Toyota v Ženevě ukáže facelift Ayga. Sourozenci C1 a 108 však podobu nezmění

Minivozy Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 107/108 se v továrně v Ovčárech u Kolína vyrábějí od roku 2005. Zatím partneři v tomto projektu, což jsou automobilka Toyota a francouzský koncern PSA, postupovaly koordinovaně. Nyní se jejich kroky poněkud rozdělily.

Automobilka Toyota letos na ženevském autosalonu na svém stánku vystaví nový vzhled svého modelu Aygo. Konstruktéři současně připravili i technické změny, které souvisejí hlavně s příchodem nové verze emisních předpisů. I když o tom bude japonská značka oficiálně informovat až v příštích dnech, Autorevue.cz to zjistilo z dobře informovaných zdrojů.

Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: kolínský trojboj podruhé

Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: kolínský trojboj podruhé

Zajímavé ale je, že k podobnému kroku nepřistoupily také značky Citroën a Peugeot se svými vozy Citroën C1 a Peugeot 108. Až dosud se totiž všechny změny týkající se takzvaných kolínských trojčat, dělaly v součinnosti všech tří zainteresovaných výrobců. Je to logické, vozy totiž sdílejí stejnou techniku a vyrábějí se na jedné montážní lince v závodě TPCA v Ovčárech u Kolína.

V současnosti jde o druhou generaci tohoto minivozu. První se představila v roce 2005 a ve výrobním programu vydržela až do roku 2014. V mezidobí prodělaly všechny tři zmiňované automobily dvě modernizace.

Krize dorazila i do Kolína. Výroba v TPCA klesla o pětinu

Krize dorazila i do Kolína. Výroba v TPCA klesla o pětinu

Facelift Toyoty Aygo nyní přichází po čtyřech letech od premiéry, což naznačuje, že tentokrát by mohl mít automobil klasický šesti-až sedmiletý životní cyklus.

O tom, jaký bude osud vozů C1 a Peugeot 108 zatím nejsou k dispozici žádné konkrétní informace. "Tisková zpráva s informacemi o našem modelu C1 bude zveřejněna v červnu," sdělila mluvčí tuzemského zastoupení značky Citroën Lenka Martinová. Žádné aktuální informace o typu 108 neposkytla ani její kolegyně Radka Matthey z Peugeotu.

Podle zdrojů Autorevue.cz se ovšem s faceliftem obou francouzských vozů vůbec nepočítá. "Proběhnou sice shodné technické změny jako v případě Toyoty, ale vzhled se měnit nebude," uvedl zdroj.

TPCA: Vůz s pořadovým číslem 2 000 000 dostalo město Kolín

TPCA: Vůz s pořadovým číslem 2 000 000 dostalo město Kolín

Automobilka TPCA vyrobila za více než 12 let přes tři miliony aut. Drtivou většinu z nich vyvezla, v ČR se jich ročně prodá jen asi 500 kusů. Vloni se roční výrobní bilance zastavila těsně před hranicí 200.000 automobilů. Je to zhruba desetiprocentní pokles v porovnání s rokem 2016. K plné výrobní kapacitě, která je až 330.000 vozů ročně, se automobilka přiblížila pouze mezi lety 2006-2010. Po skončení finanční krize roční produkce kolísá kolem hranice dvě stě tisíc kusů.

Na počátku tisíciletí, kdy se továrna budovala, se počítalo s růstem segmentu malých aut do města. Jenže ten v současnosti činí jen přibližně 1,3 milionu kusů ročně a spíše klesá. Navíc mezitím vzrostla konkurence.

TPCA Toyota Peugeot Citroën je společný podnik Toyota Motor Corporation a PSA Groupe. Společnost zaměstnává zhruba 2800 lidí a firma představuje jednoho z největších exportérů v České republice.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků