Toyota Yaris Hybrid: první jízdní dojmy

15 komentářů

Pavel
4. prosince • 15:21

Dobrý den,
škoda, že je tady dost teoretické kritiky a málo vlastních praktických zkušeností, třeba z řad prodejců. Vyzkoušel jsem ročník 2017 a mohu potvrdit, že je auto primárně do města a příměstský provoz. Opakovaný test - Praha Modřany - Prosek, 20km za 3,7; 3,8 litru, při jízdě podle předpisů s využitím tunelu. Jiná jízda po Praze, cca 50km se spotřebou 3,9 při cestě přes Vysočany, Karlínem, Žižkovem a nábřežím. Teplota venku kolem 0°C. Když jedete z Letné dolů přes Chotkovy sady a po pravém břehu Vltavy směrem na Modřany, do Braníka se dostanete prakticky na elektřinu, spalovací motor vám pomůže při plynulejším rozjezdu z křižovatky. Jenže kolem Právnické fakulty a Národního divadla, vzhledem k rychlosti provozu, ani ten spalovací motor nepotřebujete a nikoho nebrzdíte. Na dálnici už je to jiné a kopec na Cukrák pojedete vlažně nebo se musí motor víc točit na úkor spotřeby - tedy nad zelené pole energetického ukazatele. Dálniční provoz při silném bočním větru až protivětru znamenal spotřebu 6,1 při rychlosti kolem 110km/h a prakticky při převážném stoupání na trase k Dubenci, dál po první třídě klesá spotřeba zpět k 5,2 litru s celkovým výsledkem průměrné rychlosti 80km/h a na vzdálenosti kolem 100km (převýšení cca 1340m). Obráceně se to dá jet za 5 a než sjedete z Cukráku dolů, spotřeba padne pod 5 litrů, než se dostanete k domovu, jste na 4,5. Potvrzuji, že řízení je přesné, v městském provozu lehké a vyhnout se kanálům a dírám na poslední chvíli je hračka, bez záludných projevů auta. Někde jsem četl, že na EV, tedy čistě elektro pohon se dá jet jen do 50km/h a pak se připojuje spalovací motor. Ani to neplatí. Z křižovatky se můžete rozjet rychleji s asistencí spalovacího motoru, pak uvolníte plynový pedál aby ručka ukazatele spotřeby energie spadla pod nápis ECO, lehce, tedy nepatrně sešlápnete pedál plynu a auto si udržuje i 60km/h čistě v režimu EV dokud nevyčerpáte zásobu energie v bateriích. Při malém klesání je možné EV využít i při 70km/h (typicky pražské tunely nebo sjezdy z okolních městských částí směrem k řece). Ano, píše se, že je v tomto módu dojezd až 2km ale i tak je to po městě hodně. Někde přibrzdíte, část energie vracíte, někde jedete z kopce a baterie se oživí ještě víc a tak se dá bez zapojení spalovacího motoru ujet více. Když jede mimo město, vesnice přejíždíte čistě na elektřinu. Nechci ale vyvracet, spíše potvrzuji, že jezdit s hybridem chce myslet jinak - závodníka nečekejte. Taky umím jet plyn/brzda ale výsledek je pouze ten, že jste na místě ve stejný čas nebo jen o 2 minuty dřív (bráno při jízdě městem) ale s podstatně větší spotřebou a více unavení. Toyota Yaris je zajímavá nejen spotřebou ale i tím, že dokáže cestu městem udělat plynulejší a tedy méně náročnou pro pasažéry vozu.

Dušan Mračko
29. prosince • 15:42

:-D

Andrej,Praha
18. listopadu • 15:50

Vazeny redaktore,
timto zpusobem by se meli psat vsechny auto-moto clanky a testy. Srozumitelne,zabavne,jasne. Ale pisu vam spis protoze ze se mi moc libi veta:,,Asi by me zabili ve spomalenem Nizozemsku". Diky

Stefan
26. června • 8:38

Mám novú Elantru daleko vacsie auto ako Yaris,a za prvých 1000 km som mal priemernú spotrebu 5.2l/100km bez tzv Hybridu!!!B-]

Honza
11. června • 0:41

Autor ideologickými ekologickými frázemi maskuje, že zjevně nechápe, nebo ignoruje, že evropský test měření CO2 (potažmo i spotřeby) nemá s reálnou spotřebou vůbec nic společného a v případě hybridů, které startují s plně nabitými bateriemi je to naprostý podvod. Díky frázi "podle metodiky EHK" je to podvod nepostižitelný. Díky tomu se na něj nedá vztáhnout ani klauzule o klamavé reklamě ...

Zelí
11. června • 18:13

Správně. Aby se postihla schopnost rekuperace v reálném provozu, musel by test být zahájen s vybitými bateriemi. To samozřejmě tak není, takže to vychází naprosto nereálně.

Honza
11. června • 18:55

... a další podvod je teplota při měření - myslím, že 20 stupňů Celsia ... při té neběží ani klimatizace, ani topení. Obojí limituje vypínání spalovacího motoru - pod nulou se motor nevypne a při zapnuté klimatizaci (alespoň v Nissanu Altima hybrid) také ne, takže spotřeba z běhu naprázdno tam je ...

ctenar
9. června • 19:36

Proboha nevidím jediný důvod, proč by tato vozidla měla být zvýhodňována tj. větší daně pro ostatní motoristy, to je vám cca 50% zdanění paliv málo? :-( Nebo nějaký dotační prográmek? No fuj!

Yarisek
10. června • 9:54

Chceš li vbudoucnu hodně problémů a nevíš co s penězi kup si hybrida.
Mám Yarisa s litrovým motorem, najeto 115 tis. km a spotřebu 4,5 - 4,8 l. Dnes se dá s klimatizací a základními prvky koupit za 250 tis. Asi bych se musel zbláznit abych něco podobného se skoro stejnou spotřebou kupoval o 120 tis. dráž.

Skyline
14. června • 9:33

Hybridni Yaris sice stoji vic, ale taky vyrazne lip jede. Nevidim jediny duvod, proc by melo byt kupovani lepsiho motoru pruvodnim jevem zblazneni se, ja mam taky v aute silnejsi, nez zakladni motor a rozhodne si jako blazen nepripadam. Ze je pak takove auto drazsi je jaksi logicke. Rozdil v cenach navic neni ani nahodou 120k, Yaris 1.33 stoji 300k a s automatem 330k, vedle toho je ve stejne vybave hybrid za 360, takze rozdil jen 30k (nebo 60, precejen neni chyba zakaznika, ze hybrid manual nema). S vasim 1.0 je to vsak jizdne nesrovnatelne, spotrebou naopak ano. Tazke za priplatek 30-60k muzete mit auto, ktere jede lip, nez 1.33 a zere stejne jako 1.0. Me to jako spatne nepripada - rozdil v cene mezi 1.0 a 1.33 je 40k a auto sice jede lip. ale taky vic zere. PS: me spis pripada, ze je blazen clovek, ktery si koupi Yarise 1.0 a najede s tim pres 100k km.

WinDiesel
10. června • 11:39

No ono když Ti jako v Nizozemském království dají 30% slevy na tato pseudo-eko-vozidla - málokdy odoláš - tady u Yarisu to nestačí ale u Priusu to stlačí cenu i pod benzínovou verzi.

vvv
9. června • 16:49

Jen bych se chtěl zeptat:jak bezstupňová převodovka CVT shazuje a zařazuje vyšší rychlostní stupeň?

ACE
9. června • 19:14

Přesně to samé mě napadlo, když jsem to četl. Tak nevím nevím jak se dá na ten test spolehnout :-D

mikek
10. června • 0:38

V hybridech Toyoty je převodovka e-CVT, která s CVT nemá nic společného - viz. http://baracudaj.blog.auto.cz/2008-08/hybridni-automobi... ... Je to sice konkurenční server, ale je to tam popsáno :-)

ACE
10. června • 11:55

Jde o to, že v průběhu článku se mluví o změně rychlostí a předposlední větě o bezestupňové převodovce......

Doporučujeme

Články odjinud