Toyota už prodala deset milionů hybridů. Trvalo to skoro 20 let

Prodejní statistiky ukázaly, že na konci ledna se počet hybridních vozů koncernu Toyota přehoupl přes hranici deset milionů kusů,

Toyota hlásí překonání milníku deseti milionů kusů prodaných vozů s hybridním pohonem.

Zatímco oslava prodaného milióntého kusu se konala v roce 2007, tedy deset let poté, co byla uvedena na trh první generace modelu prius, na zvýšení bilance z devíti na deset milionů stačilo dealerům Toyoty a Lexusu pouhých devět měsíců.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Když jsme poprvé představili model Prius, nikdo nevěděl, co hybrid vlastně znamená. Ti, kdo si jej pořídili, byli označováni za podivíny. Díky těmto prvním nadšencům, kteří dali Toyotě Prius šanci, se dnes hybridy staly oblíbenou volbou a vyvolaly vlnu úspěchu, směřující odněkud z neznáma až po mainstream,“ komentuje Takeshi Učijamada, předseda správní rady automobilky Toyota, označovaný též za otce modelu Prius.

Toyota také spočítala, jak díky tomuto svému počinu přispěla k ochraně životního prostředí na planetě: "Na základě výpočtů provedených Toyotou k 31. lednu letošního roku přispěly hybridní vozy Toyota v porovnání s podobně velkými a výkonnými konvenčními modely k úspoře přibližně 77 mil. tun emisí CO2 a pomohly ušetřit přibližně 29 miliardy litrů benzínu," uvádí se v její tiskové zprávě. 

Šéfinženýr Toyoty: Auta se vznětovými motory budou dražší než hybridy

Šéfinženýr Toyoty: Auta se vznětovými motory budou dražší než hybridy

Nejprodávanějším modelem je samozřejmě prius, který už má na kontě téměř čtyři miliony prodaných exemplářů.

Největším světovým trhem pro hybridní auta Toyoty je domácí Japonsko, druhá bývala tradičně severní Amerika. Během minulého roku ale už tento kontinent předstihla Evropa.

Příklady hybridních vozů, které Toyota v uplynulých dvaceti letech představila, si můžete prohlédnout v následující galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků