Toyota Yaris: facelift pro rok 2010 detailněji

Stávající Yaris prošel retušemi vzhledu, výbavy i techniky. Máme konečně kompletní informace a spoustu nových snímků.

Model Yaris se v první generaci představil v roce 1999 a o šest let později byl následován generací zcela novou. A nyní je zde v omlazeném provedení, o němž jsme vás prvně informovali na tomto místě krátce po jeho prvním představen´na autosalonu v italské Bologni.

Yaris je v současnosti nejprodávanější Toyotou v Evropě a od počátku do dnešních dnů si zde našla 2,2 milionu zákazníků, k těmto úspěchům přispívají nejen znamenité výsledky v řadě průzkumů spokojenosti, ale také rostoucí tržní podíl segmentu B, jenž vloni dosáhl úctyhodné hodnoty 23 %. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V roce 2009 Toyota zavedla svůj princip Optimal Drive (psali jsme o něm třeba na tomto místě) do všech motorů. Veškeré jednotky v nabídce Yarisu díky tomu nyní vykazují průměrnou spotřebu paliva pod 5 l/100 km a emise CO2 do 120 g/km.

Yaris 2010 bude dodáván ve výbavových stupních Base, Luna, Yaris 2010 a Sol. Ceny se příliš změnit nemají, do seznamu prvků standardní výbavy však přibyly například automatická klimatizace nebo přední mlhovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se Yaris změnil pouze v detailech, které mu mají přidat na atraktivitě a dojmu větší hodnotnosti. Všimneme si mírně zatmavených parabol předních reflektorů, matně stříbřitých klik dveří, nových kolových poklic a slitinových ráfků, přepracovaných zadních světel nebo dvojice nových laků Light Purple Silver a Blue Metallic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř zaznamenáme instalaci nového přístrojového štítu s analogovými ukazateli, čalounění madla řadicí páky a části věnce volantu perforovanou kůží či nové obkladové materiály. Pod kapotou se mohou objevit celkem tři motory, zážehové 1,0 VVT-i a 1,33 Dual VVT-i a vznětový 1,4 D-4D.

Novinka se již vyrábí ve francouzském závodě TMMF Valenciennes a do showroomů by se měla dostat již během několika dní, Toyota plánuje do konce tohoto roku v Evropě prodat více než 200 000 vozů typu Yaris. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris 2010
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků