Toyota vylaďuje Corollu: 1.8 kompresor pod kapotou

32 komentářů

Jakub Krčma
18. února • 17:49

S připomenutím, že již první verze T-Sportu z roku 2002 má reálně měřené zrychlení z 0 na 100 za 7,2 - 7,6 a maximálku 235, uvádím následující reálně měřené zrychlení a rychlosti výše uvedených aut vyčtené z internetu.
Golf II Gti 16 95 kW zrychlení xxx (400 m to má o více než 1 s pomaleji a 1 km o více než 2 s - a to i přes super nízkou hmotnost 990 kg, 1. T Sport má min. 1210 kg), max. 201 km/h
Golf II Gti 16 102 kW zrychlení 9,1 s, max. 206 km/h (např. z 80 na 120 to má nejrychleji za 6,3 s - Corolla T-Sport za 4,5 s)
Golf III VR6 7,6 s, max. 224 km/h (2,8 l s pouhými 174 k a 235 Nm, Corolla je 1,8 l a má 192 k a 180 Nm)
Astra GSi 16V 110 kW 7,8 s, max.  218 km/h (o více než metrák lehčí a navíc dvoulitr)
Alfa Romeo 147 GTA 250 k 7,0 s, max. 242 km/h (jak jsem již řekl, standardní T-Sport umí i 7,2 s a 235 km/h - rozdíl je tedy téměř zanedbatelný)
Alfa Romeo 156 GTA 250 k 6,9 s, max. 243 km/h (156 je tedy o "celou" jednu desetinu sekundy zivejsi a "cely" jeden km/h rychlejší než 147)
Toyota Corolla T Sport Compressor bude mít oproti 7,2 s a 235 km/h původního T Sportu z roku 2002 podle mého odhadu reálných 6,5 s (nebo méně) a 250 km/h. Z těchto čísel vyplývá, že o metrák těžší Alfy 147 GTA a 156 GTA porazí jak v "technických pasážích", tak na dálnici a ostatním výše zmíněným autům dá prostě a jednoduše "na prdel".
Např. Audi TT V6 3.2 250 k má 6,6 a 250, takže je plně srovnatelné s novým Compressorem, ale stojí cca dvakrát tolik (a vydrží polovinu...). Navíc je o 300 kg těžší, takže mimo dálnici by byl VELKÝ problém s tím TS Compressor dohnat, natož pak předjet. Na dálnici by to bylo asi srovnatelné kvůli většímu krouťáku Audi (320 Nm místo 250 Nm).

Vito
19. května • 20:51

Ahoj Kubo, pokukuju po TSku a koukám, že o něm docela víš:) Pokud tu eště někdy budeš a odpovíš, bylo by to super... Z těchto článečků jsem tak nějak pochopil, že od r. 2004 už bylo TS upravený? Na netu toho právě moc najít nejde. Jen to, že kompresor má být snížený o 15mm a má mít tužší podvozek. Řikáš, že byly TS 2 verze? A ta druhá už měla tužší podvozek a pár těch prkotin? Nevíš dneska něco víc? I třeba o tom kompresoru? Koukal sem, že TS starší maj EURO III a r. 2004 mělo už EURO IV, ale myslel sem, že je to jenom chybka. Čet sem na toyoťáckym fóru, že ten kompr. neni dobrá volba. Pokud by vodešel (a že to asi sem tam udělaj), tak to neni prej zrovna levný. Skrátka řešim dilema. Chci rollku E12, to je jistý, ale chvíli převládá kompresor, chvíli TS, pak si řikám že 1,4 na mojí jízdu stačí, pak že 1,6 by byl dobrej kompromis... Vopravdu nevim a docela se v tom plácám. Asi se budu muset ve všech projet:)

Jakub Krčma
17. února • 1:32

Nečetl jsem všechny příspěvky, takže to tu možná již nějaký "Toyoťák" napsal. Vzhledem k tomu, že již dva roky chci Corollu T Sport koupit, ale vzhledem k nedávnému stěhování z bytu 1+1 do baráku a současnému rozjíždění firmy to zatím stále finančně nepřipadá v úvahu, měl jsem dostatek času ke zjišťování informací ze "spolehlivých" zdrojů (oficiální dealeři, kluby Toyoty na internetu, zahraniční motoristické časopisy atp.). Oficiální PSANÉ údaje ohledně praktických výkonnostních parametrů (tím myslím zrychlení a maximální rychlost) jsou "špatným vtipem" již od uvedení T Sportu na trh v roce 2002. 1. verze T Sportu (stejně jako druhá z roku 2004) hlásá zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,4 s. V šesti zahraničních časopisech jsem viděl praktické zkoušky s výsledky 7,2 - 7,6 s (tzn. o 0,8 - 1,2 s lepší!). Důvod je prostý - nejsilnější Celica má stejný motor a stojí podstatně víc (mě ji nejmenovaný oficiální český dealer Toyoty nabízel za cca 950.000,- Kč v době, kdy 3dvéř Corolla T Sport stál 699.900,- Kč a 5dvéř 719.900,-). Vypadalo by jistě hodně špatně, kdyby se napsalo, že "nabušená" Celica zrychluje za 7,2 s a "rodinná" Corolla zhruba také. S maximální rychlostí je to ale trochu jiné. 1. verze Corolly (stejně jako 2. verze z loňského roku s tvrdším podvozkem, automatickým stmíváním zpětného zrcátka, automatickými stěrači a dalšími více méně kosmetickými změnami) měla psáno 225 km/h, ale viděl jsem i časopisové testy, kdy jela 235 km/h. Jako na potvoru je 235 km/h i v reálu měřená maximálka Celicy se stejným motorem. Protože maximální rychlost roste cca se třetí odmocninou podílu výkonu, lze očekávat, že kompresorový T Sport bude mít reálnou maximálku kolem 250 km/h. 2. verze T Sportu je díky podvozku podstatně rozumnější volbou, ale jsem vlastně rád, že jsem doposud peníze na leasing nového auta nemohl uvolnit, protože s kompresorem bude nyní konečně vyřešen problém nízkého krouťáku ve středních otáčkách (a těch cca 100.000,- Kč navíc za kompresorový model v leasingových splátkách vhledem k havarijnímu pojištění atd. téměř nic neznamená). Vzhledem ke skutečnostem ohledně zrychlení současného atmosférického T Sportu a informacím o kompresorovém modelu můžu s jistotou říct, že reálně dosažitelné zrychlení bude URČITĚ silně pod 7 s (tipuji 6,5 s nebo méně - někteří dlouholetí zahraniční Toyoťáci se nebojí "jít s kůží na trh" ani s odhadem 5,9 s). U současného T Sportu totiž trvá "věčnost" než se na jedničku dostanete z 0 na cca 45 km/h, kdy se zapojí druhá sada vaček, pak je to na 60 km/h již jen "malý skok" a po zařazení dvojky opět chvilku nic a zase skok. Kompresor tento problém plně řeší a navíc samozřejmě přidá krouťák/výkon i ve vyšších otáčkách. Např. Yaris T Sport má psáno 9,0 s / 190 km/h a Yaris T Sport Turbo 7,9 s / 205 km/h. Samozřejmě, že za cca 800.000,- Kč bude nový T Sport Compressor pouze pro lidi, kteří již chápou, že slovo Toyota lze do češtiny volně přeložit jako kvalita (zvláště s tímto vynikajícím motorem vyvinutým Yamahou). Nebo je to také vůz pro lidi, kteří již chápou, že když koupí např. 3 roky starý T Sport za 400.000,- Kč, koupí vlastně nové auto.

Emil
30. listopadu • 19:24

No s tím zrychlením u 141 kW motoru jsem fakticky zklamán. Tady souhlasím S Leonardem Cuprankem, že i výkonově slabší starší motory ( 100 - 110 kW ) to vyrovnají. Můj neodborný názor je , že přestože papírově výkony motorů stále vzrůstají, jsou vlastně kvůli problémům s emisemi a s novými emisními limity vlastně "přiškrceny" a pak tedy na takový papírový údaj výkonu a z něj změřený zrychlení koukáme celkem rozčarovaně.Příklad: Honda Prelude - r.v.1988 - 2.0i - 16V - 101 kW - 175Nm/6200ot/min - 0 - 100km/hod. = 8,3s,
tady Toyota T Sport r.v.2004 - 1,8i - 16V - 141 kW -180Nm/6800 ot/min - 0 - 100 km/hod - 8,4  )Rozdíl o 40 kW a přesto zrychlení o desetinu horší ? Proč název SPORT ? Nějak tomu pokroku nerozumím ? Já mám rád zrychlení, polstrování navíc je mi nanic

Petr
1. prosince • 8:00

Možná je to tím, že u Toyoty je na prvním místě spolehlivost a pak i ekologie (v roce 1995 u modelu Corolla snížili výkon u 1.3ky z 65kW na 55kW jen z důvodu emisních limitů, stejně tak klidně snížili výkon i u litrového Yarise z 50kW na 48kW). Nicméně jak často využíváte maximální akceleraci z 0 na 100 km/h ? Podle mě je podstatně důležitější a využívanější údaj o pružném zrychlení, který bohužel není uveden.

Skyline
1. prosince • 8:25

Pokud jde o snizovani vykonu, pak si nejsem jisty, jestli to v pripade corolly bylo opravdu kvuli emisim. Honda v te dobe taky snizila vykon u 1.3/66 kW na 55, duvodem vsak byla pojistovaci politika v Nemecku (auta jsou tam naprosto nesmyslne pojistena podle vykonu). U Yarise duvod neznam.

Muzes mi definovat "pruzne zrychleni"? Pokud by tam opravdu tato hodnota mela byt, pak by slo o cely soubor hodnot, ktery by vydal u kazdeho auta na cely clanek, IMHO pekna blbost.

Alois
1. prosince • 9:18

Pružné zrychlení si představ např. tak, že tam zařadíš 5. přev. st. a ze 60 km/h budeš akcelerovat na 120 km/h.

Skyline
1. prosince • 16:16

Tys to nejak nepochopil. Jasne, ze si to muzu predstavit "napriklad" takhle, ale takovych "napriklad" je spousta kombinaci. A proto je tento udaj naprosto nesmyslny, protoze kazdy si pod tim predstavuje neco jineho - jine rozmezi rychlosti, jine prevodove stupne. Treba pro me je tebou uvedena hodnota nepodstatna, protoze akceleraci z 60 na 120 na petku vyuziju jeste min, nez akcelaraci z 0 na 100. Typicka situace mimo mesto spis vypada "dojedu auto ktery jede cca 80 a chci ho predjet, takze: jak NEJRYCHLEJI ho predjedu?". Odpoved pritom bude znacne rozdilna podle druhu auta a objemu/vykonu motoru. Proto by vypsani vsech potencialne relevantnich hodnot zabralo celou stranku a neznam nikoho, komu by se to chtelo merit (tim min automobilkam).

Skyline
30. listopadu • 8:20

Nechapu, co tady vsichni resi s predo/zado/ctyrkolkou a "kde udelali asijsti soudruzi chybu". Je snad jasne, ze pokud tam zustane stejna prevodovka (a ja o jeji zmene nikde zadnou zminku nevidim), neni mozne vykon motoru plne vyuzit kvuli nevhodnym prevodum. Precejen atmosfericka verze vyzaduje trosku jinou delku vsech stupnu + jiny staly prevod. Kdyz si vezmu, ze Golf GTi ma sestikvalt a neni schopen byt rychlejsi, nez Civic Type-R (pritom by clovek cekal, ze ten zatah turba z nizkych otacek se musi nekde projevit), neprekvapi, ze tahle seriovka s turbem na to taky nema. To ovsem neznena, ze bych se nesvezl

goes
29. listopadu • 23:42

a ted si vemte toto:

golf2 gti
verze 95kw 0-100 8s, max. 205kmh
verze 102kw 0-100 7,6s max. 210kmh

astra gsi
110kw 0-100 7,5s, max. 215kmh

golf 3 VR6 0-100 7,3s, max. 225kmh


- to je jenom vycet z predokolek, takze to timto neni...

jinak dalsi predokolky z dnesni produkce

Alfa 156GTA (250PS) 0-100 6,3s, max. 250kmh
Alfa 147GTA (250PS) 0-100 6,3s, max. 246kmh

tak panove, az priste zacnete uvazovat, ze to nejde, zjistete si fakta, realne jde s predohrabkou atakovat u beznych aut 4s na 100kmh...

Turbo
1. prosince • 10:10

Ja s tebou souhlasim, ale ta posledni veta? Ja si nemuzu vzpomenout na beznou predkolku, ktera ma zrychleni pod 6. To sice neznamena, ze neexistuje(asi jo), ale 4s? To je z rise snu. Nejakou beznou predkolku s timhle zrychlenim mi napis. Definice bezna beru jako ze se prodava nebo se prodavala v autosalonu. Staci mi i 4,9s.

QB
29. listopadu • 20:56

No jak uz zde nekdo rikal Celica (i kdyz je lehci) zvladne sprint za 7.2 sec. (v faceliftovany verzi, ta pred byla taky hur zprevodovana a fakt to bylo znat, uplne to pusobilo mensim zatahem). Sedel v obouch vozech (Corolla/Celica) a zdalo se mi ze rozdil je v prevodovani, zatimco v celice to slo ok a intuitivne, v Corolle TS byly prevody delsi a i se radilo mnohem hur, vim ze tam celkem spatne sla dat myslim dvojka..

Jinak Celica TS je super auticko, je to hodne vysokootackovej motor, takze kroutak nic moc, ale kroutak je jen o pocitu zatahu, hlavni je vykon a ten tech 192 ps na 1.8 litr je slusnej. A na ten podvozek je to jeste malo, v zatackach drzi jak prilepena... Ja mam pro tohle auto slabost a chci si ho koupit; mel jsem v planu si doukoupit kompressor od "Blitz" za sest a pul tisic euro, ale kdyby ten kompresor davali taky seriove do Celica tak by to bylo nejlepsi (i kvuli zaruce..). Nevite jestli to tak bude?? Mohlo by ne, motory jsou uplne identicky...

Leonardo Cupranek
29. listopadu • 17:48

Presne tak - co to je za hruzu, ze s 141kW se to rozjede za 8.4s? Malej hatchback? Muj tezkej traktor s o 31kW mensim vykonem se rozjede za 8.9. A to urcite musi vicekrat prerazovat! Kdepak udelali asijsti soudruzi chybu?

Kolik ma ta puvodni T-Sport maximalku?

Na jednu stranu by clovek jasal, jak hezky dostanou 141kW z atmosfericke osmnactky, na stranu druhou to auto stejne adekvatne nejede. Ja vim, ze tady na toto tema uz bylo moc diskusi. Ja se v benzinech az tak nevyznam, ale nemuze to fakt byt tim, ze to ten vykon ma az pri 8000ot a holt tomu chvili trva, nez se to na to dostane? - tedy pokud se clovek nerozjizdi tak, ze pred staretm uz tam ma tech 8000ot a pak jen pozvolna pod plnym plynem pousti spojku tak, aby tam mel furt tech 8000ot (protoze pri 3000ot je to chciplotina)? Je to jen otazka, moc se v benzinech nevyznam, ale ta pricina nekde byt musi a to auto skoro jiste nebude tezsi, nez muj traktor.

Jiri
29. listopadu • 18:11

Corolla T-Sport ma maximalku 225km/hod.

Urcite mas pravdu, ze nastup vykonu u T-Sportu je postupny, pri 6000 tis. ot./min. se k promennemu casovani ventilu pridava promenny zdvih a prepina na ostrou vacku, od teto hranice je TS skutecne ostra a myslim, ze by "udelala" i treba Octavii RS s tabulkove lepsim zrychlenim 0-100.

Postupny nastup vykonu u TS ale neni hlavni problem, Corolla (ani TS) neni pravy sportak, u tohot auta plati, ze motor ma navic nez samotne auto. Pro srovnani Celica s tim samym motorem zrychluje za 7,2s, koneckoncu docela podobny motor ma Civic R-Type, ktery dela stovku za 6,6s (drive 6,8s).

Na druhe strane je TS auto, ktery je kompromisem mezi sport a "uzitnou" hodnotou - podvozek primerene tvrdy, 5 dveri, ale kdyz chces, muzes si docela dobre zazavodit - a jezdi na Natural 95!

Leonardo Cupranek
29. listopadu • 18:31

To jo. Akorat ja bych mel vzdy dilema, jestli nezustat verny koncernu. Leon Cupra ma 165kW a je taky pouzitelny i jako normalni rodinne auto. Leon 2.8V6 ma sice jen 150kW, ale zase to je ctyrkolka. S nastupujici generaci koncernovych hothatchu (GTI, ...) zatim zadnou zkusenost nemam.

Jiri
29. listopadu • 18:56

Mas pravdu, ale Leon Cupra stoji přes 950 tis., Corolla TS 700 tis. Leon ma myslim jen 3 dvere (pro mne nepouzitelne), a vyssi spotrebu v Naturalu 98.

Jinak ja pro VW koncern moc nejsem, ale pokud bude celkove vyhodnejsi Seat, nebudu proti (kamarad dela v Seat servisu, a celkem to chvali).

Alois
3. prosince • 10:40

(kamarad dela v Seat servisu, a celkem to chvali)
Co chválí ? Ceny náhradních dílů(Seat) jsou až 9x vyšší než je cena obvyklá. Pokud dělá v Pruhonickém servisu, tak tam už nevlezu-horší servis jsem nezažil - opravu na autě odhadli na ~50.000 a nakonec jsem si to opravil sám za 500,-. Přestože se mi líbil Seat Leon, tak díky těmto vnějším vlivům a celkovému chování SEAT, VW, Servis od Prahy až po Příbram, jsem koupil Toyotu Corollu. Nemám rád auta a značky na kterých se pořád něco SERE a to je přesně SEAT, VW.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jiri
6. prosince • 14:32

Ale ne, dela v Brne myslim vedouciho technika. Bavili jsme se o kvalite zpracovani a poruchovosti a rikal, ze o nic horsi nez Skoda, mozna i naopak. Je to spoluzak uz ze ZS, znam ho pres 20 let a nemam duvod mu neverit.

Leonardo Cupranek
29. listopadu • 20:04

Ja taky na koncernu netrvam, i kdyz zvyk je zvyk. Mam pocit, ze zadnej Leon neni tridverovej. Taky si clovek muze koupit o dost levnejsi Leon 1.8T 132kW a ten jde ladit na o dost vyssi vykony.

Michal
29. listopadu • 17:54

Řekl bych, že problém bude s trakcí...

Leonardo Cupranek
29. listopadu • 18:03

Jako ze to nezvlada prenest ten vykon na silnici? Jako ze to pri rozjezdu (s vypnutou kontrolou trakce) hrabe jeste na trojku a se zapnutou kontrolou trakce pocitac proste sproste ubere plyn, protoze gumy nestihaj?

No tak tomu docela verim, to znam

Ale z toho plyne to, co jiz dlouho tvrdi vice lidi, ze delat auto s nahonem na predek nad urcitou vykonovou hranici nema smysl. Proste bud zadek, nebo nejradeji ctyrkolka - ale takova, ktera je schopna menit pomer sil distribuovanych na predek a na zadek. Protoze pri rozjezdu to chce treba az 90% na zadek, ale behem jizdy uz je lepsi vyrovnanejsi pomer.

Petr Broža
29. listopadu • 20:31

Podle mne to bude v autě jako takovém; pokud uvážím, že T-Sport zvládne stovku za 8,4 s a to nějakých 140 kW a BMW 120i (zadokolka) jen 110 kW a přitom má stovku za 8,7 s, pak někde musí být chyba...

Leonardo Cupranek
29. listopadu • 21:09

Ja mam hnanou predni napravu zatezkanou tankovym motorem   a stejne kdyz na to hamtnu, tak predek nadskakuje a kontrolka trakce blika jako splasena (a nakonec pocitac sam ubere plyn). To proste akceleraci moc neprispiva. Na akceleraci 0-100 je proste nahon na predek na kulo. To by clovek na haubnu musel dat 4 pytle cementu a obout metr siroke gumy

Leonardo Cupranek
29. listopadu • 21:06

No chyba je v tom prednim nahonu

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel Janda
1. prosince • 10:41

Rozhodne, za maximalni vyuzitelny vykon na predni naprave v nizsi stredni tride povazuji 130 PS, v pripade plossiho prubehu vykonu 150 PS, dal je to akorat souboj s trakci, ve kterem muzete byt akorat porazen. Stejny problem ma treba Golf V GTI, 200 PS a stovka nad sedm sekund jsou take ostudne hodnoty, kdyz citelne tezsi trojkove BMW s o 10 PS nizsim vykonem zvladne totez rychleji. Zasadni rozdil je akorat v hnane naprave, je tezke privest 325i na suche silnici vubec k nejakemu hrabani, veskery vykon je proste okamzite ucinny...

Kdo vyzkousel Imprezu STi nebo Lancera Evo vi, ze jediny dokonaly pohon je ctyrkolka, kdyz se i vykon pres 200 PS dokaze na miste okamzite a temer bezeztrat oprit do silnice, prida to ve zrychleni na stovku hned vterinu k dobru. Impreza WRX ma myslim 235PS jako Corolla a na stovku zrychluje za 5,9, to je obrovsky rozdil a jediny rozdil je predohrab vs. 4x4...

Leonardo Cupranek
1. prosince • 11:21

Vicemene souhlas. Az na drobnosti:

Plossi prubeh je fajn, ale sikovna prace s plynem ci spojkou dokazou take svoje.

Take je rozdil v tom, jak siroke a jek kvalitni gumy obujete. Z vlastni zkusenosti alespon 225 17'' vrele doporucuji a na znacce nesetrit (cili treba Eagle F1 ci Potenza).

Dale - bavime se zde samozrejme pouze o teoretickem maximalnim vykonu pro rozjezdu z nuly. Tam je jasne, ze 500 koni na predokolce proste pri akceleraci z nuly clovek asi plne nevyuzije. Nicmene ten vykon ma smysl i jinde. V akceleraci ze 100 na 200 uz k zadnemu hrabani nedojde a ten vykon je samozrejme velmi znat. Ono ani v akceleraci z padesatky to uz moc nehrabe (leda na obyc 15'' kolech a sterku na silnici).

 

Pavel Janda
1. prosince • 12:09

K tomu prubehu - mate pravdu, ale pokud nemuzete vyuzit vsechen vykon, ktery v tu chvili motor poskytuje a resit to at uz citlivou praci s plynem, nebo protiprokluzem, je to limit zpusobu prenosu sily na vozovku, ne ridice, proto si to zaslouzi kritiku.

Gumy jsou samozrejme alfa a omega, ale spis resi to, jestli to bude spatne nebo horsi nez dobre nebo spatne. Moje posledni vykonnejsi predkolka je Focus 2,0, ma na benzin naprosto nevhodny prubeh vykonu, na svuj vykon silene narusty vykonu v nizkych otackach a na mokre silnici hrabe i na trojku na 16" 205 i 17" 225. Na zimu mam 14" 195 (vybava od vyrobce...) a to je teprve povozeni A to mluvim jen o neprilis stastne provedenem 130 PS dvoulitru... Na druhou stranu treba 170 PS verze v ST170 na tom tak spatne neni, ma mnohem plossi prubeh vykonu.

Bavime se samozrejme o akceleraci v nizkych rychlostech, nad sto uz hnanou napravu poznate jen v zatackach, kde je predokolka neprijemna za vsech okolnosti. Na druhou stranu predjizdeni z 50-60 na dvojku neni nicim vyjimecnym a u vykonnejsi predokolky se budete prat s volantem jenom pri prejizdeni z pruhu do pruhu a vyuzijete tak polovinu vykonu...

Proste ne, je to koncepce pro nenarocne a uz bych zadne auto pro zabavu nebo rychle jezdeni s prednim nahonem nechtel. Do Octavie pro rodinu dobre, ale jakmile chci vic, narazim na limity. Kdyz budou penize nazbyt, docela bych Focuse vymenil za Lancera nebo STi nebo alespon WRX.... Jenze auto vicemene bez uzitku za milion..

ACE
30. listopadu • 9:48

Honda je taky předohrab a dělá to za 6.6. Možná to bude tím že si T. na rozdíl od většiny nekecá. A taky má poměrně úzké pneu.

mrazik-
29. listopadu • 16:00

Bohuž jen s náhonem na přední nápravu to lepší nebude. Se 4x4 by to bylo jiné a daleko lepší.

pulse
29. listopadu • 17:06

to neni prednim nahonem,jsou predohrabky ktere jedou 100 za 5s,Corolla TS posledni generace neni nic moc dobry motor nestaci.

RedBaron
29. listopadu • 15:07

Ať si kdo chce co chce říká, já to, že hatchback s 235PS startuje na stovku přes 7 sekund, považuji za ostudu.

BoasH
18. července • 11:42

www.youtube.com ... Za 6,5 sekundy

Doporučujeme

Články odjinud