Toyota Yaris 2011: první snímky a detaily

O nové generaci subkompaktu od Toyoty jsme již psali, teprve nyní zde však máme její evropské snímky a specifikace.

Již na sklonku loňského roku jsme vám podrobně představili model Toyota Vitz, jenž ale není ničím jiným než Yarisem pro domácí, japonský trh. Toyota si však s premiérou evropského provedení Yaris dala poněkud načas, jakýmsi mezistupněm evropské ofenzívy se stala hybridní studie Toyota HSD představená letos na březnovém autosalonu v Ženevě, přičemž v našich showroomech se nový Yaris objeví během letošního léta. Nová generace populární „jarušky“ v porovnání s tou současnou povyrostla do délky o plných 100 mm, takže je nyní dlouhá 3 885 mm, zároveň je však o 30 mm nižší, což je nyní jev poměrně vzácný.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle tvrzení Toyoty zapracovali její konstruktéři na řadě nových řešení vedoucích ke snížení hmotnosti, která díky tomu klesla o zajímavých 30 kg na hranici blížící se jedné tuně. Vzhled karoserie se zdá být propracovanějším a dočkal se také několika ostrých hran, což se týká také tvarování přední části karoserie včetně výraznějších světlometů vyvedených v podobném stylu jako u jiných současných Toyot. Všimneme si také adaptace některých rysů vypůjčených z hybridního modelu Prius třetí generace, ale také z nedávno představené Toyoty Verso S, nicméně v celkovém pojetí karoserie se novinka od svého předchůdce příliš neliší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pečlivá cizelace tvarů vedla ke snížení koeficientu odporu vzduchu až na 0,285, což je na takto malý vůz dosti slušná hodnota. Nový model Vitz/Yaris bude nově nabízen se širokou škálou příplatkových optických doplňků, najdeme zde řadu spoilerů a obkladů, ale také různé sady specifických litých kol, přičemž všechny tyto díly byly vyvinuty přímo továrnou Toyota. Ani uvnitř nezůstal kámen na kameni. Výrobce tvrdí, že interiér nové generace Toyoty Yaris obdařil kvalitnějšími materiály. Přístrojový štít s běžnými ciferníky se z prostředku palubní desky přesunul do konvenčního umístění před volantem. Zážehový tříválec 1,0 l a čtyřválec 1,3 l mají být v příštím roce doplněny hybridní pohonnou soustavou HSD, jež se pokusí nejspíš zaútočit na model Honda Jazz Hybrid
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků