I nevítěznému závoďáku se sluší po řadě let vzdát úctu. Tenhle si totiž našel řadu fanoušků nehledě na své počínání.
Toyota bude na letošní čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans (14. až 15. června) vskutku nostalgická. Tovární tým zde bude totiž stylově oslavovat 40 let působení japonské značky v tomto legendárním závodě. Se vzpomínkou na kategorii titánů GT1 tak současný LMH prototyp GR010 Hybrid bude na francouzském okruhu bojovat v livreji inspirované modelem GT-One, který na stejném místě závodil v letech 1998 a 1999.
Model GT-One (interně označován jako TS020) sice Toyotu k vrcholu Le Mans nedovezl, jako pravověrná okřídlená „placka“ své doby však našla fanoušky nejen skrze motorsport. Závoďák, i jeho reálně nutná silniční homologační varianta, byl totiž součástí tehdy startující a dnes již kultovní série videoher Gran Turismo. Červenou barvu v kombinaci se zubatými bílými záblesky přes celou kapotáž vozu ponese konkrétně dnešní hyperauto GR010 Hybrid s číslem 7 a posádkou Mike Conway, Kamui Kobajaši a Nyck de Vries.
Druhý letos nasazený prototyp Toyoty se startovním číslem 8, ve kterém pojedou Sébastien Buemi, Brendon Hartley a Ryo Hirakawa, pak bude na trati skvělým kontrastem. Ponese vcelku minimalistickou matně černou livrej, pouze s hrstkou červených detailů a velkými logy továrního týmu Gazoo Racing. Oba vozy každopádně ponesou také nové logo zdůrazňující 40. výročí debutu Toyoty v Le Mans.
Nakonec Toyota u představení nových barev shrnuje své působení v Le Mans řadou čísel. Od první oficiální účasti v závodě v roce 1985 (s modelem 85C) se zatím na okruhu La Sarthe představilo celkem 61 vozů japonské značky, které se zúčastnily 26 ročníků závodu a získaly pět vítězství, 18 umístění na stupních vítězů a osm pole position. Prostřednictvím těchto účastí se na historii Toyoty v Le Mans podílelo celkem 62 jezdců 16 různých národností.
Zdroj: Toyota |
Zdroj videa: Toyota