Toyota v Ženevě: Auris i Avensis s úplně novými motory

Toyota v Ženevě představuje nový Auris i Avensis a když pomineme drobné optické modifikace, poměrně zásadní změny se odehrávají pod kapotou. Toyota totiž poprvé nasazuje přeplňovanou downsizovanou jednotku na benzín a vyřazuje z nabídky Aurisu dvoulitrový turbodiesel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Auris dostal foukanou dvanáctistovku, spolu s větším Avensisem se pak podělí o nový naftový motor 1.6 D-4D. Žádná technologická revoluce se ale nekoná

Omlazená Toyota Auris tak nyní bude jezdit buď s motorem 1.2 Turbo nebo s diesely 1.4 D-4D a 1.6 D-4D. Nová dvanáctistovka má výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 185 Nm. S šestistupňovým manuálem zvládne Auris zrychlení na stovku za 10,1 s a rozjede se jen na 167 km/h. Spotřeba dosahuje na 4,7 litru na 100 km, s automatem Multidrive S na 4,6 litru na 100 km. Jednotky 1.33 VVTi a 1.6 Valvematic pokračují jen s drobnými změnami.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Dvoulitrový naftový čtyřválec končí a nahrazuje ho jednotka 1.6 D-4D o výkonu 82 kW (112 k) a točivém momentu 270 Nm. Na stovku s ní Auris zrychlí za 10,5 s, rozjede se na 190 km/h a spotřebuje 4,1 l/100 km. Upraven byl i motor 1.4 D-4D, který plní normu Euro 6. Má výkon 90 koní a točivý moment 205 Nm a spotřebu 3,4 litru na 100 km. V nabídce samozřejmě zůstává i hybrid.

Toyota Avensis si naftový dvoulitr nechala, ale přidává také novou jednotku 1.6 D-4D (82 kW / 270 Nm). Dvanáctistovka v Aurisu nebude, zůstávají atmosférické motory 1,6 l, 1,8 l a 2,0 l. Všechny motory prošly modernizací s cílem snížit emise a spotřebu. Toyota v Ženevě ukázala také vodíkový elektromobil Mirai.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků