Toyota v Ženevě: Auris i Avensis s úplně novými motory

Toyota v Ženevě představuje nový Auris i Avensis a když pomineme drobné optické modifikace, poměrně zásadní změny se odehrávají pod kapotou. Toyota totiž poprvé nasazuje přeplňovanou downsizovanou jednotku na benzín a vyřazuje z nabídky Aurisu dvoulitrový turbodiesel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Auris dostal foukanou dvanáctistovku, spolu s větším Avensisem se pak podělí o nový naftový motor 1.6 D-4D. Žádná technologická revoluce se ale nekoná

Omlazená Toyota Auris tak nyní bude jezdit buď s motorem 1.2 Turbo nebo s diesely 1.4 D-4D a 1.6 D-4D. Nová dvanáctistovka má výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 185 Nm. S šestistupňovým manuálem zvládne Auris zrychlení na stovku za 10,1 s a rozjede se jen na 167 km/h. Spotřeba dosahuje na 4,7 litru na 100 km, s automatem Multidrive S na 4,6 litru na 100 km. Jednotky 1.33 VVTi a 1.6 Valvematic pokračují jen s drobnými změnami.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Dvoulitrový naftový čtyřválec končí a nahrazuje ho jednotka 1.6 D-4D o výkonu 82 kW (112 k) a točivém momentu 270 Nm. Na stovku s ní Auris zrychlí za 10,5 s, rozjede se na 190 km/h a spotřebuje 4,1 l/100 km. Upraven byl i motor 1.4 D-4D, který plní normu Euro 6. Má výkon 90 koní a točivý moment 205 Nm a spotřebu 3,4 litru na 100 km. V nabídce samozřejmě zůstává i hybrid.

Toyota Avensis si naftový dvoulitr nechala, ale přidává také novou jednotku 1.6 D-4D (82 kW / 270 Nm). Dvanáctistovka v Aurisu nebude, zůstávají atmosférické motory 1,6 l, 1,8 l a 2,0 l. Všechny motory prošly modernizací s cílem snížit emise a spotřebu. Toyota v Ženevě ukázala také vodíkový elektromobil Mirai.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků