Toyota vyvíjí bezpečnostní systém, který má snížit riziko havárií

Toyota vyvíjí bezpečnostní systém, který má snížit riziko havárií

Japonská automobilka Toyota představila některé inovace bezpečnostní technologie, kterou už nějaký čas vyvíjí. Jedná se hlavně o převedení kontroly nad řízením vozu a vyhnutí se překážce v případě, že není možné včas zastavit. Toyota sice nesdělila, kdy by se automobily s novým zařízením mohly objevit na trhu, ale její zástupci naznačili, že by to nemělo být v příliš vzdáleném horizontu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Příklady bezpečnostních systémů Toyoty

Nové technologie patří do iniciativy na snížení počtu obětí dopravních nehod a jsou zaměřené na zvýšení bezpečnosti chodců a starších řidičů. Podle japonských statistik počet smrtelných havárií za posledních deset let poklesl na polovinu, ale v případě chodců jsou čísla vyšší, než je tomu u cestujících v autech. Data rovněž ukazují, že přes polovinu úmrtí při dopravních nehodách utrpí lidé přes 65 let, přičemž bezmála k polovině dochází v noci.

Takové nehody by společně se stávajícími ochrannými zařízeními měl omezit vylepšený Přednárazový bezpečnostní systém (PCS). Pracuje pomocí radaru v pásmu milimetrových vln a dvojice kamer k detekování chodců a vepředu jedoucích aut. Tato technologie umístěná v přední části vozidla vysílá paprsky s frekvencí blízkou infračervenému pásmu. Jejím cílem je zlepšit viditelnost při jízdě v noci a odhalit různé překážky, například chodce přecházejícího silnici. Nový systém PCS je navržený tak, aby se vozidlo vyhnulo kolizi v případě, že řidič zapomene brzdit. Účinnost PCS nicméně závisí na konkrétní dopravní situaci a dalších okolnostech.

Ochrana před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu je zdokonalením dosavadního systému PCS s cílem vyloučit nábourání ze zadu, stejně tak jako nehody s účastí chodců. Situace s nechtěným opuštěním jízdního pruhu toto zařízení řeší pomocí zásahů do brzdové soustavy a řízení. Toyota vyvíjí systém, který komplexně sleduje nejrůznější dění kolem vozidla, včetně polohy překážek poblíž silnice a blížících se automobilů. Vyhodnocuje riziko kolize, mění směr vozu a naviguje bezpečným směrem. Tím pomáhá řidiči vyhnout se nehodě.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků