Toyota Yaris Cross oficiálně: SUV na základě Yarisu dostalo i pohon všech kol

Rovněž Toyota se pouští do populárního segmentu malých SUV/crossoverů. Na základě hatchbacku Yaris tak přijíždí jeho robustnější a výše posazený sourozenec Yaris Cross.

Novinka spojující vlastnosti hatchbacku Yaris a SUV RAV4. Takto Toyota popisuje svůj nový crossover Yaris Cross, který ovšem není pouhou zvýšenou a ochrannými plasty vybavenou verzí malého modelu. Designem se totiž od klasického Yarisu celkem výrazněji odlišuje, ačkoliv platforma vozu TNGA-B zůstává stejná.

Yaris Cross tak používá stejný rozvor 2560 mm, je však celkem o 240 mm delší (přední převis +60 mm, zadní převis +180 mm), a to ve prospěch většího prostoru v interiéru. Světlá výška je o 30 mm větší a vozidlo je celkově vyšší i širší – o 90, respektive 20 mm.

Toyota Yaris Cross vs. Yaris – porovnání rozměrů
  Yaris Cross Yaris
Délka (mm) 4180 3940
Šířka (mm) 1765 1745
Výška (mm) 1560 1470
Rozvor (mm) 2560 2560

Zvýšenou praktičnost uvádí Toyota také v zavazadlovém prostoru, jehož víko může být vybaveno elektrickým otevíráním. Výškově nastavitelné dno zavazadelníku pak umožňuje zvolit, zda chcete bezpečný prostor pod podlahou kufru, nebo raději větší kufr pro objemnější náklad. Samotné dno je také rozděleno na dvě části. Přesnou hodnotu objemu kufru však zatím výrobce neupřesňuje.

Pohonné ústrojí sdílí Yaris Cross také od svého sourozence hatchbacku. Pod kapotou tak sídlí čtvrtá generace hybridního pohonu Toyoty, která kombinuje benzínový tříválec 1,5 litru s Atkinsonovým cyklem s elektromotorem a lithium-iontovou baterií. Systémový výkon ústrojí je 85 kW (116 koní).  

Šílená Toyota GR Yaris zná svou cenu. Je překvapivě dostupná a skvěle vybavená!

Šílená Toyota GR Yaris zná svou cenu. Je překvapivě dostupná a skvěle vybavená!

Pohon všech kol není v Evropě v segmentu malých SUV/crossoverů (B-SUV) docela častý, Yaris Cross ho však nabídne. Se systémem AWD-i se bude chovat po většinu času jako předokolka, při rozjezdu a zrychlování však bude umět přesměrovat hnací moment na zadní nápravu, zaznamená-li ztrátu přilnavosti.

Dynamické schopnosti nového crossoveru zatím neznáme, stejně tak jako české cenovky. Toyota očekává, že ve svém závodu poblíž francouzského Valenciennes bude každým rokem vyrábět přes 150 tisíc Yarisů Cross, což představuje více než 8% podíl v evropském segmentu B-SUV.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků