Toyota Verso 2013: první jízdní dojmy

Aktuální Toyota Verso si odbyla svou premiéru v roce 2009. V pořadí už třetí generace tak má nejvyšší čas na modernizaci.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Faceliftová klasika
  2. Čtyři pro ČR, Dvoulitr postačí, V zatáčkách jistější
  3. Se slevou až do března, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Japonské MPV se poprvé světu představilo v roce 2002 ještě jako Corolla Verso. Druhá generace přišla o dva roky později, přičemž do roku 2009 po ní sáhlo 144 638 zákazníků. Současné v pořadí už třetí vydání dostalo po třech letech působení na trhu facelift představený na autosalonu v Paříži 2012. Co se změnilo?

Asi jste si už stihli všimnout, že se poměrně výrazně změnil design, který následuje novou generaci modelu Auris. Musím říci, že mě nový designový směr prezentovaný právě na Aurisu a teď také na tomto MPV zprvu příliš nenadchnul. Jenže realita je zcela opačná. Ve skutečnosti je přepracované Verso mnohem hezčí, než tomu bylo dříve. Při pohledu zepředu vypadá skoro až agresivně a podstatně moderněji. Celkově u Toyoty pozměnili 470 komponentů a z toho šedesát procent se týká přímo designu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kompletně přepracovaná je přední část, vzadu tolik změn nenajdete. Samozřejmě nemohou chybět LED světla.

Kromě kompletně přepracované přední části přidali designéři nová šestnáctipalcová litá kola, sem tam nějaký ten chromový doplněk na karoserii, vzadu se nově objevuje nárazník s imitací difuzoru a tak dále. K dispozici je také celkem jedenáct barev, z toho tři jsou nové (bílá perleťová, modrá námořní, modrá ostrovní). Zda se facelift Toyoty Verso povedl, nebo ne, to nechám na vás. Pokud mám přidat svůj čistě subjektivní názor, vypadá auto po modernizaci velmi dobře. Jednoduše řečeno, líbí se mi.

Toyota Auris: automobil elegantně čistý až strohý

Toyota Auris: automobil elegantně čistý až strohý

Faceliftová klasika 

Interiér, jak už to tak u běžných faceliftů bývá, nabídne nové materiály. Toyota konkrétně slibuje jiné čalounění sedaček pro základní úroveň výbavy. Dražší verze pak přidají lepší tvarování sedadel a opět kvalitnější čalounění. Naopak nic se nezměnilo v případě sedadel Toyota Easy Flat, která údajně umožňují až 32 různých kombinací. Základní prostor zavazadelníku v sedmimístné konfiguraci je 155 litrů, po sklopení třetí řady sedadel je k dispozici prostor 484 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér nabídne nové materiály, přepracovaný středový panel a především lepší odhlučnění.

Facelift interiéru hodně prospěl. Toyota není automobilkou, která by se mohla chlubit nějakými designovými kreacemi, což před faceliftem znamenalo hlavně hodně plastu a hodnocení typu strohý nebo fádní. Modernizace toto poměrně výrazně mění. Přepracovaný středový panel se systémem Toyota Touch vypadá lépe, stejně jako palubní deska kompletně pokrytá měkčeným plastem. Ve vyšších výbavách se také můžete těšit na volant potažený kůží Nappa. Je sice větších rozměrů, ale znovu přidá (co se vnímané kvality týká) další body k dobru. Celkové zpracování vypadá velmi kvalitně.

Toyota Corolla Verso D4-D: král economy run

Toyota Corolla Verso D4-D: král economy run

Přesto všechno ten největší posun neuvidíte, ale uslyšíte, respektive jej neuslyšíte. Toyota přidala více izolace mezi kabinu a motorový prostor. V praxi to znamená naprosto tichý motor. Já jsem pro začátek testoval dvoulitrový diesel, který sice při studeném startu tak trochu s prominutím chrochtal, ale velmi rychle se uklidnil a od té doby jsem o něm téměř nevěděl.

Pokud vás zajímá prostor, tady žádné velké změny nečekejte. Verso umí být hodně variabilní a umí také odvézt až sedm cestujících. Ve druhé řadě sedadel se pohodlně posadí téměř všichni, vyšší cestující si budou možná trochu stěžovat na místo kolem kolen. Třetí řada je vyloženě nouzová. Já bych na její konto použil hodnocení ve stylu „dá se to přežít“. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Faceliftová klasika
  2. Čtyři pro ČR, Dvoulitr postačí, V zatáčkách jistější
  3. Se slevou až do března, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků