Toyota Yaris: facelift pro rok 2010 detailněji

Stávající Yaris prošel retušemi vzhledu, výbavy i techniky. Máme konečně kompletní informace a spoustu nových snímků.

Model Yaris se v první generaci představil v roce 1999 a o šest let později byl následován generací zcela novou. A nyní je zde v omlazeném provedení, o němž jsme vás prvně informovali na tomto místě krátce po jeho prvním představen´na autosalonu v italské Bologni.

Yaris je v současnosti nejprodávanější Toyotou v Evropě a od počátku do dnešních dnů si zde našla 2,2 milionu zákazníků, k těmto úspěchům přispívají nejen znamenité výsledky v řadě průzkumů spokojenosti, ale také rostoucí tržní podíl segmentu B, jenž vloni dosáhl úctyhodné hodnoty 23 %. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V roce 2009 Toyota zavedla svůj princip Optimal Drive (psali jsme o něm třeba na tomto místě) do všech motorů. Veškeré jednotky v nabídce Yarisu díky tomu nyní vykazují průměrnou spotřebu paliva pod 5 l/100 km a emise CO2 do 120 g/km.

Yaris 2010 bude dodáván ve výbavových stupních Base, Luna, Yaris 2010 a Sol. Ceny se příliš změnit nemají, do seznamu prvků standardní výbavy však přibyly například automatická klimatizace nebo přední mlhovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se Yaris změnil pouze v detailech, které mu mají přidat na atraktivitě a dojmu větší hodnotnosti. Všimneme si mírně zatmavených parabol předních reflektorů, matně stříbřitých klik dveří, nových kolových poklic a slitinových ráfků, přepracovaných zadních světel nebo dvojice nových laků Light Purple Silver a Blue Metallic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř zaznamenáme instalaci nového přístrojového štítu s analogovými ukazateli, čalounění madla řadicí páky a části věnce volantu perforovanou kůží či nové obkladové materiály. Pod kapotou se mohou objevit celkem tři motory, zážehové 1,0 VVT-i a 1,33 Dual VVT-i a vznětový 1,4 D-4D.

Novinka se již vyrábí ve francouzském závodě TMMF Valenciennes a do showroomů by se měla dostat již během několika dní, Toyota plánuje do konce tohoto roku v Evropě prodat více než 200 000 vozů typu Yaris. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris 2010
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků