Toyota v Ženevě: Auris i Avensis s úplně novými motory

Toyota v Ženevě představuje nový Auris i Avensis a když pomineme drobné optické modifikace, poměrně zásadní změny se odehrávají pod kapotou. Toyota totiž poprvé nasazuje přeplňovanou downsizovanou jednotku na benzín a vyřazuje z nabídky Aurisu dvoulitrový turbodiesel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Auris dostal foukanou dvanáctistovku, spolu s větším Avensisem se pak podělí o nový naftový motor 1.6 D-4D. Žádná technologická revoluce se ale nekoná

Omlazená Toyota Auris tak nyní bude jezdit buď s motorem 1.2 Turbo nebo s diesely 1.4 D-4D a 1.6 D-4D. Nová dvanáctistovka má výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 185 Nm. S šestistupňovým manuálem zvládne Auris zrychlení na stovku za 10,1 s a rozjede se jen na 167 km/h. Spotřeba dosahuje na 4,7 litru na 100 km, s automatem Multidrive S na 4,6 litru na 100 km. Jednotky 1.33 VVTi a 1.6 Valvematic pokračují jen s drobnými změnami.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Dvoulitrový naftový čtyřválec končí a nahrazuje ho jednotka 1.6 D-4D o výkonu 82 kW (112 k) a točivém momentu 270 Nm. Na stovku s ní Auris zrychlí za 10,5 s, rozjede se na 190 km/h a spotřebuje 4,1 l/100 km. Upraven byl i motor 1.4 D-4D, který plní normu Euro 6. Má výkon 90 koní a točivý moment 205 Nm a spotřebu 3,4 litru na 100 km. V nabídce samozřejmě zůstává i hybrid.

Toyota Avensis si naftový dvoulitr nechala, ale přidává také novou jednotku 1.6 D-4D (82 kW / 270 Nm). Dvanáctistovka v Aurisu nebude, zůstávají atmosférické motory 1,6 l, 1,8 l a 2,0 l. Všechny motory prošly modernizací s cílem snížit emise a spotřebu. Toyota v Ženevě ukázala také vodíkový elektromobil Mirai.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Toyota Corolla Verso 1,8
Rok výroby: 2004
Stav: 175 104 km
Cena: 96 000 Kč
Toyota Auris 2
Rok výroby: 2008
Stav: 128 557 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2009
Stav: 100 277 km
Cena: 600 000 Kč
Toyota Auris 1,3
Rok výroby: 2010
Stav: 44 744 km
Cena: 178 000 Kč
Toyota RAV 4 2
Rok výroby: 2006
Stav: 143 442 km
Cena: 186 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2008
Stav: 70 329 km
Cena: 120 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků