S informacemi o novém modelu Toyoty přichází britský Auto Express, který zmiňuje, že odhalení kompaktního SUV se dočkáme už letos. V portfoliu značky se novinka velikostně zařadí pod  C-HR  a zákazníky by měla ostatně zaujmout i nižší cenovkou. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

S informacemi o novém modelu Toyoty přichází britský Auto Express, který zmiňuje, že odhalení kompaktního SUV se dočkáme už letos. V portfoliu značky se novinka velikostně zařadí pod C-HR a zákazníky by měla ostatně zaujmout i nižší cenovkou. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Techniku má zatím nepojmenované SUV využít z  nejnovější generace hatchbacku Yaris . Půjde tedy o druhý model v řadě na  nové platformě TNGA-B . | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

Techniku má zatím nepojmenované SUV využít z nejnovější generace hatchbacku Yaris. Půjde tedy o druhý model v řadě na nové platformě TNGA-B. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Základ umožňuje různé specifikace rozvoru, rozchodu kol i světlé výšky. Taky počítá s možnou zástavou hybridního ústrojí. S pozicí nad Yarisem by ostatně mohlo nové kompaktní SUV nabídnout výhradně jen hybridní motorizaci. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

Základ umožňuje různé specifikace rozvoru, rozchodu kol i světlé výšky. Taky počítá s možnou zástavou hybridního ústrojí. S pozicí nad Yarisem by ostatně mohlo nové kompaktní SUV nabídnout výhradně jen hybridní motorizaci. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

V tomto případě tedy elektrifikovaný tříválec 1.5 Hybrid Dynamic Force s Atkinsonovým cyklem, proměnným časováním ventilů a přepracovaným automatem e-CVT. Stejně jako u Yarisu se mluví o výkonu okolo 85 kW (115 koní). | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

V tomto případě tedy elektrifikovaný tříválec 1.5 Hybrid Dynamic Force s Atkinsonovým cyklem, proměnným časováním ventilů a přepracovaným automatem e-CVT. Stejně jako u Yarisu se mluví o výkonu okolo 85 kW (115 koní). | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Pohon výhradně předních kol asi nebude překvapením, tedy nejpravděpodobněji na evropském trhu. V Japonsku by se pohonu všech kol mohla novinka dočkat. | Toyota TNGA-B Zdroj: Toyota

Pohon výhradně předních kol asi nebude překvapením, tedy nejpravděpodobněji na evropském trhu. V Japonsku by se pohonu všech kol mohla novinka dočkat. | Toyota TNGA-B | Zdroj: Toyota

Po stránce designu se určitě Toyota razantně nevzdálí od stylu zavedeném na novém Yarisu, což se dá očekávat rovněž na vypůjčení architektury a techniky v interiéru. | Toyota TNGA-B Zdroj: Toyota

Po stránce designu se určitě Toyota razantně nevzdálí od stylu zavedeném na novém Yarisu, což se dá očekávat rovněž na vypůjčení architektury a techniky v interiéru. | Toyota TNGA-B | Zdroj: Toyota

V konkurenci, proti které chce Toyota s novým SUV vyrazit, zmiňuje britská publikace Nissan Juke, Renault Captur, Citroën C3 Aircross nebo taky Škodu Kamiq. | Toyota TNGA-B Zdroj: Toyota

V konkurenci, proti které chce Toyota s novým SUV vyrazit, zmiňuje britská publikace Nissan Juke, Renault Captur, Citroën C3 Aircross nebo taky Škodu Kamiq. | Toyota TNGA-B | Zdroj: Toyota

Představení se očekává na druhou polovinu letošního roku se začátkem prodeje na počátku roku 2021. | Toyota TNGA-B Zdroj: Toyota

Představení se očekává na druhou polovinu letošního roku se začátkem prodeje na počátku roku 2021. | Toyota TNGA-B | Zdroj: Toyota

Techniku má zatím nepojmenované SUV využít z  nejnovější generace hatchbacku Yaris . Půjde tedy o druhý model v řadě na  nové platformě TNGA-B . | Toyota Yaris Zdroj: Toyota
Základ umožňuje různé specifikace rozvoru, rozchodu kol i světlé výšky. Taky počítá s možnou zástavou hybridního ústrojí. S pozicí nad Yarisem by ostatně mohlo nové kompaktní SUV nabídnout výhradně jen hybridní motorizaci. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota
V tomto případě tedy elektrifikovaný tříválec 1.5 Hybrid Dynamic Force s Atkinsonovým cyklem, proměnným časováním ventilů a přepracovaným automatem e-CVT. Stejně jako u Yarisu se mluví o výkonu okolo 85 kW (115 koní). | Toyota Yaris Zdroj: Toyota
Pohon výhradně předních kol asi nebude překvapením, tedy nejpravděpodobněji na evropském trhu. V Japonsku by se pohonu všech kol mohla novinka dočkat. | Toyota TNGA-B Zdroj: Toyota
8
Fotogalerie

Toyota uvede malé SUV na základě Yarisu. Ukáže ho ještě letos, vyrazí i proti Škodě Kamiq

Další den, další informace o novém SUV či crossoveru. Toyota už dokončuje práce na ještě menším modelu pod současným C-HR.

S informacemi o novém modelu Toyoty přichází britský Auto Express, který zmiňuje, že odhalení kompaktního SUV se dočkáme už letos. V portfoliu značky se novinka velikostně zařadí pod C-HR a zákazníky by měla ostatně zaujmout i nižší cenovkou. O rozšíření nabídky SUV v rámci menších modelů prý automobilka přemýšlela už delší dobu.

Techniku má zatím nepojmenované SUV využít z nejnovější generace hatchbacku Yaris. Půjde tedy o druhý model v řadě na nové platformě TNGA-B. Základ umožňuje různé specifikace rozvoru, rozchodu kol i světlé výšky. Taky počítá s možnou zástavou hybridního ústrojí.

S pozicí nad Yarisem by ostatně mohlo nové kompaktní SUV nabídnout výhradně jen hybridní motorizaci. V tomto případě tedy elektrifikovaný tříválec 1.5 Hybrid Dynamic Force s Atkinsonovým cyklem, proměnným časováním ventilů a přepracovaným automatem e-CVT. Stejně jako u Yarisu se mluví o výkonu okolo 85 kW (115 koní).

Pohon výhradně předních kol asi nebude překvapením, tedy nejpravděpodobněji na evropském trhu. V Japonsku by se pohonu všech kol mohla novinka dočkat. Po stránce designu se určitě Toyota razantně nevzdálí od stylu zavedeném na novém Yarisu, což se dá očekávat rovněž na vypůjčení architektury a techniky v interiéru.

V konkurenci, proti které chce Toyota s novým SUV vyrazit, zmiňuje britská publikace Nissan Juke, Renault Captur, Citroën C3 Aircross nebo taky Škodu Kamiq. Představení se očekává na druhou polovinu letošního roku se začátkem prodeje na počátku roku 2021.

V galerii nová Toyota Yaris a platforma TNGA-B.

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena, výbava, motoryPrvní test 1.0 TSIKamiq vs. ScalaNejlevnější verzePrvní dojmyČínská Škoda KamiqStudie Vision X

Doporučujeme

Články odjinud