Toyota vysvětluje, kde se vzala jména Yaris, Corolla a třeba Supra

Pokud jde o názvosloví aut, nejnudnější jména vymýšlejí patrně Němci a nejzajímavější naopak zřejmě Italové. Japonská Toyota teď na svém blogu vysvětluje, kde se vzala jména některých jejích modelů.

Toyota Yaris

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ja, to je ale krásné malé auto!

Yaris je spojení řeckého slova Charis (krása, půvab, šarm) a německého souhlasu Ja, jako reakce na údajné kladné přijetí designu malého auta na evropském trhu.

Toyota Supra

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Supra znamená něco jako über. Prostě nadauto

Tady je to docela jednoduché. Toyota si slovíčko Supra vypůjčilo z latiny, ve které znamená něco jako nadřazený, překonávající nebo nad něčím postavený. Ještě, že auto v některých srovnávacích testech porazilo Porsche 911, takže k němu jméno sedí.

Toyota Celica

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celica ve své době nabídla přímo nebeské svezení

Jméno Celica pochází ze španělského slovíčka celestial, což znamená rajský či nebeský. Podle Toyoty to má vyjadřovat plynulou a kultivovanou dodávku výkonu.

Toyota Auris

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Auris vyzařuje zlatavou auru

Divili jste se, proč Toyota představila v roce 2006 na autosalonu v Paříži koncept Aurisu ve zlaté barvě? Jméno totiž vzniklo spojením významů latinského slova aurum (zlato) a obecně známého slova aura, tedy jakési vyzařované energie.

Toyota Corolla

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rozvíjej se poupátko…

Název Corolla je anglické slovíčko pro okvětí, čili je zde zřejmá inspirace v botanice. Podle Toyoty to má odkazovat na nejkrásnější část květiny, na kterou se díváme.

Toyota Prius

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prius předcházel všem dalším hybridům

Prius je první masově vyráběný hybrid a právě z toho vzniklo jeho jméno, neboť Prius znamená v latině předešlý či předcházející. Prostě auto, které předběhlo všechny ostatní a bylo tu první.

Toyota Camry

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tušila Toyota předem, že v Americe bude Camry populární u toho typu řidičů, kteří v našich podmínkách rádi jezdí s kloboukem na hlavě?

Jméno Camry vychází z japonského slovíčka kanmuri, což znamená koruna nebo též označuje tradiční japonskou pokrývku hlavy, jakýsi klobouček. Slovo koruna ale zní určitě lépe pro auto, které je už dvanáct let v řadě nejprodávanější na americkém trhu. Nebo snad Toyota kloboukem odkazuje na specifický styl jízdy majitelů?

Toyota Avensis

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvěstovatel pokroku Toyoty v segmentu střední třídy

Jméno modelu Avensis vychází z francouzského slovesa Avancer, které znamená pokročit, postoupit nebo udělat důležitý krok kupředu. To si pamatuji moc dobře, protože jsem z francouzštiny dělal dvakrát na střední škole reparát...

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků