Toyota Yaris 2014: nový podvozek a důkladně vylepšený litrový tříválec

Toyota oficiálně představila evropské provedení modelu Yaris, které prošlo pro letošní rok faceliftem. Nejviditelnější změnou je samozřejmě design následující nové Aygo, bylo by ale velkou chybou říkat, že tím veškerá modernizace skončila. Kompletních změn se dočkal také podvozek nebo základní litrový tříválec.

Také Toyota Yaris dodrží pravidlo „po třech letech facelift“. První snímky zde

Také Toyota Yaris dodrží pravidlo „po třech letech facelift“. První snímky zde

Omlazený Yaris poznáte bez problémů podle nové přední části, na kterou designéři opět aplikovali písmeno X, jak to udělali u nové generace modelu Aygo. Jiný je nárazník, světla a nechybí ani diody denního svícení. Technologie LED se nastěhovala také do koncových světel, vzadu byl pak změně opět nárazník. K dispozici jsou čtyři nová provedení disků kol o velikosti patnáct až šestnáct palců.

Toyota GT86 dostane v Evropě ploutvičku na střeše, výkon zůstane

Toyota GT86 dostane v Evropě ploutvičku na střeše, výkon zůstane

Ani interiér nezůstal bez povšimnutí. Vylepšovaly se materiály, přidávaly se barvy, namísto 6,1" velkého středového displeje se nastěhoval sedmipalcový a došlo také ke zkrácení řadicí páky (-3 cm), přičemž se zároveň zvýšila středová konzole (+23 mm). Toyota taktéž zapracovala na odhlučnění.

Nabídka motorizací zůstala nezměněna. Vybírat můžete ze čtyř variant. Kromě hybridu lze sáhnout po naftové jedna-čtyřce nebo benzinovém litrovém tříválci, respektive po čtyřválci 1,33 VVTi. Právě základní motor se dočkal největších úprav souvisejících s nástupem normy Euro 6.

Test: Toyota Yaris 1,33i CVT - velký krok

Test: Toyota Yaris 1,33i CVT - velký krok

Inženýři změnili kompresní poměr, písty, snižovalo se tření, jiný je pak tvar olejové vany nebo systém recirkulace výfukových plynů. Výsledná produkce emisí CO2 klesla z původních 110 g na 99 g, při použití systému Start/Stop pak dokonce na 95 g.

Test: Toyota Yaris 1.0 VVT-i – více netřeba

Test: Toyota Yaris 1.0 VVT-i – více netřeba

A konečně se poměrně velké věci udály také na podvozku. Toyota upravila tlumiče, na obě nápravy nasadila měkčí pružiny a dozadu přidala novou torzní příčku, která je pro změnu tužší. Cílem bylo zajistit větší komfort pro posádku a zároveň jistější jízdní vlastnosti. K tomu by měla posloužit také větší tuhost karoserie, které bylo dosaženo kromě jiných úprav přidáním 36 nových bodových svarů.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků