Toyota Yaris Hybrid R Concept: hybridní ministíhačka přistává

Oficiální premiéru má za sebou i kompaktní Yaris Hybrid R využívající v pohonné soustavě kondenzátoru.

Připravovaný speciál Toyota Yaris Hybrid R jsme vám předběžně představili již před několika dny a tentokrát vám přinášíme další informace, ale především snímky z místa jeho premiéry, jímž se stal právě probíhající autosalon ve Frankfurtu. Tato studie disponuje zážehovým čtyřválcem s objemem 1,6 l, přeplňováním a výkonem 300 koní (221 kW), který pohání kola přední nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris Hybrid R nabízí krátkodobě výkon až 420 koní

Na nápravě zadní najdeme dva elektromotory napájené ze speciálního kondenzátoru, který uchovává elektrickou energii generovanou především rekuperací brzdné energie. V běžném jízdním režimu každý z motorů nabízí výkon 40 koní (29 kW) po dobu 10 s, v režimu sportovním pak 60 koní (44 kW) po dobu až 5 s. Suma sumárum, tento malý vůz s pohonem všech kol nabídne celkový výkon až 420 koní (309 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris Hybrid R je zatím jen koncepční studií

Na palubě najdeme ještě třetí elektromotor, jenž je v úloze generátoru elektrické energie včleněn na obvyklém místě mezi spalovacím motorem a šestistupňovou převodovkou se sekvenčním řazením. Ten pomáhá dobíjet kondenzátor a během prudkého zrychlování se přímo podílí na výrobě energie pro elektromotory vzadu.

Toyota se stává dalším z mála výrobců, kteří ve svých hybridech sáhli po kondenzátoru namísto běžných těžkých akumulátorů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků