Toyota Yaris Hybrid na nových snímcích a za ceny od 359 900 Kč

Během června na český trh vstoupí nejmenší hybrid v současné evropské nabídce v podobě modelu Yaris Hybrid. Přinášíme vám podrobné informace, ale také nové fotografie.
Seznam kapitol
  1. Toyota Yaris Hybrid
  2. Fotogalerie

Novinka vychází z koncepční studie Toyota Yaris Hybrid Concept představené vloni na autosalonu v Ženevě a její sériová výroba byla zahájena 11. dubna tohoto roku. Vozy této řady sjíždějí z výrobních linek závodu ve francouzském Valenciannes, kde vznikají po boku standardních Yarisů. Těch se ve Valenciannes dosud vyrobilo již více než 2 mil. kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris Hybrid: nejmenší evropský hybrid současnosti

Produkční provedení modelu Toyota Yaris Hybrid slavilo svoji premiéru v Ženevě letos a do prodejů nastupuje s poněkud upravenými parametry. Jde především o spotřebu paliva a emise (co ostatně u podobného stroje sledovat jiného…); zatímco v uplynulém roce se hovořilo o průměrné spotřebě 3,5 l/100 km a emisích CO2 o hmotnosti 79 g/km (někdy i 3,1 l/100 km), skutečnost je nepatrně méně příznivá.

Hybridy | Byznys | Toyota | Toyota Yaris

Představujeme: Toyota Prius+, Prius Plug-in Hybrid, Yaris HSD

Model Yaris Hybrid disponuje pohonnou soustavou HSD (Hybrid Synergy Drive), jež využívá především zážehového čtyřválce 1,5 VVT-i s výkonem 74 koní (55 kW) a točivým momentem 111 Nm s navazující bezstupňovou převodovkou e-CVT. Tento agregát využívá v rámci HSD synchronního elektromotoru s permanentním magnetem, výkonem 45 kW a točivým momentem 169 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Yaris Hybrid bude u nás k mání ve výbavových verzích Active a Style

Toyota Yaris Hybrid dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 11,8 s, přičemž srovnatelná konvenční verze 1,33 VVT-i Multidrive zrychluje za 12,3 s, ale jede až 175 km/h. Větší rozdíly jsou ale ve spotřebě. Zatímco Hybrid v průměru jezdí za 3,7 l/100 km, 1,33 VVT-i s „automatem“ spotřebuje v kombinaci 5,1 l/100 km.

Ve verzi Active stojí Yaris Hybrid v rámci „předprodejního ceníku“ 359 900 Kč, což je o rozumných 30 000 Kč více než za srovnatelně vybavený Yaris 1,33 VVT-i Multidrive. V základu najdeme především multimediální systém Toyota Touch s rádiem s CD, MP3 a vstupy USB a Aux-In, hands-free sadou a couvací kamerou, automatickou klimatizaci, denní i zadní světla z LED, elektrické ovládání předních oken a zrcátek nebo kompletní sadu prvků elektronického řízení podvozku a airbagů včetně kolenního před řidičem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska se od běžných Yarisů liší hlavně upraveným otáčkoměrem a modrým podsvícením

Toyota Yaris Hybrid je k mání také v o 40 000 Kč dražším výbavovém stupni Style vyznačujícím se například litými koly, mlhovkami, startováním tlačítkem, vyhříváním předních sedadel či čalouněním v kombinaci kůže a textilu. Prodeje tohoto malého hybridu mají být na většině evropských trhů zahájeny 16. června.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota Yaris Hybrid
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků