Mám Yarise už 6 let, jsem spokojen a přemýšlím o novém. Ovšem u hybridu jsem přesvědčen, že úsporu cca 1 l benzínu oproti spotřebě litrové a ani 1,33 litrové verzi zdaleka nevyváží náročnost při výrobě a složitosti zbytné elektrické části. Otázkou je, kolik pak to bude stát jak po třech letech záruky začnou odcházet jednotlivé části motoru a zejména pomocných zařízení při známé francouzské kvalitě výroby. Vždyť na tom velice jednoduchém výrobku jako je Yaris s litrovým motorem hned po třech letech a tedy po ukončení záruky bylo nutno vyměnit vodní čerpadlo a později i alternátor.
Hold evropská výroba = evropští dodavatelé a Toyota začala z cenových důvodů odebírat stejné šunty jako ostatní. Od koho byl ten alternátor a čerpadlo ? Byl to Bosch, Denso nebo někdo jiný ?
Je mi líto, ale auto je plně servisováno a tak vím, kam se lije benzín, voda do ostřikovačů a ev. olej. A kam zajet na přezutí. Kdo a co vyrábí, to netuším.
Hold je vzdávání pocty, asi máte na mysli "holt". Tohle slovo se v poslední době stalo velice módní. Píše ho skoro každý (a často špatně), já ale nechápu proč, je to takový venkovský výraz z minulých dob.
nejak tak
Kolik to mělo po záruce najeto ?
Najedu tak 18000 km/rok, takže kolem 60000 km. Vodní čerpadlo odešlo kolem 65000 km a alternátor kolem 110000 km. Teď se blížím 120000 km. A i když zatím vše funguje a litrový motor měl při měření emisí údajně velice dobré parametry, prý jako po záběhu a nevykazoval známky opotřebení. Tak kvůli nejistotě s výdrží pomocných agregátů se už bojím dlohých cest (třeba Chorvatsko) a už bych to vyměnil. Ovšem nejbližší prodejce Toyot se přeorientoval na Hyundai a jezdit za servisem do Tramtárie se mi už nechce. Proto uvažuji Toyotu vyměnit za Suzuki Svift, kde mám servis v bydlišti. Proto to pořád odkládám, protože Yaris byl a je nejsympatičtější vozítko, které jsem dosud měl (Cordobu, Corsu, Almeru) a dnes počítač vykazuje spotřebu někde mezi 4,5 až 4,8 litru.
Swift není dle mého názoru špatná volba, mám přes 10 let starýho a furt se mi ho nechce měnit. 1.3 85k a najeto přes 170t. Přes 5.5 si vezme jen při výrazné cihle nebo ve městě, mimo při dodržování limitů spolehlivě pod 5 a za tu dobu měněno ložisko v zadním kole, větrák chladiče a žárovek asi 5 z toho hlavní každá jednou. No japonec - nakonec na to hodně lidí příjde :D
O spolahlivost sa bat netreba... hybridy vedu aj po 5 vsetky statistiky. Horsia je ta neista zostatkova hodnota a kupovat ho kvoli spotrebe sa naozaj neoplati (skor kvoli komfortu)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.