Toyota v Ženevě ukáže facelift Ayga. Sourozenci C1 a 108 však podobu nezmění

Minivozy Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 107/108 se v továrně v Ovčárech u Kolína vyrábějí od roku 2005. Zatím partneři v tomto projektu, což jsou automobilka Toyota a francouzský koncern PSA, postupovaly koordinovaně. Nyní se jejich kroky poněkud rozdělily.

Automobilka Toyota letos na ženevském autosalonu na svém stánku vystaví nový vzhled svého modelu Aygo. Konstruktéři současně připravili i technické změny, které souvisejí hlavně s příchodem nové verze emisních předpisů. I když o tom bude japonská značka oficiálně informovat až v příštích dnech, Autorevue.cz to zjistilo z dobře informovaných zdrojů.

Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: kolínský trojboj podruhé

Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: kolínský trojboj podruhé

Zajímavé ale je, že k podobnému kroku nepřistoupily také značky Citroën a Peugeot se svými vozy Citroën C1 a Peugeot 108. Až dosud se totiž všechny změny týkající se takzvaných kolínských trojčat, dělaly v součinnosti všech tří zainteresovaných výrobců. Je to logické, vozy totiž sdílejí stejnou techniku a vyrábějí se na jedné montážní lince v závodě TPCA v Ovčárech u Kolína.

V současnosti jde o druhou generaci tohoto minivozu. První se představila v roce 2005 a ve výrobním programu vydržela až do roku 2014. V mezidobí prodělaly všechny tři zmiňované automobily dvě modernizace.

Krize dorazila i do Kolína. Výroba v TPCA klesla o pětinu

Krize dorazila i do Kolína. Výroba v TPCA klesla o pětinu

Facelift Toyoty Aygo nyní přichází po čtyřech letech od premiéry, což naznačuje, že tentokrát by mohl mít automobil klasický šesti-až sedmiletý životní cyklus.

O tom, jaký bude osud vozů C1 a Peugeot 108 zatím nejsou k dispozici žádné konkrétní informace. "Tisková zpráva s informacemi o našem modelu C1 bude zveřejněna v červnu," sdělila mluvčí tuzemského zastoupení značky Citroën Lenka Martinová. Žádné aktuální informace o typu 108 neposkytla ani její kolegyně Radka Matthey z Peugeotu.

Podle zdrojů Autorevue.cz se ovšem s faceliftem obou francouzských vozů vůbec nepočítá. "Proběhnou sice shodné technické změny jako v případě Toyoty, ale vzhled se měnit nebude," uvedl zdroj.

TPCA: Vůz s pořadovým číslem 2 000 000 dostalo město Kolín

TPCA: Vůz s pořadovým číslem 2 000 000 dostalo město Kolín

Automobilka TPCA vyrobila za více než 12 let přes tři miliony aut. Drtivou většinu z nich vyvezla, v ČR se jich ročně prodá jen asi 500 kusů. Vloni se roční výrobní bilance zastavila těsně před hranicí 200.000 automobilů. Je to zhruba desetiprocentní pokles v porovnání s rokem 2016. K plné výrobní kapacitě, která je až 330.000 vozů ročně, se automobilka přiblížila pouze mezi lety 2006-2010. Po skončení finanční krize roční produkce kolísá kolem hranice dvě stě tisíc kusů.

Na počátku tisíciletí, kdy se továrna budovala, se počítalo s růstem segmentu malých aut do města. Jenže ten v současnosti činí jen přibližně 1,3 milionu kusů ročně a spíše klesá. Navíc mezitím vzrostla konkurence.

TPCA Toyota Peugeot Citroën je společný podnik Toyota Motor Corporation a PSA Groupe. Společnost zaměstnává zhruba 2800 lidí a firma představuje jednoho z největších exportérů v České republice.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků