Pani je to skratka pi...na.
A stym automatem je to ale dobrý,ty můžeš ubrat plynu víc a podřadí,ale když tam bude ta kontrolka:-))
čidlo průtoku paliva měl i Wartburg z poloviny sedmdesátých let
jo a automatickou převodovku řízenou počítačem:-D
myslim si, ze k usporne jizde staci hlavne jedno stare pravidlo. A to je lehka noha na plynu. Lehce pohybem prave nohy(a tim padem neodvracuji oci od provozu) zjistim, kolik plynu staci ke konstantni rychlosti, kolik plynu staci k mirne akceleraci a kolik plynu zpusobí na aktualni rychlostni stupen nejvetsi akceleraci(a kdy je dalsi seslapovani plynu k ho***). Fakt je ten, ze malokdy jedu takhle "citem" , ale kdyz mi nekdy zalezi opravdu na usporne jizde, tak uz takto jedu.
VLADIMIRE JE MI TE LITO POCKEJ AZ TO KVULI TY DESETINCE LITRU BENZINU POJEDES NEKDE NA VYHOZENOU A POSLES TO DO STROMU UZ ABY TY PEKACE STARY JAKO JE SKODA 120 STAHLI Z PROVOZU ABY TAKOVEJHLE SKUDLICI STATISTICKEJ BOLSEVIK KEZDIL MHD A NEOHROZOVAL SVOJE OKOLI
na škodě 120 proměřuje tchg,že spotřeba 6l je ve skutečnosti 10:-))Kdo má toyotu v ruce,tak dovede i 150 jet na zelenou.
se svou dobře seřízenou Š 120 L. Dosahuji velmi dobrých hodnot spotřeby cca 5,5 až 6,5 l na 100km. Maximálně totiž využívám jízdu na neutrál. Po každém tankování vyžaduji účtenku s údaji, natu si napíšu stav km a pomocí kalkulačky na pumpě vypočítávám poslení průměrnou spotřebu. Potom teprve odjíždím z čerpačky vstříc k dalším úsporám ! :-P
Jj, takovejch by mělo být víc;-)
neni to na zmenu jizdniho stylu trochu malo? Nervovat se, ze nejedu ekonomicky a pritom pri 10L spotrebe usetrit 0,4L?
Fahrmane presne,mam BMW 318I RV.90 KDYZ JEDU PRESNE PODLE OBYCEJNYHO ANALOGOVYHO MERICE AKTUALNI SPOTREBY TAK SE PRESVEDCENEJ ZE USETRIM VIC JAK 0,4L BENZINU.KDYZ SE CHCI SVIZT A UZ CUMIM NA NEJAKEJ BUDIK TAK OTACKOMER NEBO STAV PALIVA:-D
No jak se to vezme, osobně je mi spotřeba volná, ale mnozí řidiči bojují o každou desetinku spotřeby, takže myslím, že určitá část zákazníků to ocení. A i kdyby ne, cena těch vozů díky této kontrolce nijak výrazně nevzroste a když už pro nic, tak alespoň pro informaci o tom, jak jezdím špatně je to skvělé :-D
Skor si myslim, aby tato kontrolka nebola viac na skodu ako na uzitok. Kedze jej realny zmysel nie je az taky podstatny, alebo aspon nie pre vacsinu vodicov, moze dojst k inej situacii... Vodic sa bude viac venovat kontrolke, ci svieti,alebo ci zhasla,a nebude venovat vsetku pozornost situacii na ceste, cim moze dojst k nehode... Kvoli rovnakemu dovodu sa napriklad Honda branila davat do svojich aut PP, lebo zastava nazor, ze vodic ma pri soferovani v prvom rade sledovat situacie okolo seba, a venovat sa soferovaniu, a nie sledovat ci ide za 6,4, alebo 6,5 litra na sto. B-]
no jo , ale to by v tech autech nesmelo bejt vubec nic, radio, navigace, pocitace, idrajvy, tv , dvd,...u volva zase "blis" (taky kontrolka)myslim, ze clovek to bude intenzivne sledovat tak tyden, pak se jaks taks nauci jizdni rezimy a bude to spis jako doplnkova funkce kterou periferne uvidim, ze svitijako doplnek dobry, proc to v aute nemit, kdyz to treba aspon trochu pomuze.nekdy fakt nechapu ty lidi, jak proti cemukoliv musi hned najit milion argumentu jak je to hrozny. firma vam da neco zadarmo, co vam muze pomoct ( ale nemusite to brat v potaz, kdyz se vam to nelibi) a vy vymejslite pitomosti...ach jo...fakt cesi
a aj Slováci;-)
Když se někdo nechce nechat předjet na Skřítku v Jeseníkách se svým TDI a podobně, musím svoji Corollu 1,6 114 koní točit až k omezovači. Kdyby tam byla dioda upozorňující na přeřazení, nemusel bych tak moc čumět na otáčkoměr.
Jj A kdyby ten s tím svým slavným Německým TDI, (který bych nejradši poslal do ...) byl aspoň trochu normální, tak bys takový problémy nemusel řešit. :-)
Myslím, že někteří diskutující to nepochopili. Nejde tady o to, že by Toyota přišla s nějakou závratnou novinkou, jde o to, že přináší poměrně sofistikovaný informační systém, který čerpá z údajů řídící jednotky a ne žádného odhadu ala Tipo, Lada, Trabant atd.Díky tomu, že ŘJ má přesné informace o vozidle, o zařazeném stupni, otáčkách, dávkách paliva, spalování atd. dokáže velmi přesně vyhodnotit jaká jízda je nejlepší a nejekonomičtější pro danou dynamiku, udržení rychlosti atd. Většina těch starších systémů co zde uvádíte jsou vše, jenom ne přínosné, mají stabilní pásmo kdy ukazují "eko" jízdu, nezohledňují infromace jako Toyota, protože ani nemohli.
aky je rozdiel medzi PP aktualna spotreba a tymto svetielkom ?
Asi takový, že na světýlku nevidíš, kolik to ve skutečnosti žere. ;-) Nevím, ale také mi PP s okamžitou spotřebou připadá rozumnější. Prostě vidím, kolik si auto bere a podle toho šlapu do plynu. Ale na druhou stranu chápu, někteří lidé prostě neumí jezdit svižně a zároveń úsporně. Je ale otázkou, jestli by jim světýlko k něčemu bylo, když jim bude pořád svítit.
Vy dokážete v jakýkoli okamžik dle svého citu, případně PP zjistit, že jedete nejúsporněji jak to jde, aniž to motoru vadí? Myslím že těžko. Ta kontrolka tu práci udělá za vás. Místo sledování PP a zjišťování, zda se nedá jet ještě o deci úsporněji budete periferně sledovat kontrolku, která to vše vyřeší.
Asi jsem se špatně vyjádřil - jde mi spíše o to, proč tam cpát nějakou kontrolku.Když ŘJ "vidí", že mám auto pod plným plynem a přitom už nelze využít to palivo, co tomu chci dát navíc, tak je přeci zbytečné, aby mě upozorňovala kontrolkou na ubrání plynu. Ať si klidně ŘJ ubere sama plyn kam potřebuje (a taky to ŘJ dělají), když už ten elektronický plyn má k dispozici. Pak by přece auto jelo vždycky na maximim toho, co lze z paliva, výkonu motoru, otáček, krouťáku, rychlosti a zatížení vozidla vymáčknout. To lze ale snadno odečíst právě z polohy plynu, jestli chci, aby auto zrychlovalo, ubíralo a nebo jelo pořád stejně. Protože pak logicky bude ta kontrolka svítit vždycky, když budu chtít zrychlit a při brždění motorem bude určitě zhasnutá. Zkrátka postrádám její smysl. Spíše by to vypadalo na zefektivnění dávkování paliva ŘJ. Protože pokud mi bude ukazovat kontrolka, že můžu ubrat plyna a auto pojede stále stejně, proč ten plyn neubere auto samo? Nebo to snad chtějí v Toyotě naznačit, že jejich ŘJ nedokáží správně vyhodnotit požadavek plynového pedálu a odezvy od auta a potřebují ještě kontrolu od řidiče???
Ta kontrolka má ale úplně jinou funkci. Tu nejde o to, že bude indikovat kolik nejvíce benzínu to spálí, ono to vstřikování tam stejně vstřikne jen to, co lze v daný okamžik využít a spálit.Ta kontrolka je tam od toho, že když bude svítit, tak pojedete v daný okamžik nejúsporněji s ohledem na "ničení" motoru. Není problém jet s nižší spotřebou, např. podtáčet atd.
Aha... tak jsem to z článku asi blbě pochopil, tak pak asi ano. Pak by bylo asi ale lepší, kdyby kontrolka ukazovala nevhodně zařazenou rychlost a ŘJ už si zvolila sama optimální dávkování paliva...
po par hodinach jazdy v danom aute a sledovani PP aktualnej spotreby to urcit viem. navyse pochybujem, ze by mi kontrolka ukazala deci navyse alebo deci menej. takze podla mna je to trochu nezmysel. ale na druhu stranu ako pridavna funkcia k PP to moze byt fajn
predpokladam, ze si ucastnik nejakych eko rallye, protoze o tokove lidi je jiste zajem. nebo nejaky testovaci pilot nejake automobilky, kdy diky tobe testuji spotrebu a jizdni vlastnosti.no jo no, kdo umi ten umi...
Víš a nebo myslíš, že víš? Seš si opravdu jistej že třeba v táhlém kopci opravdu šlapeš na plyn opt.? Rozhodně bych současnou techniku neodsuzoval, dokud si ji sám neodzkouším.
PP ukazuje okamžitou spotřebu, tato kontrolka vám řekne, že daná poloha plynu je v daný okamžik nejúspornější a nejlepší.
měl jsem to na tipu z roku 92, normálně svítila zelená a když se otevřela druhá komora v karburátoru tak se rozsvítila oranžová, nad 120 už svítila trvale
No a moj kamarat to ma na svojej Lade Samare z roku ani neviem akeho.:-D.Inac na mojom BMW z roku 1989 to uz je ako standard a ukazuje to dokonca informativne aj litre.A myslim ze BMW to pouziva od roku 1982.;-)
V Honde Civic rv. 97 jsem to mel taky. Hlavne v Civicu 8G je to take....dokonce nekolikastupnove....Ale jinak super, ze i dalsi se poucili.... :-))
A já to měl v Mazdě 626 rv,1986. :-))
Myslim, ze jsem to nekde videl a dokonce tristupnove ;)
Keby len na Celice, ale ja som to mal aj na Carine E a aj na Corolle :)
...kamos to ma na toyote camry tusim je to r.v.90
No ja jsem to videl na celice z roku 94 ale jinak dobra bleskovka :-D
no vidis a ja to mel VE Fiatu Tempra z roku 91B-]
No a já to mám na Corolle z roku 1993 :-D Mám tam 2 diody, zelená pro úspornou jízdu a oranžová pro "neúspornou" jízdu :-D Jo a moje předchozí Corolla z roku 1989 to měla taky :-D
tak něco podobného tzv. ekonoměr mám i ve svém Trabantě....:-/ no jo, japonci jdou z dobou :-D
Na Celice r.v. 1990 B-] Ale mně furt svítila ta červená teda :-D
ona ta červená svítila kdykoliv se sešlápl plyn :o)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.