Toyota Yaris 2011: první snímky a detaily

O nové generaci subkompaktu od Toyoty jsme již psali, teprve nyní zde však máme její evropské snímky a specifikace.

Již na sklonku loňského roku jsme vám podrobně představili model Toyota Vitz, jenž ale není ničím jiným než Yarisem pro domácí, japonský trh. Toyota si však s premiérou evropského provedení Yaris dala poněkud načas, jakýmsi mezistupněm evropské ofenzívy se stala hybridní studie Toyota HSD představená letos na březnovém autosalonu v Ženevě, přičemž v našich showroomech se nový Yaris objeví během letošního léta. Nová generace populární „jarušky“ v porovnání s tou současnou povyrostla do délky o plných 100 mm, takže je nyní dlouhá 3 885 mm, zároveň je však o 30 mm nižší, což je nyní jev poměrně vzácný.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle tvrzení Toyoty zapracovali její konstruktéři na řadě nových řešení vedoucích ke snížení hmotnosti, která díky tomu klesla o zajímavých 30 kg na hranici blížící se jedné tuně. Vzhled karoserie se zdá být propracovanějším a dočkal se také několika ostrých hran, což se týká také tvarování přední části karoserie včetně výraznějších světlometů vyvedených v podobném stylu jako u jiných současných Toyot. Všimneme si také adaptace některých rysů vypůjčených z hybridního modelu Prius třetí generace, ale také z nedávno představené Toyoty Verso S, nicméně v celkovém pojetí karoserie se novinka od svého předchůdce příliš neliší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pečlivá cizelace tvarů vedla ke snížení koeficientu odporu vzduchu až na 0,285, což je na takto malý vůz dosti slušná hodnota. Nový model Vitz/Yaris bude nově nabízen se širokou škálou příplatkových optických doplňků, najdeme zde řadu spoilerů a obkladů, ale také různé sady specifických litých kol, přičemž všechny tyto díly byly vyvinuty přímo továrnou Toyota. Ani uvnitř nezůstal kámen na kameni. Výrobce tvrdí, že interiér nové generace Toyoty Yaris obdařil kvalitnějšími materiály. Přístrojový štít s běžnými ciferníky se z prostředku palubní desky přesunul do konvenčního umístění před volantem. Zážehový tříválec 1,0 l a čtyřválec 1,3 l mají být v příštím roce doplněny hybridní pohonnou soustavou HSD, jež se pokusí nejspíš zaútočit na model Honda Jazz Hybrid
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků