Toyota Verso: dynamické MPV podrobněji

Nové Verso vzhledově kráčí ve stopách Avensisu a oproti svému předchůdci má být dynamičtější. Jak tomu doopravdy je?

Vedení Toyoty se rozhodlo, že Evropě už pomalu začíná chybět nějaké nové MPV, a tak rozhodlo o vývoji nového vozu, který bude oproti svému předchůdci nejen dynamičtější, ale nabídne i větší variabilitu a prostornost. Na splnění tohoto cíle při tom použila automobilka řadu technických řešení, jako třeba funkci Easy Flat 7, interiér pak ozvláštňuje ergonomická palubní deska ve stylu Smart Wave. Pojďme se ale na nové Verso podívat hezky po pořádku a představme si ještě před tím kompletní nabídku pohonných jednotek.

Můžeme říci, že nabídka agregátů je zcela přesně určena cílové skupině zákazníků, takže nečekejte ani přehnaně úsporné ale ani přehnaně výkonné motory. Automobilka si zařazení tohoto vozu plně uvědomuje a každý z agregátů v nabídce má své opodstatnění. Základem je přitom 1,6 litrový čtyřválec s technologii Valvematic, po němž zřejmě sáhnou ti, kteří nepotřebují ve svém rodinném voze žádný oslnivý výkon. Přesto čtyřválec 1,6l Valvematic se svým výkonem 97 kW a maximálním točivým momentem 160 Nm ostudu neudělá.
Druhým a zároveň posledním zážehovým agregátem je v nabídce 1,8 litrový čtyřválec Valvematic, který už disponuje výkonem 108 kW a maximálním točivým momentem 180 Nm. V obou případech je standardně dodávaná šestistupňová manuální převodovka, přičemž k 1,8l si lze doobjednat i automat Multidrive S. Vcelku přijatelná je i spotřeba, slabší „jedna šestka“ si každých 100 km v kombinovaném provozu „slupne“ zhruba 6,7 litrů benzínu, zatímco silnější 1,8l postačí rovných 7 litrů.
Pozornost si jistě zaslouží i trojice vznětových agregátů. Prvním z nich je 2,0 litrový řadový čtyřválec D-4D disponující výkonem 93 kW a točivým momentem 310 Nm, jenž dosahuje v rozmezí 1 800 až 2 400 ot./min. Druhým dieselem v nabídce je populární 2,2 litrový D-4D s výkonem 110 kW a točivým momentem 340 Nm, seznam pak uzavírá jeho silnější verze disponující výkonem 130 kW a maximálním točivým momentem 400 Nm. U všech dieselů přitom kombinovaná spotřeba nepřekračuje hranici 6,8 l/100 km.
Po představení agregátů se vraťme na začátek ke koncepci samotného modelu, která je podle prohlášení automobilky velice pokroková (jak také jinak...) a novince má zabezpečit všechny vlastnosti, které jsme zmiňovali hned v úvodu. Novinka je na rozdíl od svého předchůdce delší o 70 mm (nyní 4440 mm) a širší o 20 mm (nyní 1790 mm), přičemž výškově jsou na tom oba vozy stejně (1620 mm). Koncepce s názvem Dynamic Lounge má tedy zabezpečit cestujícím maximální pohodlí a prostornost, konstruktéři popracovali na izolování kabiny od vibrací a hluku od motoru, posádku by tedy ani při vyšších rychlostech neměly rušit žádné nechtěné zvuky. Celá koncepce však není jen o užitečnosti a Toyota se modelu Verso snažila vdechnout i elegantnější vzhled a patří ji dokonce prvenství v nabídnutí největší panoramatické střechy v segmentu.
Verso se však může pochlubit i množstvím prvků pasivní bezpečnosti, standardem je samozřejmě ABS, EBD, ESP, brzdový asistent, stabilizační systém VSC+, systém kontroly trakce TRC a pomocný systém pro rozjezdy do kopce. O bezpečnost posádky se mj. bude starat i sedm airbagů nabízených již v základu, k tomu všemu nemůžeme zapomenout na systém Easy Flat 7, který nabízí až 32 různých kombinací uspořádání interiéru, který posunul tento vůz z hlediska variability na špici segmentu.
Z hlediska výbavy je nový model rozdělen do čtyř stupňů, Entry, Mid, High a nejvyšší High Plus, jenž zahrnuje mj. i 17-ti palcová kola, xenony HID, navigační systém a palubní počítač s kapacitou 10 GB.
Bližší údaje o cenách se zřejmě dozvíme až po skončení ženevského autosalonu.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek  
Ve vyšší verzi nabídne místo až pro sedm cestujících
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 13 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky