Toyota Yaris 2011: nová generace odhalena

Toyota japonským zákazníkům představila zbrusu nový model Vitz. Ten není ničím jiným než „naším” Yarisem. (+ video)

Právě pod jménem Vitz totiž Toyota v Japonsku nabízí svůj už trochu přerostlý minivůz, který je na většině exportních trhů známý spíše jako Yaris. Na snímcích tedy zatím vidíte japonské provedení nového „prcka“, ale je jasné, že to evropské se od něj nakonec nijak zásadně lišit nebude. Jde o velmi zajímavou a důležitou novinku, za zmínku stojí, že Yaris v Evropě platí za jedno z nejspolehlivějších aut své třídy.

Nová generace populární „jarušky“ v porovnání s tou současnou povyrostla do délky o plných 100 mm, takže je nyní dlouhá 3 885 mm, zároveň je však o 30 mm nižší, což je nyní jev poměrně vzácný. Podle tvrzení Toyota zapracovali její konstruktéři na řadě nových řešení vedoucích ke snížení hmotnosti, která díky tomu klesla o zajímavých 30 kg na hranici blížící se jedné tuně.

Vzhled karoserie se zdá být propracovanějším a dočkal se také několika ostrých hran. Všimneme si také adaptace některých rysů vypůjčených z hybridního modelu Prius třetí generace, ale také z nedávno představené Toyoty Verso S. Pečlivá cizelace tvarů vedla ke snížení koeficientu odporu vzduchu až na 0,285, což je na takto malý vůz dosti slušná hodnota. Nový model Vitz/Yaris bude nově nabízen se širokou škálou příplatkových optických doplňků, najdeme zde řadu spoilerů a obkladů, ale také různé sady specifických litých kol, přičemž všechny tyto díly byly vyvinuty přímo továrnou Toyota.

Ani uvnitř nezůstal kámen na kameni. Výrobce tvrdí, že interiér nové generace Toyoty Yaris obdařil kvalitnějšími materiály. Stejně jako zvenčí, také uvnitř se bude moci nový majitel těšit na celou paletu prvků individualizačního programu, na výběr bude z řady kombinací různých materiálů a barevných odstínů.

Na domácím, japonském trhu bude Toyota Vitz k mání se zážehovými motory 1,0 l/51 kW, 1,3 l/71 kW a 1,5 l/82 kW, v dohledné době se objeví také sportovně střižené provedení RS. Prostřední z těchto motorů může být kombinován s pohonem všech kol a soustavu start/stop, jež má průměrnou spotřebu této jednotky snížit na 3,8 l/100 km.

V Evropě se dočkáme nejen vznětového, ale údajně také hybridního provedení. Na další „evropské detaily” si ale budeme muset ještě chvíli počkat, v tuto chvíli víme jen to, že nový „jarísek” (to je přezdívek...) by k nám měl dorazit na sklonku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Vitz alias Yaris 2011
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků