Toyota vyvíjí novou generaci ventilového ústrojí motoru

TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) dnes oznámila, že se jí podařilo vyvinout Valvematic, což je variabilní ústrojí zdvihu ventilů vytvořené kombinací VVT-i (inteligentního proměnného časování ventilů), jež nepřetržitě řídí časování při otvírání/zavírání sacího ventilu, s novým mechanismem, který nepřetržitě reguluje zdvih sacího ventilu.

Zatímco u klasických motorů se sání vzduchu řídí pomocí škrticí klapky, Valvematic upravuje objem nasávaného vzduchu nepřetržitou regulací zdvihu sacích ventilů a jejich časováním při otvírání a zavírání. To zajišťuje optimální výkon v závislosti na provozním stavu motoru, a tím pádem umožňuje vozidlům dosahovat vysoké účinnosti paliva a dynamického výkonu.

V případě nového 2,0 litrového motoru vyvíjeného Toyotou zvyšuje Valvematic – jenž posouvá vývoj zážehového motoru o krok dále – účinnost paliva o 5% až 10% (podle jízdních podmínek), snižuje emise CO2, zvyšuje výkon o cca 10% a zlepšuje rovněž akcelerační odezvu. TMC plánuje v nejbližší době zavedení systému Valvematic, a to u nového modelu vybaveného zážehovým motorem o objemu 2,0l.

Pro TMC je globální ochrana životního prostředí a iniciativy vedoucí k diverzifikaci energií záležitostí prvořadého významu v rámci firemní společenské odpovědnosti.Jako součást svého úsilí o snížení emisí CO2 pomocí vyšší účinnosti paliva a také o dosažení čistších výfukových emisí plánuje TMC do roku 2010 zcela obměnit svou řadu zážehových motorů a převodovek.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků