Toyota v Ženevě: Auris i Avensis s úplně novými motory

Toyota v Ženevě představuje nový Auris i Avensis a když pomineme drobné optické modifikace, poměrně zásadní změny se odehrávají pod kapotou. Toyota totiž poprvé nasazuje přeplňovanou downsizovanou jednotku na benzín a vyřazuje z nabídky Aurisu dvoulitrový turbodiesel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Auris dostal foukanou dvanáctistovku, spolu s větším Avensisem se pak podělí o nový naftový motor 1.6 D-4D. Žádná technologická revoluce se ale nekoná

Omlazená Toyota Auris tak nyní bude jezdit buď s motorem 1.2 Turbo nebo s diesely 1.4 D-4D a 1.6 D-4D. Nová dvanáctistovka má výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 185 Nm. S šestistupňovým manuálem zvládne Auris zrychlení na stovku za 10,1 s a rozjede se jen na 167 km/h. Spotřeba dosahuje na 4,7 litru na 100 km, s automatem Multidrive S na 4,6 litru na 100 km. Jednotky 1.33 VVTi a 1.6 Valvematic pokračují jen s drobnými změnami.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Dvoulitrový naftový čtyřválec končí a nahrazuje ho jednotka 1.6 D-4D o výkonu 82 kW (112 k) a točivém momentu 270 Nm. Na stovku s ní Auris zrychlí za 10,5 s, rozjede se na 190 km/h a spotřebuje 4,1 l/100 km. Upraven byl i motor 1.4 D-4D, který plní normu Euro 6. Má výkon 90 koní a točivý moment 205 Nm a spotřebu 3,4 litru na 100 km. V nabídce samozřejmě zůstává i hybrid.

Toyota Avensis si naftový dvoulitr nechala, ale přidává také novou jednotku 1.6 D-4D (82 kW / 270 Nm). Dvanáctistovka v Aurisu nebude, zůstávají atmosférické motory 1,6 l, 1,8 l a 2,0 l. Všechny motory prošly modernizací s cílem snížit emise a spotřebu. Toyota v Ženevě ukázala také vodíkový elektromobil Mirai.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků