Toyota Yaris 2011: nová generace odhalena

Toyota japonským zákazníkům představila zbrusu nový model Vitz. Ten není ničím jiným než „naším” Yarisem. (+ video)

Právě pod jménem Vitz totiž Toyota v Japonsku nabízí svůj už trochu přerostlý minivůz, který je na většině exportních trhů známý spíše jako Yaris. Na snímcích tedy zatím vidíte japonské provedení nového „prcka“, ale je jasné, že to evropské se od něj nakonec nijak zásadně lišit nebude. Jde o velmi zajímavou a důležitou novinku, za zmínku stojí, že Yaris v Evropě platí za jedno z nejspolehlivějších aut své třídy.

Nová generace populární „jarušky“ v porovnání s tou současnou povyrostla do délky o plných 100 mm, takže je nyní dlouhá 3 885 mm, zároveň je však o 30 mm nižší, což je nyní jev poměrně vzácný. Podle tvrzení Toyota zapracovali její konstruktéři na řadě nových řešení vedoucích ke snížení hmotnosti, která díky tomu klesla o zajímavých 30 kg na hranici blížící se jedné tuně.

Vzhled karoserie se zdá být propracovanějším a dočkal se také několika ostrých hran. Všimneme si také adaptace některých rysů vypůjčených z hybridního modelu Prius třetí generace, ale také z nedávno představené Toyoty Verso S. Pečlivá cizelace tvarů vedla ke snížení koeficientu odporu vzduchu až na 0,285, což je na takto malý vůz dosti slušná hodnota. Nový model Vitz/Yaris bude nově nabízen se širokou škálou příplatkových optických doplňků, najdeme zde řadu spoilerů a obkladů, ale také různé sady specifických litých kol, přičemž všechny tyto díly byly vyvinuty přímo továrnou Toyota.

Ani uvnitř nezůstal kámen na kameni. Výrobce tvrdí, že interiér nové generace Toyoty Yaris obdařil kvalitnějšími materiály. Stejně jako zvenčí, také uvnitř se bude moci nový majitel těšit na celou paletu prvků individualizačního programu, na výběr bude z řady kombinací různých materiálů a barevných odstínů.

Na domácím, japonském trhu bude Toyota Vitz k mání se zážehovými motory 1,0 l/51 kW, 1,3 l/71 kW a 1,5 l/82 kW, v dohledné době se objeví také sportovně střižené provedení RS. Prostřední z těchto motorů může být kombinován s pohonem všech kol a soustavu start/stop, jež má průměrnou spotřebu této jednotky snížit na 3,8 l/100 km.

V Evropě se dočkáme nejen vznětového, ale údajně také hybridního provedení. Na další „evropské detaily” si ale budeme muset ještě chvíli počkat, v tuto chvíli víme jen to, že nový „jarísek” (to je přezdívek...) by k nám měl dorazit na sklonku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Vitz alias Yaris 2011
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků