Toyota v Ženevě představí nový Auris. Dostane nový dvoulitrový hybrid

Japonská automobilka ukázala zatím boční siluetu nové generace hatchbacku řadícího se do kategorie nižší střední třída.

Již osm let je na trhu stávající generace vozu Toyota Auris. Není proto divu, že se Toyota rozhodla na autosalonu v Ženevě představit jeho novou generaci.

Zveřejněná boční silueta naznačuje, že design bude ještě sportovnější než dosud. Dá se očekávat také využití LED světel vpředu i vzadu. Novinkou je kontrastní lakování střechy oproti zbytku karosérie a uchycení vnějších zpětných zrcátek na panelu předních dveří. Dříve bývaly umístěny na sloupku A.

Test ojetiny: Toyota Auris Hybrid není krásná, i diesely však závidí náklady

Test ojetiny: Toyota Auris Hybrid není krásná, i diesely však závidí náklady

O interiéru oficiální informace zatím nic neříkají. Ze špionážních snímků však již víme, že centrální displej bude až na samém vršku palubní desky a větrací otvory najdou místo až pod ním.

Zřejmě ještě důležitější změny se odehrají v útrobách automobilu. Značka zatím prozradila jen to, že nový auris bude znamenat také premiéru nového hybridního ústrojí s objemnějším motorem. Místo dosud využívané osmnáctistovky se elektromotor propojí s dvoulitrovým čtyřválcem. Sám o sobě disponuje teplotní účinností 40 procent, a pokud je zapojený do hybridu, tak dokonce 41 procent.

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Výkon tohoto agregátu, pokud bude pod kapotu umístěn samostatně, činí 126 kW (169 koní) při 6600 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment dosahuje na úroveň 205 N.m při dosažení 4800 otáček. Pokud bude motor součástí hybridního ústrojí, půjde z něho využít 107 kW (144 koní) a maximální točivý moment 180 N.m při 4400 otáčkách. Celkový výkon hybridu zatím Toyota tají.

Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Další důležitou novinkou je nová šestistupňová manuální převodovka. Ta byla vyvíjena speciálně s ohledem na potřeby evropských zákazníků. Je o sedm kilogramů lehčí než dosud používané srovnatelné ústrojí. Současně se zmenšily i její rozměry. Díky zkrácení o 24 milimetrů patří k nejkompaktnějším převodovkám na světě. Připravena je pro spojení s motory s maximálním točivým momentem do 280 Nm.

Na další technické informace si zřejmě budeme muset počkat až na tiskovou konferenci značky na ženevském výstavišti Palexpo.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků