Stávající Yaris prošel retušemi vzhledu, výbavy i techniky. Máme konečně kompletní informace a spoustu nových snímků.
Model Yaris se v první generaci představil v roce 1999 a o šest let později byl následován generací zcela novou. A nyní je zde v omlazeném provedení, o němž jsme vás prvně informovali na tomto místě krátce po jeho prvním představen´na autosalonu v italské Bologni.
Yaris je v současnosti nejprodávanější Toyotou v Evropě a od počátku do dnešních dnů si zde našla 2,2 milionu zákazníků, k těmto úspěchům přispívají nejen znamenité výsledky v řadě průzkumů spokojenosti, ale také rostoucí tržní podíl segmentu B, jenž vloni dosáhl úctyhodné hodnoty 23 %.
V roce 2009 Toyota zavedla svůj princip Optimal Drive (psali jsme o něm třeba na tomto místě) do všech motorů. Veškeré jednotky v nabídce Yarisu díky tomu nyní vykazují průměrnou spotřebu paliva pod 5 l/100 km a emise CO2 do 120 g/km.
Yaris 2010 bude dodáván ve výbavových stupních Base, Luna, Yaris 2010 a Sol. Ceny se příliš změnit nemají, do seznamu prvků standardní výbavy však přibyly například automatická klimatizace nebo přední mlhovky.
Na první pohled se Yaris změnil pouze v detailech, které mu mají přidat na atraktivitě a dojmu větší hodnotnosti. Všimneme si mírně zatmavených parabol předních reflektorů, matně stříbřitých klik dveří, nových kolových poklic a slitinových ráfků, přepracovaných zadních světel nebo dvojice nových laků Light Purple Silver a Blue Metallic.
Uvnitř zaznamenáme instalaci nového přístrojového štítu s analogovými ukazateli, čalounění madla řadicí páky a části věnce volantu perforovanou kůží či nové obkladové materiály. Pod kapotou se mohou objevit celkem tři motory, zážehové 1,0 VVT-i a 1,33 Dual VVT-i a vznětový 1,4 D-4D.
Novinka se již vyrábí ve francouzském závodě TMMF Valenciennes a do showroomů by se měla dostat již během několika dní, Toyota plánuje do konce tohoto roku v Evropě prodat více než 200 000 vozů typu Yaris.
Toyota Yaris 2010