Toyota vyhlášena nejekologičtějším výrobcem v Evropě

Společnost Toyota Motor Europe (TME) zvítězila v soutěži nejekologičtějších výrobců za rok 2011 (Green Manufacturing Award) v rámci 5. ročníku udílení cen strategickým výrobcům (Annual Strategic Manufacturing Awards) v německém Düsseldorfu. V soutěži pořádané organizací Word Trade Group se oceňují významné úspěchy dosažené v evropském výrobním průmyslu.

Cenu za ekologickou výrobu mohou získat ty společnosti, které prokazatelně dosahují výjimečných výsledků v oblasti ekologicky šetrné výroby. Při hodnocení výsledků nominovaných společností mají porotci k dispozici případové studie, ve kterých sledují mj. dosahování maximální energetické účinnosti, řešení spotřeby vody a její úpravu, dodržování ekologických předpisů a minimalizaci objemu odpadů z výroby.

Skupina porotců sestávající z odborných specialistů ocenil přístup automobilky Toyota k ekologickým otázkám výroby s prokazatelnou vazbou na osvědčené zásady výroby TPS (Toyota Production System).

Zaměření Toyoty na ekologicky šetrnou výrobu je zřejmé již od okamžiku založení prvního evropského výrobního závodu v roce 1992. Systém ekologického řízení automobilky Toyota v každém z pětice evropských výrobních závodů staví na zásadách „ekologický, čistý a štíhlý“ („green, clean and lean“) prosazovaných v rámci zavedeného systému výroby TPS (Toyota Production System) a odvíjejících se od základního principu odbourání veškerého odpadu.

V letech 2001 až 2009 se evropským výrobním závodům automobilky Toyota podařilo výrazně snížit celkové dopady spojené s výrobou vozidel – spotřeba energie klesla o 40 %, produkce odpadu o 38 %, emise těkavých organických látek (VOC) o 51 % a spotřeba vody o 44 %.

Zdroj: Toyota
 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků