Toyota vyvinula velmi realistický jízdní simulátor

Toyota vyvinula špičkový jízdní simulátor umožňující účinně analyzovat jízdní charakteristiky z pohledu průměrných řidičů. Nové zařízení dle slov automobilky aktivně napomůže při vývoji a testování technologií aktivní bezpečnosti zaměřených na snížení počtu dopravních nehod.

Jízdní simulátor je instalován v technickém centru Higashifuji firmy TMC v Susono City v japonské prefektuře Shizuoka. Zařízení využívá video, simulátor zrychlení a další technologie umožňující výzkumným a vývojovým pracovníkům provádět jízdní zkoušky, jejichž nasazení v reálném světě by bylo příliš nebezpečné, nebo které by vyžadovaly specifické jízdní podmínky. Nové zařízení dokáže nasimulovat jedno z nejrealističtějších prostředí na světě, a tak nabízí řidičské zkušenosti blížící se podmínkám skutečného provozu, čímž umožňuje přesné hodnocení jízdních charakteristik.

Klíčovým prvkem simulátoru je nasazení skutečného automobilu, který je umístěn na plošině uvnitř kopule o průměru 7,1 metru. Strop přitom slouží jako obrovská konkávní videoobrazovka, na kterou se promítá obraz v celé šíři 360°. Při řízení vozu se s kopulí manipuluje – je zde zařízení pro naklánění, vibrace a další pohyby. Simulátor zajišťuje podélný pohyb o rozsahu 35 m a příčný 20 m - vše přitom probíhá za přesného řízení pomocí počítače. Výsledkem je věrná simulace skutečných pocitů při řízení, včetně smyslu pro rychlost, zrychlení, jízdní pohodlí při průjezdu zatáčkami a dalších jízdních manévrech. Pocity jsou ještě realističtější díky zvukovým efektům.

Technické parametry simulátoru:

Velikost kopule

Výška: 4,5 m; průměr: 7,1 m

Pohyblivost kopule

Max. 35 m v podélném směru,
20 m v p
říčném směru

Naklánění kopule

Max. 25°

Vibrace

Max. výkyv 50 mm nahoru a dolů

Přetížení

Max. 0,5 G

Otáčení plošiny

Max. 330° oběma směry

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nový simulátor Toyoty

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků