Toyota Yaris 2014: nový podvozek a důkladně vylepšený litrový tříválec

Toyota oficiálně představila evropské provedení modelu Yaris, které prošlo pro letošní rok faceliftem. Nejviditelnější změnou je samozřejmě design následující nové Aygo, bylo by ale velkou chybou říkat, že tím veškerá modernizace skončila. Kompletních změn se dočkal také podvozek nebo základní litrový tříválec.

Také Toyota Yaris dodrží pravidlo „po třech letech facelift“. První snímky zde

Také Toyota Yaris dodrží pravidlo „po třech letech facelift“. První snímky zde

Omlazený Yaris poznáte bez problémů podle nové přední části, na kterou designéři opět aplikovali písmeno X, jak to udělali u nové generace modelu Aygo. Jiný je nárazník, světla a nechybí ani diody denního svícení. Technologie LED se nastěhovala také do koncových světel, vzadu byl pak změně opět nárazník. K dispozici jsou čtyři nová provedení disků kol o velikosti patnáct až šestnáct palců.

Toyota GT86 dostane v Evropě ploutvičku na střeše, výkon zůstane

Toyota GT86 dostane v Evropě ploutvičku na střeše, výkon zůstane

Ani interiér nezůstal bez povšimnutí. Vylepšovaly se materiály, přidávaly se barvy, namísto 6,1" velkého středového displeje se nastěhoval sedmipalcový a došlo také ke zkrácení řadicí páky (-3 cm), přičemž se zároveň zvýšila středová konzole (+23 mm). Toyota taktéž zapracovala na odhlučnění.

Nabídka motorizací zůstala nezměněna. Vybírat můžete ze čtyř variant. Kromě hybridu lze sáhnout po naftové jedna-čtyřce nebo benzinovém litrovém tříválci, respektive po čtyřválci 1,33 VVTi. Právě základní motor se dočkal největších úprav souvisejících s nástupem normy Euro 6.

Test: Toyota Yaris 1,33i CVT - velký krok

Test: Toyota Yaris 1,33i CVT - velký krok

Inženýři změnili kompresní poměr, písty, snižovalo se tření, jiný je pak tvar olejové vany nebo systém recirkulace výfukových plynů. Výsledná produkce emisí CO2 klesla z původních 110 g na 99 g, při použití systému Start/Stop pak dokonce na 95 g.

Test: Toyota Yaris 1.0 VVT-i – více netřeba

Test: Toyota Yaris 1.0 VVT-i – více netřeba

A konečně se poměrně velké věci udály také na podvozku. Toyota upravila tlumiče, na obě nápravy nasadila měkčí pružiny a dozadu přidala novou torzní příčku, která je pro změnu tužší. Cílem bylo zajistit větší komfort pro posádku a zároveň jistější jízdní vlastnosti. K tomu by měla posloužit také větší tuhost karoserie, které bylo dosaženo kromě jiných úprav přidáním 36 nových bodových svarů.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků