Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

Je to jenom pár dnů, co na mě v telefonu vyskočila vzpomínka z loňského roku. Tenkrát jsem si přímo v sídle českého zastoupení Toyoty vyfotil vůbec první předprodukční exemplář Toyoty Yaris na našem území. Od té doby se toho stalo hodně. Yaris se stihnul na českých silnicích dokonale zabydlet, letos v březnu si natřel konkurenci na chleba ziskem titulu evropské Auto roku 2021 (COTY) a na konci dubna nastoupil do role dlouhodobě testovaného auta v naší redakci. Zdrží se u nás do poloviny října a do té doby toho společně musíme hodně stihnout.

Toyota Yaris je evropským Autem roku 2021! Octavii nedala nejmenší šanci

Toyota Yaris je evropským Autem roku 2021! Octavii nedala nejmenší šanci

Všechno se seběhlo rychle. Na začátku března jsme s českým zastoupením Toyoty vybrali specifikaci, vůz byl zadán do výroby a v druhé polovině dubna už byl v Česku připraven hezky „na značkách“. A to ho vyrobili ještě ve Francii a nikoliv v bývalé kolínské továrně TPCA, která je od ledna letošního roku oficiálně plně pod vedením Toyoty. Najeto měl jenom dvacet kilometrů - vyložili ho u dealera, tam jej připravili a přes první benzinku to vzal na centrálu Toyoty, kde jsme si jej přebrali do testu.

Ohledně specifikace jsme měli jasno v podstatě hned. Chtěli jsme hybridní pohon, protože tím je Toyota vyhlášená a předpokládali jsme větší podíl kilometrů ujetých ve městech a jejich blízkosti. Navíc jde o zbrusu nový tříválcový hybrid, jehož techniku máme v plánu probrat hlouběji. Výbava je bohatá. Linii Selection Style lze považovat za vrchol nabídky, nad nímž je aktuálně jen speciální verze Tokyo Edition, dostupná pouze s hybridním pohonem.

Nová Toyota Yaris má ceny pro český trh. Díky akci teď ušetříte více než 20.000 Kč

Nová Toyota Yaris má ceny pro český trh. Díky akci teď ušetříte více než 20.000 Kč

Akční cena vozu v naší výbavě činí 524.000 Kč, přičemž ve standardu jsou i 17palcová kola a lakování kombinující karmínovou metalízu a černou střechu. Chybí pouze paket VIP za 45.000 Kč, který zahrnuje audio JBL, head-up displej, přední a zadní parkovací senzory, systém pro zabránění nárazu do překážky, sledování slepého úhlu, upozornění na dopravu za vozem a vyhřívaný volant. Asistentů ale máme soustu. V balíčku Toyota Safety Sense 2 nechybí adaptivní tempomat, systémy pro udržování v jízdním pruhu, sledování únavy řidiče a rozpoznávání dopravních značek, předkolizní systém s rozpoznáváním chodců a cyklistů či automatické přepínání dálkových a potkávacích světel.

Poznáváme se rychle

Už loni v červnu, kdy se čtvrtá generace yarisu poprvé oficiálně ukázala novinářům na české půdě, jsme si padli do oka. Navenek je to maličký bonbonek pro holky, ale má až překvapivě hodně místa. Přední sedadla pocházejí z crossoveru C-HR a díky rozměrům sedáku a opěradla i velkému rozsahu výškového nastavení vyhoví téměř každému. Měřím 190 cm a za volantem se nekrčím, mám také dost místa v loktech a dostatečnou rezervu nad hlavou. Navíc čelní sklo není nízké a na křižovatkách se nemusím nahýbat až k volantu, abych viděl na semafor.

Toyota Yaris Cross dorazila do Česka. Vešla se pod půl milionu, dražší být umí

Toyota Yaris Cross dorazila do Česka. Vešla se pod půl milionu, dražší být umí

Hatchback s délkou ani ne čtyři metry stojí na platformě TNGA-B a v rámci segmentu B má hodně slušný rozvor náprav 2560 mm. Kratinký zadní převis napovídá skromný kufr, udávaných 286 litrů však v praxi stačí, navíc pod podlážkou najdete také standardně dodávanou dojezdovou rezervu – nikdy nevíte, kdy se bude hodit. Mix vlastností yarisu velmi dobře funguje i v Česku, kde model s 693 registrovanými kusy letos figuruje na čtvrtém místě v segmentu B. Vozy jako Ford Fiesta, Opel Corsa, Kia Rio, Peugeot 208 nebo Volkswagen Polo si mohou nechat o takovém výsledku jenom zdát!

Ale zpátky za volant, kde si můžete prohlédnout přístup k digitalizaci v podání Toyoty. Přístrojový štít je tvořen dvěma přehlednými tubusy (vpravo rychloměr, stav paliva a teplota vody, vlevo ekonoměr) a tak akorát velkým 4,2palcovým displejem palubního počítače. Všechny potřebné údaje máte hned k dispozici, čitelnost na slunci je skvělá a v menu palubního počítače se hned vyznáte.

Novinářská Toyota GR Yaris dopadla špatně. Podívejte, jak ji dali Češi do pucu

Novinářská Toyota GR Yaris dopadla špatně. Podívejte, jak ji dali Češi do pucu

Středový displej testovaného kousku má úhlopříčku 8 palců, na doteky reaguje rychle, a přestože prostředí není jakkoliv načančané, nemám k němu výhrady. Rychle najdete vše potřebné, telefon si spárujete hned a absence navigace není díky Apple CarPlay a Android Auto překážkou. V dnešní době, kdy má bezdrátovou konektivitu i Dacia Sandero, mi stejně připadá jako přežitek. Skvělá je polička na odložení telefonu přímo pod středovým displejem, respektive u středových výdechů ventilace (telefon se může zároveň i chladit), oceňuji dlouhou středovou loketní opěrku a především schránku před spolujezdcem, jejíž objem je snad nekonečný. Neuvěřitelné, co všechno se dovnitř vejde!

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků