Toyota Yaris 3D: chudší příbuzný (test)

21 komentářů

Jaromír
10. března • 12:16

3 dverove auto je velmi dobre k ziskani jedinne zkusenosti a tou je ta, ze jste si to zkusili a podruhe už si 3d auto nekoupite.

OndraZX
29. května • 9:39

No muj nazor je, ze u malych aut je vyhodnejsi 3-dverova verze. Proc?

Bavime se o malych autech, tzn. ze vetsinou v nem jezdi 1-2 osoby. U maleho 5-dveroveho auta maji predni a hlavne zadni dvere malou velikost, tzn ze se do auta dopredu i dozadu dost tezko dostava. U 3-dveroveho auta jsou predni dvere prodlouzene, takze mate velmi velky prostor pro nastoupeni. Takze pokud jezdite sami tak jak napr. 99% ja, je vyhodnejsi 3-dverak.

Jak sedate na zidli? - vetsina lidi zepredu - a zkuste si sednou do maleho auta s malymi zadnimi dvermi - soukate se na zadni sedadlo bokem - pomerne malym otvorem - moc prijemne to neni. U 3-dveraku si sedate klasicky zepredu, sam vozim nekdy mou 85 letou babicku a i ona to zvladne. Chce si to v autosalonu zkusit 3-dvr. vs. 5 dvr. - mozna budete prekvapeni rozdilem - proto ja jsem volil 3-dvr.

Samozdejme ma 3-dvr i nevyhody - musite vystoupit z prednich sedadel pri vystupovani zadniho cestujiciho. Bezpecnostni pasy jsou posunuty vice dozadu, spatneji se na nich dosahne.

Chce to fakt vyzkouset - hlavne pokud prevazne jezdite sami.

Petr Broža
29. května • 10:41

Nevýhod 3d verze je samozřejmě daleko více. Přední dveře jsou větší, takže pro a nastoupení vystoupení se musí více otevřít a když stojíte namačkaní ve středu města, kde "hlava" na "hlavě" nemusíte ani vystoupit. Také se hůře nakládají věci na zadní sedadla, kam dávám třeba tašku s notebookem. A když sklopím sedadla, abych něco dal do kufru, musím někdy vlézt dovnitř, abych něco vyndal. Když mám druhou dvojici dveří, jsem v pohodě, k nákladu se dostanu z boku.
 
Jezdím 3d autem takřka pravidelně více než rok a někdy fakt skřípu zubama

dochtor
29. května • 11:59

Sedačku mám v aute trvale, nie je dôvod ju vyberať a znovu inštalovať.
Áno 3d nie je optimálny náklaďák. Otázkou je komu a ako často to vadí
Taška s notebookom na zadnej sedačke nie je uplne ten najlepší nápad. Bezpečnejšie miesto (pre notebook) je na podlahe za prednou sedačkou. Toto miesto je rovnako ako nie jednoduchšie pristupné v 3d aute. Vystačíte si s otvorním jediných dverí.
Po odklopení operadla, prípadne odsunutí prednej sedačky vznikne pred dieťaťom priestor, ktorý oceníte keď potrebujete prcka prezliecť. A veľkou výhodou je, že ten malý čert nedokáže samostatne opustiť auto resp. vyliezť skôr ako vystúpim ja.
 

mrazik
29. května • 12:27

V případě, že máte 2 auta, pak autosedačka pendluje mezi těmito auty. Ne často, ale děje se to. Přístup pro jakoukoli věc vtadu na podlaze nebo na sedačkách je a bude vždy lépe přístupná ze zadních dveří. Z pohledu řidiče to je úplně jedno.
Přebalení nebo převlélnutí prcka je věc názoru, zda se krčit v autě nebo v otevřených zadních dveřích - já preferuji to druhé.
Aby si dítě samo neotevřelo dveře, k tomu slouží dětská pojistka, která se montuje už několik desetiletí (už ji měl žigulík mých rodičů).
Když jsme u bezpečnosti, mám lepší pocit, že v případě havárie je větší šance dostat dítě rychleji z auta - poklud samozřejmě půjdou otevřít zadní dveře.

dochtor
29. května • 12:48

V prípade že máte 2 autá, ktoré reálne používate je celkom praktické mať dve sedačky.
Otvorenie dverí alebo odklopenie sedačky je podľa mňa ekvivalentné. Dá sa to zvládnuť jednou rukou za približne rovnaký čas. Neviem či s prezliekaním detí máte reálnu skúsenosť, resp. v akom klimatickom pásme žijete a naozaj sa nechcem vybíjať v detailoch prebaľovania ale dieťa je potrebné prezliecť spravidla vtedy keď sa spotí v sedačke. Robiť to v otvorených dverách nie je vždy celkom dobrý nápad.
Detská poistka je fajn ale nie je úplne blbuvzdorná a je často až príliš jednoducho dostupná. Naozaj pri každom nastupovaní kontrolujete v akom je stave? Potom sú tu ešte zadné okná...
Čo sa týka bezpečnosti, ja mám lepší pocit, že v prípade havárie je 3d tuhšie ako 5d.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mrazik
29. května • 13:21

K cemu mi budou 2 autosedačky, když mám jedno dítě ? Zase tak bohatý nejsem.
S převlíkání prcka mám zkušenost už asi 10 měsíců a dítě je potřeba přebalit, pokud vykoná určitou potřebu a pokud se vám to stane někde na cestě, kde můžete bezpečně zastavit - třeba odpočivadlo  na dálnici, parkoviště atd. Tohle už máme také několikrát za sebou a z otevřených zadních dveří s tím není problém.
Dětská pojistka je přístupná pouze při otevřených dveří nedaleko mechanismu zámku, takže o jednoduchosti přístupu nelze mluvit a nechávám ji standartně v poloze nemožnosti otevření dveří zevnitř.
Zadní okna pokud jsou na kličku, tak dítě na kličku z autosedačky nedosáhne a v případě elektrických oken lze od řidiče uzamknout, aby nefungovali.
O větší tuhosti lze v dnešní době polemizovat, ale nemám tak hluboké znalosti v této oblasti.

dochtor
29. května • 14:32

Ak dokazete zivit dve auta, dve sedacky nebudu problem.
Ani ja nie som celkom za vodou. ale ked napriklad rano dieta niekam odveziem a spat ho dovezie manzelka svojim autom, stava sa druha sedacka takmer nutnostou. Uznavam ze s tak malym dietatom tieto problemy neriesite.
Je dobre, ze svoje dieta otuzujete ale predsa len prebalovat ho pri otvorenych dverach v januari
5-6 rocne dieta potrebuje na prezlecenie viac miesta ako kojenec. Verte, ze je velmi fajn ked sa pri tom moze postavit na nohy.
Detska poistka je pristupna tak vam ako aj vasim detom, to by ste neverili co vsetko od urciteho veku dokazu najst a prepnut.
Nezbedne dieta sa dokaze zo sedacky odopnut. Elektricke okna sa zablokovat daju, ale spravidla vsetky naraz. Potom staci, ze si potrebujete otvorit okno spolujazdca, ked sa niekoho chcete spytat na cestu, zabudnete to zablokovat...
Ano, vsetky tieto systemy funguju ale nie su blbuvzdorne.
To vsetko vas vsak este len caka, takze nema vyznam o tom a ani o tuhosti 3d polemizovat

mrazik
29. května • 15:31

Ano pokud je nutné řešit takovou to situaci, kdy si nelze předat autosedačku, pak koupě druhé je jediné řešení.
Stále lepší přebalovat dítě v januári v autě, než v januári na asfaltu
Nic proti, ale 5 - 6 leté dítě nebudu převlíkat v autě, ale převlíknu ho venku v klidu a v pohodě, ale to je věc názoru.
Dětská pojistka je přístupná pouze při otevřených dveřích a za jízdy s tím skutečně manipulovat nejde.
Ještě jsem neviděl auto, které má el. stajování všech oken, aby nešli zabolkovat jen zadní a zablokovat šli pouze všechny.
Mám takový pocit, že dost vaříte z vody, ale to je jedno. Pokud by platilo , co píšete, proč všichni nejezdíme ve 3dv modelech a nejlepšé z nás ve 3dv kombíku ?

dochtor
29. května • 17:52

No, mám dve autá. Klasický sedan s razvorom >2,60m a FordKa, k tomu už pomerne odrastené dieťa a vy máte pocit že varím z vody. Nie, vy mi akurát nechcete rozumieť.
Netvrdím, že 3d je to najlepšie auto na svete. Určite to nie je optimálne rodinné auto, ale ako druhé auto, resp. na vozenie detí povedzme do 10 r. je to lepšia voľba ako 5d.
Mimochodom zablokovanie všetkých okien okrem okna vodiča mám v tom sedane.
Vôbec som nemal na mysli manipuláciu s detskou poistkou počas jazdy. Ale skôr pred cestou samotným dieťaťom, alebo ju jednoducho zabudnete zapnúť po tom ako ste cez víkend vzadu viezli svokru (tchýni).
Inak s detskou poistkou mám celkom milú príhodu, keď som si sadol dozadu k synovi, ktorý sedel uprostred v sedačke a zavrel som za sebou dvere. Elektricky ovládané okná boli samozrejeme nefunkčné...

p
29. května • 23:27

Kromě velkého auta pro celou rodinu mám také jedno takové čtyřmetrové se 3 dveřma. Na ježdění po městě, do práce atd. je praktičtější. Otevřu dveře, tašku, popř. notebok strčím za přední sedačku a sednu. Pokud mám pětidveřák tak to nejde. Prostě musím otevřít další dveře, nebo kufr. Také se mi už stalo že po 14ti denním ježdění a následném nasedání do většího vozu jsem se praštil o sloupek. Do toho třídveřáku se nastupuje prostě lépe. A jiné maličkosti, např. mohu mít za jízdy stažené okénko a nefouká na mě, prostě sloupek dveří je asi o 40cm dozadu a vítr jde kolem. Pokud stáhnu okénko u pětidveřáku, je sloupek vedle hlavy a fouká mi do levého ucha. No dalo by se povídat dále, namátkou moje babička s berlí jezdila jen se mnou, do každého jiného auta se prostě obtížně dostávala (když se noha neohýbá v koleně tak to je pochopitelné). No ale povídejte o výhodách třídveřáku někomu kdo si to nevyzkoušel.

mrazik
30. května • 8:42

Já si jen marně lámu hlavu, proč jsou lidi tak pitomý, že kupují převážně 5dv auta, jaktože už na to nepřišli, že 3dv je prostě lepší ?

p
30. května • 21:40

No jasně, s rodinou do Chorvatska bych v tom nejel ani za nic. Ale je to taková moje koloběžka do města a do práce. Teda abych to upřesnil, není to druhé ale vlastně třetí auto v rodině. Mojí předchozí koloběžku (krátkou Fabii) mi znárodnil studující syn.

dochtor
30. května • 11:45

To neni pitomost ale z nouze cnost!
O tom, že 5d sa predáva viac ako 3d nie je pochýb, je to však malinko zavádzajúce.
Zrejme by bol iný výsledok pri porovnaní zastúpenia 5d a 3d ako druhého auta v rodine.
Ak ma totiž malé auto plniť funkciu jediného a zaroveň "rodinneho" auta, je 5d jasna voľba.

OndraZX
29. května • 17:05

Ja jsem jen ten prvni prispevek napsal, protoze spousta lidi o 3-dvr verzi vubec neuvazuje. Pritom by mohla zjistit tak jak ja, ze je pro ne vhodnejsi. Je mi jasne, ze by nekdo 3-dvr. auto nechtel, ale ja kdybych se mel znova rozhodnout u !!!! maleho auta !!!!! tak zase volim 3-dvr. Ale nikomu neberu, ze 5-dvr. je pro neho vhodnejsi - kazdy ma jine naroky.

Jak jsem psal - zkuste si nastoupit do maleho auta dozadu u 3-dvr. a 5dvr. verze - at se kazdy rozhodne - ja na zidli sedam zepredu - proto mam 3-dvr.

mrazik
29. května • 10:13

Pro člověka, který jezdí každý den do práce nebo na nákup je 3dv verze v pohodě, ale v momentě, kdy se kupuje jako druhé auto do rodiny pro maminku s dítětem, je potřeba 5dv verze. Dávat dítě do dětské sedačky přes sklopené sedalo řidiče nebo spolujezdce je akrovatický výkon.

gergi
30. května • 11:22

A proc kupujete jako rodinne auto (tzn. pro maminku a dite) minivuz? Myslim, ze zvyk z USA je v tomto smeru daleko logictejsi - mamina ma bud minivan nebo moderneji SUV - a toto auto se pouziva na vikendove rodinne vylety. A tatik ma neco "mensiho" na jezdeni do prace. Jasne u nasich zemepisnych delkach je to na opak - tatik si vozi do prace zadek ve sluzebni Oktavce a maminka se s detma cpe do Yarise.

mrazik
30. května • 13:46

Jeste doplnim, ze ja si vozim zadek do prace ve 13 let starem Escortu, takze manzelka ma mnohem lepsi auto v podstate ve vsech smerech.

mrazik
30. května • 11:44

Já sem v tom nevině, sama ho chtěla a protože ji mám rád a udělám všechno co ji na očích vidím, tak dostala Yaríska

OndraZX
29. května • 10:28

No tak v tomto pripade je podle mne vyhodnejsi 3-dvr. verze - protoze sklopenim a posunutim sedacky ziskate velky prostor a k diteti pristupujete zepredu a ne z boku - coz je u maleho auta vyhoda - viz prostor mezi prednim operakem a nohama ditete.

mrazik
29. května • 10:59

Tak si to někdy zkuste. Autosedačku (9 - 18 kg) dát dozadu, uchytit pásy, které se strkají z boku autosedačky a pak tam dát prcka. Věřte mi, že mnohem snadnější to je u 5dv, ze zadních dveří. Zkoušeli jsme to několikrát, protože se vybíralo auto pro manželku.

Doporučujeme

Články odjinud