Toyota v Ženevě ukáže facelift Ayga. Sourozenci C1 a 108 však podobu nezmění

Minivozy Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 107/108 se v továrně v Ovčárech u Kolína vyrábějí od roku 2005. Zatím partneři v tomto projektu, což jsou automobilka Toyota a francouzský koncern PSA, postupovaly koordinovaně. Nyní se jejich kroky poněkud rozdělily.

Automobilka Toyota letos na ženevském autosalonu na svém stánku vystaví nový vzhled svého modelu Aygo. Konstruktéři současně připravili i technické změny, které souvisejí hlavně s příchodem nové verze emisních předpisů. I když o tom bude japonská značka oficiálně informovat až v příštích dnech, Autorevue.cz to zjistilo z dobře informovaných zdrojů.

Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: kolínský trojboj podruhé

Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: kolínský trojboj podruhé

Zajímavé ale je, že k podobnému kroku nepřistoupily také značky Citroën a Peugeot se svými vozy Citroën C1 a Peugeot 108. Až dosud se totiž všechny změny týkající se takzvaných kolínských trojčat, dělaly v součinnosti všech tří zainteresovaných výrobců. Je to logické, vozy totiž sdílejí stejnou techniku a vyrábějí se na jedné montážní lince v závodě TPCA v Ovčárech u Kolína.

V současnosti jde o druhou generaci tohoto minivozu. První se představila v roce 2005 a ve výrobním programu vydržela až do roku 2014. V mezidobí prodělaly všechny tři zmiňované automobily dvě modernizace.

Krize dorazila i do Kolína. Výroba v TPCA klesla o pětinu

Krize dorazila i do Kolína. Výroba v TPCA klesla o pětinu

Facelift Toyoty Aygo nyní přichází po čtyřech letech od premiéry, což naznačuje, že tentokrát by mohl mít automobil klasický šesti-až sedmiletý životní cyklus.

O tom, jaký bude osud vozů C1 a Peugeot 108 zatím nejsou k dispozici žádné konkrétní informace. "Tisková zpráva s informacemi o našem modelu C1 bude zveřejněna v červnu," sdělila mluvčí tuzemského zastoupení značky Citroën Lenka Martinová. Žádné aktuální informace o typu 108 neposkytla ani její kolegyně Radka Matthey z Peugeotu.

Podle zdrojů Autorevue.cz se ovšem s faceliftem obou francouzských vozů vůbec nepočítá. "Proběhnou sice shodné technické změny jako v případě Toyoty, ale vzhled se měnit nebude," uvedl zdroj.

TPCA: Vůz s pořadovým číslem 2 000 000 dostalo město Kolín

TPCA: Vůz s pořadovým číslem 2 000 000 dostalo město Kolín

Automobilka TPCA vyrobila za více než 12 let přes tři miliony aut. Drtivou většinu z nich vyvezla, v ČR se jich ročně prodá jen asi 500 kusů. Vloni se roční výrobní bilance zastavila těsně před hranicí 200.000 automobilů. Je to zhruba desetiprocentní pokles v porovnání s rokem 2016. K plné výrobní kapacitě, která je až 330.000 vozů ročně, se automobilka přiblížila pouze mezi lety 2006-2010. Po skončení finanční krize roční produkce kolísá kolem hranice dvě stě tisíc kusů.

Na počátku tisíciletí, kdy se továrna budovala, se počítalo s růstem segmentu malých aut do města. Jenže ten v současnosti činí jen přibližně 1,3 milionu kusů ročně a spíše klesá. Navíc mezitím vzrostla konkurence.

TPCA Toyota Peugeot Citroën je společný podnik Toyota Motor Corporation a PSA Groupe. Společnost zaměstnává zhruba 2800 lidí a firma představuje jednoho z největších exportérů v České republice.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků