenzátoru.

Připravovaný speciál Toyota Yaris Hybrid R jsme vám předběžně představili již před několika dny a tentokrát vám přinášíme další informace, ale především snímky z místa jeho premiéry, jímž se stal právě probíhající autosalon ve Frankfurtu. Tato studie disponuje zážehovým čtyřválcem s objemem 1,6 l, přeplňováním a výkonem 300 koní (221 kW), který pohání kola přední nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris Hybrid R nabízí krátkodobě výkon až 420 koní

Na nápravě zadní najdeme dva elektromotory napájené ze speciálního kondenzátoru, který uchovává elektrickou energii generovanou především rekuperací brzdné energie. V běžném jízdním režimu každý z motorů nabízí výkon 40 koní (29 kW) po dobu 10 s, v režimu sportovním pak 60 koní (44 kW) po dobu až 5 s. Suma sumárum, tento malý vůz s pohonem všech kol nabídne celkový výkon až 420 koní (309 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris Hybrid R je zatím jen koncepční studií

Na palubě najdeme ještě třetí elektromotor, jenž je v úloze generátoru elektrické energie včleněn na obvyklém místě mezi spalovacím motorem a šestistupňovou převodovkou se sekvenčním řazením. Ten pomáhá dobíjet kondenzátor a během prudkého zrychlování se přímo podílí na výrobě energie pro elektromotory vzadu.

Toyota se stává dalším z mála výrobců, kteří ve svých hybridech sáhli po kondenzátoru namísto běžných těžkých akumulátorů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků