Toyota využije výrobních linek Subaru, výměnou za hybridní pohon

Společnosti Toyota Motor Corporation (TMC) a Fuji Heavy Industries, Ltd. (FHI) oznámily, že se dohodly na vzájemné spoluprácí, ze které vytěží obě strany. FHI prostřednictvím svého výrobního závodu Subaru of Indiana Automotive v USA, kde se vyrábí model Legacy, Outback, Baja a Tribeca, umožní využít část výrobních kapacit Toyotě k výrobě modelu Camry. Produkce Toyoty v tomto závodě by měla dosáhnout 100 000 nových vozů za rok. Subaru přitom opustí jednu z výrobních linek a výrobu z ní převede na jinou.

Pokud jde o vývoj hybridního vozu FHI, který vychází ze systému pohonu Toyota Hybrid System, tak se obě společnosti dohodly, že v rámci urychlení vývojebudou vycházet z osvědčené hybridní technologie firmy Toyota. Obě společnosti ještě dodaly, že stále hledají další možnosti spolupráce na vývoji a také v obchodní stránce k posílení svého postavení na trhu.

Nová dohoda tak přinese okolo tisíce nových pracovních míst při investici 230 mil. dolarů (přibližně 5,5 mld. Kč) a umožní Toyotě vyrábět přímo ve Spojených státech až 100 000 nových vozů ročně. Termín spuštění výroby byl stanoven na jaro roku 2007.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků