Toyota Verso 2013: první jízdní dojmy

Aktuální Toyota Verso si odbyla svou premiéru v roce 2009. V pořadí už třetí generace tak má nejvyšší čas na modernizaci.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Faceliftová klasika
  2. Čtyři pro ČR, Dvoulitr postačí, V zatáčkách jistější
  3. Se slevou až do března, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Japonské MPV se poprvé světu představilo v roce 2002 ještě jako Corolla Verso. Druhá generace přišla o dva roky později, přičemž do roku 2009 po ní sáhlo 144 638 zákazníků. Současné v pořadí už třetí vydání dostalo po třech letech působení na trhu facelift představený na autosalonu v Paříži 2012. Co se změnilo?

Asi jste si už stihli všimnout, že se poměrně výrazně změnil design, který následuje novou generaci modelu Auris. Musím říci, že mě nový designový směr prezentovaný právě na Aurisu a teď také na tomto MPV zprvu příliš nenadchnul. Jenže realita je zcela opačná. Ve skutečnosti je přepracované Verso mnohem hezčí, než tomu bylo dříve. Při pohledu zepředu vypadá skoro až agresivně a podstatně moderněji. Celkově u Toyoty pozměnili 470 komponentů a z toho šedesát procent se týká přímo designu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kompletně přepracovaná je přední část, vzadu tolik změn nenajdete. Samozřejmě nemohou chybět LED světla.

Kromě kompletně přepracované přední části přidali designéři nová šestnáctipalcová litá kola, sem tam nějaký ten chromový doplněk na karoserii, vzadu se nově objevuje nárazník s imitací difuzoru a tak dále. K dispozici je také celkem jedenáct barev, z toho tři jsou nové (bílá perleťová, modrá námořní, modrá ostrovní). Zda se facelift Toyoty Verso povedl, nebo ne, to nechám na vás. Pokud mám přidat svůj čistě subjektivní názor, vypadá auto po modernizaci velmi dobře. Jednoduše řečeno, líbí se mi.

Toyota Auris: automobil elegantně čistý až strohý

Toyota Auris: automobil elegantně čistý až strohý

Faceliftová klasika 

Interiér, jak už to tak u běžných faceliftů bývá, nabídne nové materiály. Toyota konkrétně slibuje jiné čalounění sedaček pro základní úroveň výbavy. Dražší verze pak přidají lepší tvarování sedadel a opět kvalitnější čalounění. Naopak nic se nezměnilo v případě sedadel Toyota Easy Flat, která údajně umožňují až 32 různých kombinací. Základní prostor zavazadelníku v sedmimístné konfiguraci je 155 litrů, po sklopení třetí řady sedadel je k dispozici prostor 484 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér nabídne nové materiály, přepracovaný středový panel a především lepší odhlučnění.

Facelift interiéru hodně prospěl. Toyota není automobilkou, která by se mohla chlubit nějakými designovými kreacemi, což před faceliftem znamenalo hlavně hodně plastu a hodnocení typu strohý nebo fádní. Modernizace toto poměrně výrazně mění. Přepracovaný středový panel se systémem Toyota Touch vypadá lépe, stejně jako palubní deska kompletně pokrytá měkčeným plastem. Ve vyšších výbavách se také můžete těšit na volant potažený kůží Nappa. Je sice větších rozměrů, ale znovu přidá (co se vnímané kvality týká) další body k dobru. Celkové zpracování vypadá velmi kvalitně.

Toyota Corolla Verso D4-D: král economy run

Toyota Corolla Verso D4-D: král economy run

Přesto všechno ten největší posun neuvidíte, ale uslyšíte, respektive jej neuslyšíte. Toyota přidala více izolace mezi kabinu a motorový prostor. V praxi to znamená naprosto tichý motor. Já jsem pro začátek testoval dvoulitrový diesel, který sice při studeném startu tak trochu s prominutím chrochtal, ale velmi rychle se uklidnil a od té doby jsem o něm téměř nevěděl.

Pokud vás zajímá prostor, tady žádné velké změny nečekejte. Verso umí být hodně variabilní a umí také odvézt až sedm cestujících. Ve druhé řadě sedadel se pohodlně posadí téměř všichni, vyšší cestující si budou možná trochu stěžovat na místo kolem kolen. Třetí řada je vyloženě nouzová. Já bych na její konto použil hodnocení ve stylu „dá se to přežít“. 

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Faceliftová klasika
  2. Čtyři pro ČR, Dvoulitr postačí, V zatáčkách jistější
  3. Se slevou až do března, Technické údaje
  4. Fotogalerie
TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

17.  10.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky