Toyota Yaris 3D: chudší příbuzný (test)

OndraZX  |  29. 05. 2006 09:39

No muj nazor je, ze u malych aut je vyhodnejsi 3-dverova verze. Proc?

Bavime se o malych autech, tzn. ze vetsinou v nem jezdi 1-2 osoby. U maleho 5-dveroveho auta maji predni a hlavne zadni dvere malou velikost, tzn ze se do auta dopredu i dozadu dost tezko dostava. U 3-dveroveho auta jsou predni dvere prodlouzene, takze mate velmi velky prostor pro nastoupeni. Takze pokud jezdite sami tak jak napr. 99% ja, je vyhodnejsi 3-dverak.

Jak sedate na zidli? - vetsina lidi zepredu - a zkuste si sednou do maleho auta s malymi zadnimi dvermi - soukate se na zadni sedadlo bokem - pomerne malym otvorem - moc prijemne to neni. U 3-dveraku si sedate klasicky zepredu, sam vozim nekdy mou 85 letou babicku a i ona to zvladne. Chce si to v autosalonu zkusit 3-dvr. vs. 5 dvr. - mozna budete prekvapeni rozdilem - proto ja jsem volil 3-dvr.

Samozdejme ma 3-dvr i nevyhody - musite vystoupit z prednich sedadel pri vystupovani zadniho cestujiciho. Bezpecnostni pasy jsou posunuty vice dozadu, spatneji se na nich dosahne.

Chce to fakt vyzkouset - hlavne pokud prevazne jezdite sami.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  29. 05. 2006 10:13

Pro člověka, který jezdí každý den do práce nebo na nákup je 3dv verze v pohodě, ale v momentě, kdy se kupuje jako druhé auto do rodiny pro maminku s dítětem, je potřeba 5dv verze. Dávat dítě do dětské sedačky přes sklopené sedalo řidiče nebo spolujezdce je akrovatický výkon.

Odpovědět  |   | 
OndraZX  |  29. 05. 2006 10:28

No tak v tomto pripade je podle mne vyhodnejsi 3-dvr. verze - protoze sklopenim a posunutim sedacky ziskate velky prostor a k diteti pristupujete zepredu a ne z boku - coz je u maleho auta vyhoda - viz prostor mezi prednim operakem a nohama ditete.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  29. 05. 2006 10:59

Tak si to někdy zkuste. Autosedačku (9 - 18 kg) dát dozadu, uchytit pásy, které se strkají z boku autosedačky a pak tam dát prcka. Věřte mi, že mnohem snadnější to je u 5dv, ze zadních dveří. Zkoušeli jsme to několikrát, protože se vybíralo auto pro manželku.

Odpovědět  |   | 
gergi  |  30. 05. 2006 11:22

A proc kupujete jako rodinne auto (tzn. pro maminku a dite) minivuz? Myslim, ze zvyk z USA je v tomto smeru daleko logictejsi - mamina ma bud minivan nebo moderneji SUV - a toto auto se pouziva na vikendove rodinne vylety. A tatik ma neco "mensiho" na jezdeni do prace. Jasne u nasich zemepisnych delkach je to na opak - tatik si vozi do prace zadek ve sluzebni Oktavce a maminka se s detma cpe do Yarise.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  30. 05. 2006 11:44

Já sem v tom nevině, sama ho chtěla a protože ji mám rád a udělám všechno co ji na očích vidím, tak dostala Yaríska

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  30. 05. 2006 13:46

Jeste doplnim, ze ja si vozim zadek do prace ve 13 let starem Escortu, takze manzelka ma mnohem lepsi auto v podstate ve vsech smerech.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  29. 05. 2006 10:41

Nevýhod 3d verze je samozřejmě daleko více. Přední dveře jsou větší, takže pro a nastoupení vystoupení se musí více otevřít a když stojíte namačkaní ve středu města, kde "hlava" na "hlavě" nemusíte ani vystoupit. Také se hůře nakládají věci na zadní sedadla, kam dávám třeba tašku s notebookem. A když sklopím sedadla, abych něco dal do kufru, musím někdy vlézt dovnitř, abych něco vyndal. Když mám druhou dvojici dveří, jsem v pohodě, k nákladu se dostanu z boku.
 
Jezdím 3d autem takřka pravidelně více než rok a někdy fakt skřípu zubama

Odpovědět  |   | 
dochtor  |  29. 05. 2006 11:59

Sedačku mám v aute trvale, nie je dôvod ju vyberať a znovu inštalovať.
Áno 3d nie je optimálny náklaďák. Otázkou je komu a ako často to vadí
Taška s notebookom na zadnej sedačke nie je uplne ten najlepší nápad. Bezpečnejšie miesto (pre notebook) je na podlahe za prednou sedačkou. Toto miesto je rovnako ako nie jednoduchšie pristupné v 3d aute. Vystačíte si s otvorním jediných dverí.
Po odklopení operadla, prípadne odsunutí prednej sedačky vznikne pred dieťaťom priestor, ktorý oceníte keď potrebujete prcka prezliecť. A veľkou výhodou je, že ten malý čert nedokáže samostatne opustiť auto resp. vyliezť skôr ako vystúpim ja.
 

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  29. 05. 2006 12:27

V případě, že máte 2 auta, pak autosedačka pendluje mezi těmito auty. Ne často, ale děje se to. Přístup pro jakoukoli věc vtadu na podlaze nebo na sedačkách je a bude vždy lépe přístupná ze zadních dveří. Z pohledu řidiče to je úplně jedno.
Přebalení nebo převlélnutí prcka je věc názoru, zda se krčit v autě nebo v otevřených zadních dveřích - já preferuji to druhé.
Aby si dítě samo neotevřelo dveře, k tomu slouží dětská pojistka, která se montuje už několik desetiletí (už ji měl žigulík mých rodičů).
Když jsme u bezpečnosti, mám lepší pocit, že v případě havárie je větší šance dostat dítě rychleji z auta - poklud samozřejmě půjdou otevřít zadní dveře.

Odpovědět  |   | 
dochtor  |  29. 05. 2006 12:48

V prípade že máte 2 autá, ktoré reálne používate je celkom praktické mať dve sedačky.
Otvorenie dverí alebo odklopenie sedačky je podľa mňa ekvivalentné. Dá sa to zvládnuť jednou rukou za približne rovnaký čas. Neviem či s prezliekaním detí máte reálnu skúsenosť, resp. v akom klimatickom pásme žijete a naozaj sa nechcem vybíjať v detailoch prebaľovania ale dieťa je potrebné prezliecť spravidla vtedy keď sa spotí v sedačke. Robiť to v otvorených dverách nie je vždy celkom dobrý nápad.
Detská poistka je fajn ale nie je úplne blbuvzdorná a je často až príliš jednoducho dostupná. Naozaj pri každom nastupovaní kontrolujete v akom je stave? Potom sú tu ešte zadné okná...
Čo sa týka bezpečnosti, ja mám lepší pocit, že v prípade havárie je 3d tuhšie ako 5d.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  29. 05. 2006 13:21

K cemu mi budou 2 autosedačky, když mám jedno dítě ? Zase tak bohatý nejsem.
S převlíkání prcka mám zkušenost už asi 10 měsíců a dítě je potřeba přebalit, pokud vykoná určitou potřebu a pokud se vám to stane někde na cestě, kde můžete bezpečně zastavit - třeba odpočivadlo  na dálnici, parkoviště atd. Tohle už máme také několikrát za sebou a z otevřených zadních dveří s tím není problém.
Dětská pojistka je přístupná pouze při otevřených dveří nedaleko mechanismu zámku, takže o jednoduchosti přístupu nelze mluvit a nechávám ji standartně v poloze nemožnosti otevření dveří zevnitř.
Zadní okna pokud jsou na kličku, tak dítě na kličku z autosedačky nedosáhne a v případě elektrických oken lze od řidiče uzamknout, aby nefungovali.
O větší tuhosti lze v dnešní době polemizovat, ale nemám tak hluboké znalosti v této oblasti.

Odpovědět  |   | 
dochtor  |  29. 05. 2006 14:32

Ak dokazete zivit dve auta, dve sedacky nebudu problem.
Ani ja nie som celkom za vodou. ale ked napriklad rano dieta niekam odveziem a spat ho dovezie manzelka svojim autom, stava sa druha sedacka takmer nutnostou. Uznavam ze s tak malym dietatom tieto problemy neriesite.
Je dobre, ze svoje dieta otuzujete ale predsa len prebalovat ho pri otvorenych dverach v januari
5-6 rocne dieta potrebuje na prezlecenie viac miesta ako kojenec. Verte, ze je velmi fajn ked sa pri tom moze postavit na nohy.
Detska poistka je pristupna tak vam ako aj vasim detom, to by ste neverili co vsetko od urciteho veku dokazu najst a prepnut.
Nezbedne dieta sa dokaze zo sedacky odopnut. Elektricke okna sa zablokovat daju, ale spravidla vsetky naraz. Potom staci, ze si potrebujete otvorit okno spolujazdca, ked sa niekoho chcete spytat na cestu, zabudnete to zablokovat...
Ano, vsetky tieto systemy funguju ale nie su blbuvzdorne.
To vsetko vas vsak este len caka, takze nema vyznam o tom a ani o tuhosti 3d polemizovat

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  29. 05. 2006 15:31

Ano pokud je nutné řešit takovou to situaci, kdy si nelze předat autosedačku, pak koupě druhé je jediné řešení.
Stále lepší přebalovat dítě v januári v autě, než v januári na asfaltu
Nic proti, ale 5 - 6 leté dítě nebudu převlíkat v autě, ale převlíknu ho venku v klidu a v pohodě, ale to je věc názoru.
Dětská pojistka je přístupná pouze při otevřených dveřích a za jízdy s tím skutečně manipulovat nejde.
Ještě jsem neviděl auto, které má el. stajování všech oken, aby nešli zabolkovat jen zadní a zablokovat šli pouze všechny.
Mám takový pocit, že dost vaříte z vody, ale to je jedno. Pokud by platilo , co píšete, proč všichni nejezdíme ve 3dv modelech a nejlepšé z nás ve 3dv kombíku ?

Odpovědět  |   | 
OndraZX  |  29. 05. 2006 17:05

Ja jsem jen ten prvni prispevek napsal, protoze spousta lidi o 3-dvr verzi vubec neuvazuje. Pritom by mohla zjistit tak jak ja, ze je pro ne vhodnejsi. Je mi jasne, ze by nekdo 3-dvr. auto nechtel, ale ja kdybych se mel znova rozhodnout u !!!! maleho auta !!!!! tak zase volim 3-dvr. Ale nikomu neberu, ze 5-dvr. je pro neho vhodnejsi - kazdy ma jine naroky.

Jak jsem psal - zkuste si nastoupit do maleho auta dozadu u 3-dvr. a 5dvr. verze - at se kazdy rozhodne - ja na zidli sedam zepredu - proto mam 3-dvr.

Odpovědět  |   | 
dochtor  |  29. 05. 2006 17:52

No, mám dve autá. Klasický sedan s razvorom >2,60m a FordKa, k tomu už pomerne odrastené dieťa a vy máte pocit že varím z vody. Nie, vy mi akurát nechcete rozumieť.
Netvrdím, že 3d je to najlepšie auto na svete. Určite to nie je optimálne rodinné auto, ale ako druhé auto, resp. na vozenie detí povedzme do 10 r. je to lepšia voľba ako 5d.
Mimochodom zablokovanie všetkých okien okrem okna vodiča mám v tom sedane.
Vôbec som nemal na mysli manipuláciu s detskou poistkou počas jazdy. Ale skôr pred cestou samotným dieťaťom, alebo ju jednoducho zabudnete zapnúť po tom ako ste cez víkend vzadu viezli svokru (tchýni).
Inak s detskou poistkou mám celkom milú príhodu, keď som si sadol dozadu k synovi, ktorý sedel uprostred v sedačke a zavrel som za sebou dvere. Elektricky ovládané okná boli samozrejeme nefunkčné...

Odpovědět  |   | 
p  |  29. 05. 2006 23:27

Kromě velkého auta pro celou rodinu mám také jedno takové čtyřmetrové se 3 dveřma. Na ježdění po městě, do práce atd. je praktičtější. Otevřu dveře, tašku, popř. notebok strčím za přední sedačku a sednu. Pokud mám pětidveřák tak to nejde. Prostě musím otevřít další dveře, nebo kufr. Také se mi už stalo že po 14ti denním ježdění a následném nasedání do většího vozu jsem se praštil o sloupek. Do toho třídveřáku se nastupuje prostě lépe. A jiné maličkosti, např. mohu mít za jízdy stažené okénko a nefouká na mě, prostě sloupek dveří je asi o 40cm dozadu a vítr jde kolem. Pokud stáhnu okénko u pětidveřáku, je sloupek vedle hlavy a fouká mi do levého ucha. No dalo by se povídat dále, namátkou moje babička s berlí jezdila jen se mnou, do každého jiného auta se prostě obtížně dostávala (když se noha neohýbá v koleně tak to je pochopitelné). No ale povídejte o výhodách třídveřáku někomu kdo si to nevyzkoušel.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  30. 05. 2006 08:42

Já si jen marně lámu hlavu, proč jsou lidi tak pitomý, že kupují převážně 5dv auta, jaktože už na to nepřišli, že 3dv je prostě lepší ?

Odpovědět  |   | 
dochtor  |  30. 05. 2006 11:45

To neni pitomost ale z nouze cnost!
O tom, že 5d sa predáva viac ako 3d nie je pochýb, je to však malinko zavádzajúce.
Zrejme by bol iný výsledok pri porovnaní zastúpenia 5d a 3d ako druhého auta v rodine.
Ak ma totiž malé auto plniť funkciu jediného a zaroveň "rodinneho" auta, je 5d jasna voľba.

Odpovědět  |   | 
p  |  30. 05. 2006 21:40

No jasně, s rodinou do Chorvatska bych v tom nejel ani za nic. Ale je to taková moje koloběžka do města a do práce. Teda abych to upřesnil, není to druhé ale vlastně třetí auto v rodině. Mojí předchozí koloběžku (krátkou Fabii) mi znárodnil studující syn.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 53 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků

Nejčtenější články

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k…

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

23.  12.  2020 | | 24 N/A
David Rusol
RenovaceTatraRetro
České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 79 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  12.  2020 | | 17 N/A
David Rusol
PolicieLuxusní auta
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat