Toyota Yaris Hybrid na nových snímcích a za ceny od 359 900 Kč

Během června na český trh vstoupí nejmenší hybrid v současné evropské nabídce v podobě modelu Yaris Hybrid. Přinášíme vám podrobné informace, ale také nové fotografie.
Seznam kapitol
  1. Toyota Yaris Hybrid
  2. Fotogalerie

Novinka vychází z koncepční studie Toyota Yaris Hybrid Concept představené vloni na autosalonu v Ženevě a její sériová výroba byla zahájena 11. dubna tohoto roku. Vozy této řady sjíždějí z výrobních linek závodu ve francouzském Valenciannes, kde vznikají po boku standardních Yarisů. Těch se ve Valenciannes dosud vyrobilo již více než 2 mil. kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris Hybrid: nejmenší evropský hybrid současnosti

Produkční provedení modelu Toyota Yaris Hybrid slavilo svoji premiéru v Ženevě letos a do prodejů nastupuje s poněkud upravenými parametry. Jde především o spotřebu paliva a emise (co ostatně u podobného stroje sledovat jiného…); zatímco v uplynulém roce se hovořilo o průměrné spotřebě 3,5 l/100 km a emisích CO2 o hmotnosti 79 g/km (někdy i 3,1 l/100 km), skutečnost je nepatrně méně příznivá.

Představujeme: Toyota Prius+, Prius Plug-in Hybrid, Yaris HSD

Představujeme: Toyota Prius+, Prius Plug-in Hybrid, Yaris HSD

Model Yaris Hybrid disponuje pohonnou soustavou HSD (Hybrid Synergy Drive), jež využívá především zážehového čtyřválce 1,5 VVT-i s výkonem 74 koní (55 kW) a točivým momentem 111 Nm s navazující bezstupňovou převodovkou e-CVT. Tento agregát využívá v rámci HSD synchronního elektromotoru s permanentním magnetem, výkonem 45 kW a točivým momentem 169 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Yaris Hybrid bude u nás k mání ve výbavových verzích Active a Style

Toyota Yaris Hybrid dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 11,8 s, přičemž srovnatelná konvenční verze 1,33 VVT-i Multidrive zrychluje za 12,3 s, ale jede až 175 km/h. Větší rozdíly jsou ale ve spotřebě. Zatímco Hybrid v průměru jezdí za 3,7 l/100 km, 1,33 VVT-i s „automatem“ spotřebuje v kombinaci 5,1 l/100 km.

Ve verzi Active stojí Yaris Hybrid v rámci „předprodejního ceníku“ 359 900 Kč, což je o rozumných 30 000 Kč více než za srovnatelně vybavený Yaris 1,33 VVT-i Multidrive. V základu najdeme především multimediální systém Toyota Touch s rádiem s CD, MP3 a vstupy USB a Aux-In, hands-free sadou a couvací kamerou, automatickou klimatizaci, denní i zadní světla z LED, elektrické ovládání předních oken a zrcátek nebo kompletní sadu prvků elektronického řízení podvozku a airbagů včetně kolenního před řidičem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska se od běžných Yarisů liší hlavně upraveným otáčkoměrem a modrým podsvícením

Toyota Yaris Hybrid je k mání také v o 40 000 Kč dražším výbavovém stupni Style vyznačujícím se například litými koly, mlhovkami, startováním tlačítkem, vyhříváním předních sedadel či čalouněním v kombinaci kůže a textilu. Prodeje tohoto malého hybridu mají být na většině evropských trhů zahájeny 16. června.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota Yaris Hybrid
  2. Fotogalerie
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků