Toyota vyhlášena nejekologičtějším výrobcem v Evropě

Společnost Toyota Motor Europe (TME) zvítězila v soutěži nejekologičtějších výrobců za rok 2011 (Green Manufacturing Award) v rámci 5. ročníku udílení cen strategickým výrobcům (Annual Strategic Manufacturing Awards) v německém Düsseldorfu. V soutěži pořádané organizací Word Trade Group se oceňují významné úspěchy dosažené v evropském výrobním průmyslu.

Cenu za ekologickou výrobu mohou získat ty společnosti, které prokazatelně dosahují výjimečných výsledků v oblasti ekologicky šetrné výroby. Při hodnocení výsledků nominovaných společností mají porotci k dispozici případové studie, ve kterých sledují mj. dosahování maximální energetické účinnosti, řešení spotřeby vody a její úpravu, dodržování ekologických předpisů a minimalizaci objemu odpadů z výroby.

Skupina porotců sestávající z odborných specialistů ocenil přístup automobilky Toyota k ekologickým otázkám výroby s prokazatelnou vazbou na osvědčené zásady výroby TPS (Toyota Production System).

Zaměření Toyoty na ekologicky šetrnou výrobu je zřejmé již od okamžiku založení prvního evropského výrobního závodu v roce 1992. Systém ekologického řízení automobilky Toyota v každém z pětice evropských výrobních závodů staví na zásadách „ekologický, čistý a štíhlý“ („green, clean and lean“) prosazovaných v rámci zavedeného systému výroby TPS (Toyota Production System) a odvíjejících se od základního principu odbourání veškerého odpadu.

V letech 2001 až 2009 se evropským výrobním závodům automobilky Toyota podařilo výrazně snížit celkové dopady spojené s výrobou vozidel – spotřeba energie klesla o 40 %, produkce odpadu o 38 %, emise těkavých organických látek (VOC) o 51 % a spotřeba vody o 44 %.

Zdroj: Toyota
 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků